BMW 730d: Kitajski pogled

18. 12. 2015
Deli

Če lahko v marsikaterem premijskem razredu BMW trdi, da je vodilni, to ni držalo za največje in najprestižnejše limuzine. Snovalci nove serije 7 so imeli tako kar težko nalogo ‒ preseči Mercedesov razred S.

Ali mu je to uspelo, bodo morale odgovoriti primerjave, ki jih bomo lahko brali ali morebiti celo sami naredili v prihodnosti. Prva vožnja z novo sedmico pa je bila zanimiva in vredna dogodka. Le z eno omejitvijo, na voljo je bil le 'najmanjši' med motorji, trilitrski turbodizel, in karoserijska različica z običajno medosno razdaljo. Pravzaprav avtomobil, ki bi lahko ustrezal celo slovenskim potrebam, a se seveda pri nas ne bo ravno množično uveljavil. Po mojem mnenju cena ne bo tista, ki bi mu to preprečila, čeprav tudi tukaj ne moremo govoriti o kakšnem cenovnem ugajanju. Slovenski trg se je v zadnjih letih močno spremenil in morebiti pri nas le še sedanji predsednik države smatra takšno limuzino za primerno prevozno sredstvo. Vsi drugi so najbrž že spremenili okus in se vozijo v terencih žlahtnih znamk.

Menim, da je to napaka. BMW 7 to znova potrjuje. Le da je tisti prostor, kjer je užitek sedeti, nameščen v drugi vrsti. Velike limuzine so s hitro rastjo kitajskega trga postale drugačne. To lahko vidimo tudi pri novem BMW 7. Razkošja avtomobilske opreme je dovolj, seveda je to večinoma odvisno od tistega, kaj vse si še dodatno izberemo in naročimo v avtomobil, ki je skorajda logično narejen po lastnih željah. A že osnovna limuzina vsebuje veliko sodobnih tehnoloških novosti, kot se to za vrhunec ponudbe pri BMW spodobi. Vanj vgrajujejo novosti, ki jih Bavarci prav sedmici namenjajo kot prvemu avtu v svoji ponudbi, tudi nov infozabavni sistem, kjer lahko voznik nekaj osnovnih funkcij upravljal tudi z gibi roke – za sprejem ali zavrnitev telefonskega klica, listanje po imenikih itd. Novost je tudi zaslon na dotik. Z manjšima zaslonoma se morata zadovoljiti potnika zadaj (kjer je sicer dovolj bogate opreme, da tak pristop BMW imenuje Executive Lounge). Serijska oprema je Connected Drive. Poleg tega BMW pri novi seriji 7 kot novost ponuja samodejno parkiranje, pri katerem bo lahko voznik nekaj metrov pred primernim parkirnim prostorom ali garažo izstopil. A tega naš preskusni avto ni imel in nismo mogli preveriti, kako deluje.

Bavarci imajo s svojo luksuzno serijo 7 že skoraj 40 let izkušenj. Tako kot doslej je pričakovati, da bodo novosti iz nove sedmice že v nekaj letih imeli tudi njihovi manjši modeli. Vsekakor moramo omeniti visoko raven vozne dinamike te novosti. Ta vsekakor prepriča. Ob tem pa se je tudi udobje spremenilo v primerjavi s prejšnjimi rodovi, ko je BMW večji poudarek dajal tršemu vzmetenju. Zdaj razvoj zračnega vzmetenja omogoča dober kompromis med športnostjo in udobjem. Vsekakor je treba omeniti še vse tisto, kar limuzini omogoča suveren nastop in so pri BMW združili v Efficient Dynamic. Tu je tudi stikalo za izbiro voznih profilov, elektronika podpira različne možnosti samodejnega prilagajanja glede na slog vožnje in potek poti.

Z novim pristopom k lahki gradnji karoserije so to olajšali za odvečnih 130 kiloramov. Za to so uporabili sodobne materiale, lahke kovine in ogljikova vlakna (znanje, pridobljeno pri snovanju njihovih modelov i). Omeniti velja še opremo luči s tehniko LED, tudi laserske žaromete, ki nasprotnega prometa ne slepijo, za kar uporabljajo tehniko Selected Beam. Snop osvetlitve pred avtomobilom so s takšno tehniko lahko podaljšali s 300 na 600 metrov. Tudi primeren prostor za mobilnik, ki ga lahko polnimo induktivno, so pripravili (a je na izbiro).

Ob res prijetnem vtisu za volanom velja omeniti še odličen sistem projekcije osnovnih voznih podatkov pred voznikovo vidno polje (HUD), pa tudi primerno ergonomijo voznikovega delovnega prostora.

Osnovni motor (vrstni dizelski šestvaljnik z dvojnim turbom) v novem BMW, ki je vgrajen v različico 730 d, je dovolj zmogljiv, da mu ne smemo očitati počasnosti ali nedinamičnosti. Če verjamemo podatkom o normni porabi, je tudi kar skromen in dovolj gospodaren.

BMW je za sedmico že julija letos objavil tudi slovenske cene, letos naj bi prvih nekaj kupcev že dobilo avtomobile.

besedilo Tomaž Porekar foto Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord