BMW serije 5

15. 3. 2007
Deli

BMW-jeva serija 5 je prenovljena. Večina sprememb je podkožnih in v notranjosti, kar pa še ne pomeni, da je zunanjost enaka.

Spremembe so sicer majhne. Prednji žarometi sedaj svetijo skozi čistejše steklo, spremembe na maski so komaj opazne, na novo so zasnovani tudi meglenke in spodnji del prednjega odbijača. Tako na prednjih kot tudi zadnjih lučeh (drugačna optika luči, čistejše steklo) so LED-diode, ki dajejo Petici elegantnejšo podobo. To so glavne spremembe zunanjosti, ki so ji dodali še širšo paleto barv, večja pa je tudi ponudba lahkih platišč.

Temeljiteje so se, z novimi materiali in rahlo spremenjenimi potezami nekaterih delov, lotili notranjosti, kjer je svoje mesto našla tudi nova prestavna ročica samodejnega menjalnika v slogu BMW-ja X5. Novi samodejni menjalnik je kar do 40 odstotkov hitrejši kot ročni, ima pa tudi prestavna obvolanska ušeska! IDrive je dobil nove izbirnike, optimizirali so grafično podobo, na sredinsko konzolo pa so 'dodali' še bližnjice (osem gumbov), ki jih določimo sami (navigacijski cilj, telefonska številka, radijska postaja . . ). Med sedežema, pod komolčno podporo, so vgradili USB-vmesnik, kamor lahko vtaknemo USB-ključ z glasbo, ki jo potem predvaja Petkin avdiosistem.

Nova sta še dva sistema. Prvi, Lane Departure Warning, z rahlim vibriranjem volana opozori, če pri hitrosti nad 70 kilometrov na uro zapeljemo čez črto voznega pasu (v primeru, če zaspimo za volanom). Sistem ni moteč (vibriranje) in ga je mogoče v vsakem trenutku izklopiti. BMW se pač drži svojih načel, da se ne vmešava v užitke med vožnjo. Druga večja tehnična novost v prenovljeni Petici je sistem prilagodljivega tempomata s funkcijo samodejnega ustavljanja in ponovnega speljevanja. Sistem smo pri Avto magazinu podrobno preizkusili še pred vpeljavo v prakso (AM17-2006). Petica ima tudi sistem BMW Night Vision, ki s toplotno kamero v temi opozarja druge udeležence v prometu na razdalji 300 metrov.

Tako kot v Enici so tudi pri seriji 5 popolnoma prenovili motorje. Bencinski agregati so dobili neposreden vbrizg HPI (High Precision Injection, do 200 vbrizgov na sekundo), pri dizlih pa je novost sistem vbrizga po skupnem vodu tretje generacije. Spremembe so pri motorjih (tudi manjša masa zaradi večje uporabe aluminija) prinesle več moči in zaradi drugih sprememb (prednji del sestavlja več aluminija, iz aluminija je tudi vzmetenje) tudi manjšo porabo goriva! Pri varčevanju pomagajo tudi sistemi, kot so v seriji 1.

Mitja Reven, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del