BMW serije 1

15. 3. 2007
Deli

Ko pri BMW-ju govorijo o varčnosti, nimajo v mislih zmanjševanja moči, ampak se držijo načela o veselju do vožnje in ob zmanjševanju porabe goriva poskrbijo še za več 'konjev'. In za trivratno serijo 1.

Potreben je le en pogled, ki pove, da bo BMW serijo 1 po novem (z majem) prodajal tudi v trivratni izvedbi. S parom bočnih vrat je Enka bolj razgibanega videza. Logično so vrata daljša, ker morajo potniki skoznje priti tudi do druge klopi, ki v osnovi ponuja dve sedišči, za doplačilo pa 'odlagalni' jarek na sredini postane tudi sedež in takšna serija 1 lahko vozi tudi petega potnika.

Z modelnim letom 2007 je Enica spredaj dobila debelejšo obrobo prednje maske, temnejši okvir prednjih luči, širše odprtine za zajemanje zraka s kromirano letvico in integriranima meglenkama. Zadek je zaradi drugače podobe luči (LED, ožje in dvodelno belo steklo) širšega videza. Notranjost – več barvnih kombinacij, novi materiali, nova je sredinska konzola, iDrive je izboljšan (dodanih je osem bližnjic – tipk – za dostop do priljubljenih funkcij), v sredinskem grebenu je USB-reža za priklop glasbenega predvajalnika (ali USB-ključa z glasbo) in športen volan je odslej električno podprt. V praksi se je električni servo izkazal za dovolj povratno informativnega in prvi občutki pravijo, da je eden izmed najboljših.

Volanski drog ima veliko vlogo tudi pri novih sistemih, ki so v seriji 1, natančneje pri sistemu Start & Stop. Ko se v križišču ustavimo in sprostimo nogo s stopalke sklopke, se motor samodejno ugasne in tako začne varčevati z gorivom (ob prižganem motorju v stoječi koloni motor deluje v prostem teku in porablja energijo). V trenutku, ko stopalko za sklopko pohodimo, pa se motor samodejno vklopi. Sistem se odzove hitro in je nastavljen tako, da ob zavitih kolesih ne ugaša motorja, za vsak primer, če voznik (ali voznica) namerava parkirati. In ker se BMW noče vmešavati v užitke med vožnjo, lahko s preprostim pritiskom na gumb sistem Start & Stop preprosto izklopite.

Električni servo in sistem Start & Stop sta v Enici z razlogom: varčevati z energijo in zmanjšati porabo goriva. Inženirji so v želji po tem uporabili še druge trike. Eden izmed njih je indikator, ki vozniku svetuje, kdaj naj prestavi v prestavo višje ali nižje, in tako pomaga pri gospodarni vožnji. Tik za 'ledvičkama' tiči nov trik: lopatice, ki ob potrebi po hlajenju odprejo dotok zraka do hladilnika, sicer pa so zaprte in skrbijo za bolj aerodinamičen tok zraka ter ob tem tudi manjšo porabo goriva. Sicer s tem ne boste prihranili litrov, a kapljica na kapljico . . Enica vozi s seboj tudi sistem regeneracije energije, ki se sprošča pri zaviranju (Brake Energy Regeneration) in polni akumulator večje kapacitete ter poskrbi, da se za namene polnjenja porabi manj goriva.

Izboljšan je tudi štirivaljni bencinski motor, ki s tehnologijo neposrednega vbrizga HPI (High Precision Injection) in z drugimi spremembami porabi tudi do 15 odstotkov manj goriva! Obenem velja omeniti še, da so motorji ob manjših porabah celo močnejši! Od 10 do 15 kilovatov.

Mitja Reven, foto: Tovarna