BMW 740Le iPerformance: Kraljevsko spredaj in zadaj

6. 9. 2016
Deli

Ponavadi se za volan močnega avtomobila v uredništvu skoraj stepemo. Obstajajo pa izjeme in ena od takih se imenuje BMW 740Le.

Razlog je seveda preprost: čeprav ima omenjeni avtomobil kar 240 kilovatov oziroma 326 'konjev', je udobje na zadnjem desnem sedežu mikavnejše. Le zakaj bi bil voznik, če si lahko vsaj za kakšen dan šef?

Šalo na stran, takšen BMW je vreden pozornosti. Mogoče nima primernega zvoka motorja, saj prisiljeno polnjeni štirivaljnik po slušnem razvajanju ni dorasel šest- ali osemvaljniku, toda po zmogljivostih se mu zaradi pomoči elektromotorja lahko samo priklonimo. Z našim fotografom Saškom sva z njim preživela nemški avtoban brez omejitev hitrosti, in če rečem, da je bil prehitevalni pas kljub dežju povsem najin, nisem pretiraval. Še zdaj ne morem verjeti, kako z lahkoto pride do številke 200 na digitalnem merilniku hitrosti, hkrati pa je v kabini udobje kot v najprestižnejšem razredu najnovejšega letala.

Sedmica šeste generacije skoraj ni večja od predhodnika, je pa zaradi uporabe lahkih materialov (ogrodje je zgrajeno tudi iz ogljikovih vlaken!) za okoli 15 odstotkov lažja. To se čuti na volanu, pri zaviranju in seveda tudi pri porabi, ki se je v najinem primeru gibala od 8 do 10 litrov. Toda ob tem je treba še enkrat poudariti, da je kljub dežni cesti šlo večkrat prek 200 kilometrov na uro, da sva se vozila s podaljšano različico (L) in da večinoma nisva mogla izkoristiti zgolj električnega pogona, ki po tovarniških podatkih dovoljuje okoli 45 kilometrov v čisti tišini, saj sva se premalo vozila po mestnih središčih. Prehod med električnim in kombiniranim pogonom je neslišen, osemstopenjski Steptronic pa poskrbi za res udobno vožnjo. 'Naš' BMW 740Le je imel zgolj zadnji pogon, sicer pa lahko v ceniku obkljukate tudi štirikolesno gnano različico, ki stane 3.500 evrov več.

Bencinski dvolitrski štirivaljnik tudi zaradi tehnologije Twin Power ponuja kar 258 'konjev', kar z drugimi besedami pomeni, da je to najmočnejši serijski BMW-jev štirivaljnik v zgodovini, sinhroni električni motor pa doda še svojih 113 'konjev'. Skupaj pa poskrbita za kar 500 njutonmetrov največjega navora, kar lahko vsakič občutite na svojem hrbtu, ko voznik pohodi stopalko za plin. Litij-ionska baterija je nameščena pod prtljažnikom oziroma zadnjimi sedeži, prek domače vtičnice pa jo lahko napolnite v štirih urah, za hitrejše polnjenje pa svetujemo vgradnjo BMW-jeve domače polnilne postaje, ki zagotavlja še hitrejši pretok elektrike, saj boste imeli polno baterijo v samo treh urah. Edini minus tega sistema je manjši prtljažnik, saj ima hibridna sedmica samo 420-litrski prostor za potniško kabino.

Čeprav vozniku ni nič hudega, saj lahko izbira med tremi voznimi programi, lahko pa uzakoni tudi povsem električni pogon do kar 140 kilometrov na uro (če je le baterija dovolj polna), pa se bo šef na zadnjem sedežu počutil dobesedno kraljevsko. Zračno vzmetenje poskrbi za vrhunsko udobje, priročna računalniška tablica za upravljanje infozabavnega sistema, kar dva ekrana pa za dober pogled na trenutne televizijske oddaje ali, še bolje, najnovejše filme. Čeprav šef nima v žepu zagonskega ključa, ki je po obliki in delovanju videti že bolj kot pametni telefon, pa ima možnost namestiti svoj sedež v polležeči položaj, zraven pa lahko izkoristi še masažo. Sedmica ponuja brezžično povezavo za dostop do spleta, zato je tudi daljše potovanje pravi užitek. Iz lastne izkušnje vam povem, da sem svojih 180 centimetrov zlahka 'raztegnil', saj gre tudi pri različici s podaljšano medosno razdaljo prednji desni sedež naprej, poleg tega pa ponudi priročen naslon za nogi. Tako potovanje je res bolj podobno ležanju na domačem fotelju, kjer brezskrbno brskaš po najnovejših zgodbah Facebooka.

In čeprav smo pri Avto magazinu zapriseženi avtomobilisti, ki o vožnji sanjamo tudi ponoči, bi se v novi podaljšani sedmici zlahka pustili zapeljati tudi na zadnjem sedežu. In pri tem bi še uživali.

Besedilo Aljoša Mrak

Foto Saša Kapetanović

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja