Audi S3

S3 je najmanjši v Audijevi družini z oznako S. Zato pozor, vozniki GTI-jev ali navitih Seatovih FR-jev, ki se bahate z motorjem T FSI, prihaja Audijev odgovor na dinamično vožnjo. In to zelo prepričljiv!

14. 9. 2006

Na mednarodni tiskovni konferenci smo, ko so (zgolj posredno) potrdili, da so znova vzeli dele iz koncernskega skladišča, bili še bolj željni spoznanja, ali se v Audiju S3 skrivajo le boljša notranja (športna) oprema, kup dodatne plastike, nižje podvozje in dodelan GTI-jev motor T FSI ali pa so se v tovarni z oznako olimpijskih iger potrudili in naredili povsem samosvoj avtomobilski izdelek, ki si zasluži rojstni list Audijeve družine S.

Ali je najmočnejši predstavnik druge generacije A3 (ki prav letos praznuje 10. obletnico predstavitve) in potomec 154-kilovatnega (210-’konjskega’) S3 1.8 T narejen iz pravega testa, da nimaš občutka, da si za 35.150 evrov (kolikor stane novinec v Nemčiji) kupil le preoblečenega Volkswagna ali Seata?

Prvi kilometri po Nemčiji z novim S3 so dokazali, da pri Audiju niso uporabili le tako imenovanega ’fine tuninga’, torej skupka plastičnih dodatkov, bolj športne opreme, malce dodelanega motorja in nižjega podvozja, temveč da so se pri najmanjšem članu družine S potrudili. Motor, čeprav ima enake gene kot GTI-jev in je narejen prav tako na Madžarskem, je toliko spremenjen, da le še v grobem spominja na bratranca. Še vedno ima neposreden vbrizg (FSI), turbinski polnilnik (T) in hladilnik polnilnega zraka, vendar pa je vsak od omenjenih sistemov povsem dodelan. Povezava med bati in glavno gredjo je okrepljena (boljši ležaji), glava motorja je iz jekla, ki zdrži večje temperaturne obremenitve, turbopuhalo je večje, zmogljivejše (1, 2 bara) in odpornejše na visoke temperature (spremenljiva geometrija lopatja ne pride v poštev, saj ne zdrži takih temperaturnih obremenitev), hladilnik polnilnega zraka je povečan in zato tudi zmogljivejši, injektorji so drugi in izpušni kolektor je bil predelan, da je pretok izpušnih plinov učinkovitejši.

Skratka: v osnovi enak motor, a na vseh bistvenih področjih toliko predelan, da lahko le še skozi prste rečemo, da je enak. Zato ne preseneča, da vas katapultira od 0 do 100 kilometrov na uro v le 5, 7 sekunde in končno hitrost omeji elektronika pri zaznamku 250 kilometrov na uro na merilniku hitrosti. Šeststopenjski menjalnik je boljšim pospeškom v prid ’krajši’, sklopka prijazna tudi nežnejšemu spolu, predvsem pa je tako imenovana turboluknja le še spomin na stare čase. Kljub veliki moči zaradi zmogljivejšega turbopuhala, kar v teoriji pomeni anemičnost pri nizkih vrtljajih in močan sunek v hrbet v srednjem območju vrtljajev, tega pri S3 nismo opazili. Motor zvezno vleče že iz nizkih vrtljajev, zaradi stalnega štirikolesnega pogona nikoli ne ’trga’ volana iz rok, predvsem pa je zelo civiliziran takrat, ko se po mestni gneči recimo peljete v službo. Ko pa pohodite plin, se zelo rad zavrti do 7.000 vrtljajev, ob tem pa se oglaša še s prijetnim sssssssssssssss . . Da se ve, kdaj turbopuhalo zadiha!

Prav podvozje in volanski sistem pa sta doživela le manjše spremembe, saj sta že v osnovi v vsakem Audiju A3 precej športna. Da bi zmanjšali maso, so uporabili aluminijasta trikotna prečna vodila, podvozje je v celem znižano za 25 milimetrov in okrepljeno, za vrhunski stik s cestiščem pa skrbijo 18-palčna aluminijasta platišča in gume velikosti 225/40. Ste opazili, da je napis S3 tudi na zavornih čeljustih, ki objemajo dodatno hlajene zavorne kolute z veliko zmogljivostjo?

Čeprav je S3 v notranjosti prilagojen dinamičnemu vozniku, od športnega volanskega obroča do predelanih stopalk, od usnjene prestavne ročice z emblemom S3 do odličnih sedežev, je tudi pri tem avtomobilu treba seči v žep, če želite biti res ’in’. Volanski obroč, ki je odsekan v spodnjem delu, in vrhunski školjkasti sedeži spadajo med dodatno opremo, zato morate za najmikavnejše dodatke znova seči v žep.

Čeprav vedno sumničavo gledamo pod motorni pokrov in blatnike, škodoželjno kažemo s prstom na koncernske ’deja vu’ dele, se je treba na koncu le vprašati: Ali jim je uspelo narediti dober avtomobil? V Audija S3 so vgradili dele, ki imajo zdravo osnovo, in jih bistveno predelali, da zdržijo večje obremenitve. To je dejstvo. A poleg tega so izvrstno izkoristili že tako športno zasnovo A3, se oprli na izkušnje predhodnika in vse skupaj zapakirali v lep paketek. Ki zbuja pozornost tako na ’avtobanih’ kot v vaseh in več kot zadovoljuje tako njega kot njo.

To pa je najpomembnejše, kajne?