Ponudba v Sloveniji je bogatejša za novo BMW-jevo serijo 5 in novo najmočnejšo različico i7.
Z novo serijo 5 še vedno ponujajo cel spekter pogonskih sklopov, a i5 je postavljen v prvo vrsto in pričakujejo, da bo v Evropi dosegel polovični delež v prodaji (globalno nekoliko manjšega in verjamem, da bo podobno tudi v Sloveniji). Dve različici - eDrive40 z močjo 250 kW, 430 Nm navora in pogonom na zadnji par koles ter M Sport model M60 xDrive s 442 kW (601 KM) moči ter 820 Nm navora, ki do stotice pospeši v 3,8 sekundah, najvišja hitrost pa je omejena na 230 km/h. Šibkejši model po WLTP merjenju z enim polnjenjem prevozi vsaj 497 km, močnejši pa 455. Ob imata baterijski sistem pete generacije zmogljivosti 81,2 kWh.
Klasično gnane različice s štirivaljnikoma pokrivajo spodnji del ponudbe - dizelski 520d (145 kW in 400 Nm) ter bencinska 520i (140 kW in 310 Nm) in 530i xDrive s 190 kW moči in 400 Nm navora, ki do 100 km/h pospeši v 6,1 sekundah. Vsi so blago hibridizirani, pri čemer je električni motor sedaj integriran v menjalniku.
Spomladi 2024 prihajata še priključna hibrida 530e sDrive in 550e xDrive, ki sta v novi generaciji občutno izboljšana. Prvi z bencinskim štirivaljnikom in 220 kW moči ter 450 Nm navora, drugi z bencinskim šestvaljnikom pa s 360 kW moči in 700 Nm največjega navora (4,3 sekunde do 100 km/h). Oba imata zmogljiv električni motor (145 kW in 450 Nm), baterijo kapacitete 19,4 kWh ter več kot 100 km električnega dosega oziroma 78 odstotkov več v primerjavi s prejšnjim modelom. Za skoraj 40 odstotkov pa se je povečal tudi celotni doseg, ki je bil prej nekoliko skromen. Prtljažnik je večji za kar 110 litrov oz. pri 510 litrih le 10 litrov manjši, kot ga imajo klasično gnane različice, medtem ko ima i5 za 30 litrov manjši prtljažnik.
Prvi občutki z močnejšo električno gnano petico? Odlično razmerje med potovalnim udobjem in vodljivostjo v zavojih ter nore zmogljivosti. Če me vozne lastnosti na prvi vtis bolj navdušujejo, pa z dosegom malenkost zaostaja za Mercedesovim EQE-jem. Ob zmerno hitri vožnji od Ljubljane do Rovinja je i5 M60 porabil 21,7 kWh energije na 100 km, kar bi pomenilo 375 km dosega pri pretežno avtocestni vožnji. Z vzdušjem v notranjosti se je nova petica nekoliko oddaljila od predhodnikov in moram reči, da gre ropot dizelskega štirivaljnika, ko sedem v 520d, s to novo filozofijo že kar nekako težko skupaj, čeprav je zvok motorja navdušujoče dobro pridušen.
Cene se pričnejo pri 59.650 evrih za 520i, 520d stane vsaj 62.250 evrov. Kaj pa i5? Od 71.850 evrov za eDrive40 ter 102 tisočaka za M60.
Novi najmočnejši i7 je M70 xDrive s kar 485 kW (660 KM) moči in 1.100 Nm navora. Limuzina presežkov, ki do stotice pospeši v 3,7 sekunde (najvišja hitrost je omejena pri 250 km/h). Pospešek je brutalen in iskreno izkušnje po celem dnevu voženj nisem želel prav velikokra ponavljati. Predvsem v kontekstu 2.770 kilogramov udobja z oblazinjenjem iz merino volne in ozvočenja Bowers & Wilkins Diamond Surround. Testni avtomobil s karoserijo v dvobarvni kombiniaciji Sapphire Black si je doslej tudi najbolj prepričljivo prislužil naziv bavarskega Rolls-Royca. Cena? Od 186.155 evrov.
Pri BMW-ju so zopet ponovili tudi svojo okoljsko obljubo. V prvi vrsti računajo, da bo prodaja njihovih električnih vozil polovico presegla še pred 2030, kar pomeni 10 milijonov prodanih baterijsko električnih vozil v prihodnjem desetletju. Po načrtih naj bi do leta 2030 bodo povprečni okoljski odtis v življenjskem ciklu avtomobila glede na leto 2019 zmanjšali za 40 odstotkov. Kar za 80 odstotkov med proizvodnjo, 50 odstotkov med uporabo avtomobila, za 20 odstotkov pa naj bi izboljšali tudi izpuste pri dobaviteljskih verigah. S krožno ekonomijo, elektrifikacijo proizvodnje surovih materialov ter dekarbonizacijo proizvodnje energije.
Pri tem bo vsako BMW-jevo vozilo imelo svojo okoljsko izkaznico, ki bo zajemala celoten življenjski cikel s podrobnimi podatki o vplivih na okolje v vseh fazah življenjskega cikla. Pri tem so sodelovali z zunanjimi, neodvisnimi partnerji. Konkretno i5 eDrive40 tovarno zapusti 17 tonami povzročenih izpustov CO2, medtem ko jih 520i med proizvodnjo povzroči 11,1. Do 200.000 prevoženih kilometrov jih nato slednji povzroči skupaj 45,7 ton, i5 pa z aktualnim povprečnim stanjem v Evropski energetiki 29,1.
Preberite še: Bo to nov najdražji?
BONUS VIDEO: Najpogostejše prevare, največje napake ter kako in zakaj se avtomobile bolj splača uvoziti iz tujine?