BMW serije 3 modelno leto 2010

Postaja zanimivo: bolj ko so okoljevarstveni predpisi za avtomobile strogi, bolj so Beemveji 'čisti', a tudi bolj športni.

Kot bi se poigravali s fiziko: po teoriji se namreč obe lastnosti izključujeta . .

13. 4. 2010

Morda je najprej najbolje naštevati. V splošnem gre v primeru Beemvejeve serije 3 za modelno leto 2010 kot pri velikih potniških letalih: nekaj malega zunanjih sprememb, nekaj več notranjih sprememb in izboljšav ter veliko tehničnih novosti.

Ko gre za zunanjost, so se (po rahli prenovi limuzine pred letom) tokrat lotili kupeja in kabrioleta: natančen opis našteje spremembe spredaj, z boka in zadaj, oko pa bo zagotovo opazilo drugačno svetlobno tehniko spredaj in (prav tako spredaj) nove letvice kromiranega videza (po ena na vsaki strani) v spodnjem delu odbijača.

No, poznavalci bodo v isti sapi opazili tudi s kromom obdani ledvički ter drugačne zadnje luči. Vse spremembe naj bi prinesle bolj gladke poteze dinamičnega značaja, v milimetrih pa sta večja oba previsa: spredaj 29, zadaj 3.

Znotraj so tema Beemvejema namenili več možnih barvnih kombinacij (tudi če gre za usnje) ter športen, večopravilni volanski obroč. In ko smo ravno pri videzu ter opremi: limuzina in kombi sta odslej na voljo v posebnih paketih Edition: Sport, Lifestyle in Exclusive.

Tehnika. Za Trojko je odslej na voljo več motorjev, pri nekaterih različicah so ponudbo razširili navzdol: kupe in kabriolet, denimo, sta na voljo tudi kot 318i (2.0, 105 kilovatov, 210 kilometrov na uro). V vseh štirih karoserijah so lahko tudi motorji za prenovljenega 320d (dodatnih pet kilovatov, skupaj 135) ter novega 325d (3.0, 150 kilovatov).

Touring je zdaj, tako kot doslej le limuzina, opremljen z 'osnovnim' dizlom 316d (2.0, 85 kilovatov), limuzina in Touring pa imata z večjima štirivaljnima dizloma (318d in 320d) več navora in moči.

Ampak tisto, kar najbolj pritegne, sploh pa pri tej znamki, je motor za različice 335i, ki si ga lahko kupci omislijo v vseh štirih karoserijah. Dokler ne upoštevamo hišnega tuninga z oznako M, gre pri tej različici za najzmogljivejši stroj v Trojkah.

Zmogljivosti ostajajo v primerjavi z dosedanjim 335i nespremenjene, je pa za kakih osem odstotkov manjša poraba goriva. Poudarki: TwinScroll princip turbopuhala, Valvetronic, neposredni vbrizg HPI in možnost dvosklopč­nega menjalnika.

Ko gre za zmogljivosti, je verjetno vseeno, v kakšni karoseriji sedite, če pa ljubite športno rezek zvok (posebej pri pretikanju navzgor z dvosklopčnim menjalnikom v ročnem načinu), vsekakor priporočamo nakup kabrioleta.

Bavarske Trojke imajo tudi izboljšan sistem ConnectedDrive: popoln dostop do interneta, izboljšano povezavo z mobilnim telefonom (vključno s prenosom sporočil SMS na zaslon), pretakanje posebnih poti za navigacijo, izboljšano funkcijo klica v sili ter prenos po telefonu (v za to namenjen servisni center) zahtevanih informacij (hoteli, črpalke . . ) neposredno v navigacijski sistem.

Različni modeli telefonov bodo zdaj lažje povezljivi s sistemom iDrive, saj bo za to potrebno programsko opremo treba le pretočiti s spleta in ga s pomočjo ključa USB namestiti v avtomobil.

Obljubljajo tudi nemoteno poslušanje glasbe s telefona s pomočjo sistema Bluetooth na avdiosistemu avtomobila, in če to ni dovolj, se lahko ob pomoči nekaterih že naštetih funkcij med predvajanjem na zaslonu pojavi tudi ovitek poslušanega glasbenega albuma. Da o sinhronizaciji koledarja, nalog in zapiskov med telefonom in sistemom iDrive sploh ne govorimo.

Časi, ko so bili Beemveji bolj ali manj 'le' športni, so že davno mimo, pa tudi o varnosti skoraj ne govorimo več. Športnosti sta se z uvedbo EfficientDynamicsa prek celotne ponudbe serije 3 pridružili tudi skromnost in čistost, a tudi to še ni vse. Ne glede na to, ali v naslednjih desetih minutah pokličete ali ne, so Trojke vzporedno s športnostjo pridobile tudi udobje. Tisto klasično, kot si ga predstavljamo, pa tudi tehnično.

In temu res lahko rečemo več kot le športnost.

BMW 320d EfficientDynamics Edition

Načelno mišljena predvsem za nekatere trge (nemški, britanski, italijanski in španski) je ta različica znotraj učinkovitega EfficientDynamicsa še posebej rekordna: ob dvolitrskem turbodizlu z močjo 120 kilovatov (163 ‘konj’) se ta limuzina serije 3 pohvali z odlično porabo – le 4, 1 litra goriva v normnem mešanem ciklu.

Pri tem na kilometer spusti le 109 gramov ogljikovega dioksida, to skromnost pa izza volana odlično skriva, saj se tudi s tem motorjem Trojka izkaže z odličnim navorom in zato z dinamiko v vožnji. Da bi dosegli tak rezultat, so narahlo popravili aerodinamiko (količnik upora znaša 0, 26), vgradili gume z manjšim kotalnim uporom, podaljšali prestavno razmerje diferenciala ter še izboljšali motor.

Njegova največja moč je na voljo med 3.250 ter 4.200 vrtljaji v minuti, največji navor 380 njutonmetrov pa med 1.900 in 2.750 vrtljaji v minuti. Ker motor deluje pri precej nižjih vrtljajih, so izdelali poseben dvomasni vztrajnik, ki ima dodane štiri nihajne uteži za mirnejši tek.

Ne glede na vse našteto pa se taka Trojka izkaže tudi z zmogljivostmi: do 100 kilometrov na uro pospeši v osmih sekundah, doseže pa največ 228 kilometrov na uro. Vsi ti tehnični dosežki so na voljo za enako ceno kot ‘klasičen’ 320d, ki sicer streže s 135 kilovati največje moči.

Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    To je tisti BMW, pri katerem lahko mirno snamete značke in ledvički, pa bo povsem jasno, za kateri avtomobil gre.

  • Motorji

    Prelisičena fizika: odlične zmogljivosti, mirnost teka ter (pri bencinskih) motorni zvok, a tudi izjemno varčni in čisti.

  • Notranjost in oprema

    Odličen volanski obroč in različne barvne možnosti dajo nekaj opazne svežine tej znani športni notranjosti.

  • Cena

    Vsaj na našem trgu so zelo blizu tekmecem. Čisto narahlo pod podobnimi Mercedes-Benzi.

Prva ocena

Prenova zunanjosti je bolj ali manj marginalna, česar ne štejemo v slabo. So pa dobro obogatili ponudbo (karoserijske barve, notranje barve, pogon), dodali nekaj izboljšav sicer znane motorne tehnike in pošteno nadgradili ConnectedDrive.