BMW serije 3 Cabrio

31. 1. 2007
Deli
BMW serije 3 Cabrio (foto: Vinko Kernc)
Vinko Kernc

Lahko bi se nanašalo na motorje: prav vsi tule predstavljeni imajo namreč neposredni vbrizg goriva v valje. Je pa tale kabriolet tudi bolj na splošno neposreden – ko gre za pojavo in nastop na trgu.

Zgodba, katere četrto nadaljevanje pravkar berete, je dobila svoje – kot bi rekel matematik – robne pogoje leta 1986, ko je BMW javnosti predstavil prvi kabriolet serije 3. Ta je pravzaprav nastal ’na črno’ – šefi so bili namreč nad napol naskrivaj izdelanim prototipom tako navdušeni, da so takoj prižgali zeleno luč za proizvodnjo.

Ta BMW je takrat zadeve zakoličil za vsaj štiri generacije: z videzom (kdor se spomni vseh generacij, bo takoj opazil sorodne osnovne poteze zadka in bokov) ter s tehniko, ki pa tako ali tako sledi Beemvejevi filozofiji že desetletja.

Edina stvar, ki krepko loči novi Cabrio od prejšnjih treh, je streha, ki ni več platnena, ampak trda pomična, in sicer iz lahkega jekla. Je pa pri razvoju pomične strehe pri vseh štirih generacijah pomagala firma Edscha, sicer strokovnjak za tečaje z večjimi konstrukcijskimi zahtevami.

Lahko bi sicer trdili, da je vzrok za spremembo materiala strehe boljši odvod vode s strehe ali pa boljše zvočno udobje v notranjosti, ampak pri Beemveju pravijo, da je to tudi trenutni tehnični trend in da so tu novi kupci. So pa seveda zraven še druge prednosti, recimo manj mrtvih kotov; zadnji stranski šipi sta za 30 odstotkov večji in vidljivost skozi zadnjo šipo je za 38 odstotkov boljša.

Streho, ki pride na montažno linijo v enem kosu skupaj s pokrovom prtljažnika, sestavljajo trije kosi, celoten mehanizem skupaj z elektrohidravliko ter vsemi antenami pa kar 700 kosov skupne mase 140 kilogramov. Skupen prirastek mase kabrioleta v primerjavi s kupejem je okrog 200 kilogramov, povsem enako kot pri prejšnji generaciji kljub kovini namesto platna.

Streha oziroma njen mehanizem ni nobeno čudo tehnike, tekmece pa bo menda jezila hitrost: zapiranje sistema traja 23 sekund, odpiranje še sekundo manj, celoten postopek pa se lahko odvija tudi na daleč – odpiranje serijsko, zapiranje za doplačilo. Nekoliko zapleten je videti povečan dostop do prtljažnika pri v prtljažnik pospravljeni strehi, kjer nekateri tekmeci ponujajo dvig celotnega mehanizma skupaj s pokrovom prtljažnika, tu pa je najprej treba počakati (približno 10 sekund), da se strešni sklop najprej umakne (dvigne) nad sedeže.

Je pa prtljažnik te Trojke možno podaljšati (tudi ko sta zadnja sedeža zasedena) v potniški del skozi 40 centimetrov široko luknjo, in spet je bil govor o dveh torbah za golf. Poleg tega je mogoče naslonjalo zadnje klopi podreti, da bi potem nanj položili dodatno za prtljago; vzrok takšnega podiranja pa je, da prtljaga ne bi poškodovala sedežev. In za nastali prostor ponujajo 160-litrsko torbo, ki se natanko prilega temu delu.

Cabrio serije 3 je pod streho pospravila ista ekipa kot kupe, kar je seveda logično zaradi poznavanja tehnike, vseeno pa je med obema več razlik kot le streha. V Münchnu so se odločili voditi drugačno politiko kot pri znamkah s podobnimi modeli: kljub dvojnemu značaju zaradi strehe Cabrio ostaja (le) kabriolet in Cabria želijo jasno ločiti od kupeja.

Delno so to storili tudi z videzom; med drugim je pri Cabriu pokrov prtljažnika za dober centimeter nižji (in z njim tudi tista za kabriolet tipična zgornja bočna linija) in zato so drugačne tudi zadnje luči. Sicer pa je ob zelo natančnem pogledu podobnosti s kupejem konec tam, kjer se konča motorni pokrov pod prednjo šipo.

V vzvojno še posebno togi karoseriji so našli nekaj dodatnih centimetrov tu in tam v primerjavi s prejšnjo generacijo. Zadnja potnika denimo imata centimeter več za kolena, osem za ramena in 12 za komolce. Vseeno pa kljub dobrim in mersko povsem ’odraslim’ sedežem ter kljub vsem novim centimetrom zadaj ne priporočam sedenja odraslim.

Neprimerljivo bolje je seveda spredaj, tudi zaradi klimatske naprave z dodatno funkcijo ’kabriolet’, ki v treh stopnjah (nežno, srednje in intenzivno) ustvarja pravo klimo, ko je streha pospravljena. Seveda ponujajo tudi vetrno mrežo, ki so jo na novo razvili (lažje postavljanje), vseeno pa se zdi, da v tem kabrioletu bolj piha v glavo kot pri tekmecih.

No, daljši preizkus bo s tem razčistil, gotovo pa lahko verjamemo ’novemu’ usnju, katerega površina (oziroma natančneje barvni pigmenti) odbija UV-žarke, kar pomeni, da je laže sesti na sedež, potem ko je bil avtomobil nekaj časa brez strehe na soncu. Pri temnem usnju obljubljajo razliko do 20 stopinj Celzija!

Od tehnike je zagotovo treba najprej omeniti nov dvolitrski bencinski štirivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva, ki premiero doživlja prav v seriji 3 Cabrio, a žal na krstni vožnji ni bil na voljo za preizkus. Drugi motorji sicer niso več novost, so pa še precej ’topli’. Zelo sveža sta tudi menjalnika, serijski ročni in doplačilni samodejni (oba po šest prestav), slednji pa ima še posebej izboljšano delovanje.

Skoraj filigransko je tudi podvozje, kot vedno pa so še enkrat poskrbeli, da je na seznamu doplačil poleg luksuznih dodatkov tudi tehnika. Dvojni ksenon za žaromete je sicer serijski, je pa treba doplačati za sledljive žaromete ali pa za aktiven volan, ki s seboj prinese tudi dodatne funkcije v stabilizacijskem sistemu. Je pa serijski iDrive, ki je znova rahlo nadgrajen (osem gumbov za priljubljene operacije! ), serijski je sistem za neprekinjen nadzor obrabe zavornih ploščic in serijska so lahka 17-palčna platišča, gume, ki so tudi praznovozne, in sistem za nadzor tlaka v gumah.

Tale novi kupe-kabriolet se krasno pelje, če je nabit z vso možno tehniko, vštevši s svežim trilitrskim bencinskim Twin Turbom z neposrednim vbrizgom goriva, kot nam je uspelo na premierni vožnji na kratko preizkusiti. In njegova neposrednost je tudi v tem, da se predvsem s svojo tehniko, a tudi z videzom odkrito ponuja kupcem in draži tekmece. Ki pa tudi niso slabi.

Prvi vtis

Videz 4/5

Čedna zadeva, lepa mešanica elegance in tipične Beemvejeve dinamike. Zunaj in znotraj.

Motorji 5/5

Tehnično avantgardni in vsi po vrsti z vrhunskimi zmogljivostmi, od moči in navora do porabe.

Notranjost in oprema 4/5

Odlična izdelava in materiali, odlična ergonomija, še vedno pa značilno utesnjen občutek, predvsem zadaj.

Cena 3/5

Premium nikoli ne bo ugoden nakup, ampak tule dobite v celoti odličen paket, s tehniko vred.

Prva ocena 4/5

Tehnika je spet vrhunska. Korak je tudi brez trde zložljive strehe (RHT) bistveno večji kot pri nastopu prejšnje generacije tega kabrioleta.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj