BMW X5 xDrive40e: Prvi brez i

13. 9. 2015
Deli

Doslej so bili avtomobili z električnim ali priključno hibridnim pogonom v Münchnu rezervirani za BMW-jevo podznamko i. Odslej ni več tako.

Uradno ime priključnohibridnega X5 je xDrive40e. Tako po zmogljivostih kot po ceni se 40e postavlja povsem ob bok 40d in ta je s prihodom 40e v resnici postal odveč.

Tehnologija pod kožo je takšna, kot bi tudi pričakovali: dvolitrski turbobencinski motor in elektromotor, integriran v menjalnik. Bencinski motor zmore 245, elektromotor pa 113 'konjev', skupna sistemska moč, ki je na voljo vozniku pri do konca pritisnjeni stopalki za plin, pa je 313 'konjev'. Tako motoriziran X5 je lahko odločno hiter, tudi na avtocesti, ob tem pa je poraba še vedno ugodna: normna je 3,3 litra, realno pa se, če avtomobil uporabljate tudi za daljše in hitrejše vožnje, približa porabi enako zmogljivega dizla. Prednost 40e je seveda najbolj opazna tam, kjer avtomobili v resnici preživijo največ časa: ob krajših vsakdanjih vožnjah. Če ga polnite redno, je tu lahko poraba bencina okrogla ničla.

Za to, da je poraba manjša, skrbi kup tehnologij, najuporabnejši je indikator, kdaj je treba popustiti stopalko za plin, da se hitrost zmanjša, ne da bi bilo treba zavirati z zavorami – da je torej regeneracija čim večja, poraba pa čim manjša. Podobno velja za navigacijo: če vanjo vnesete cilj in uporabljate način vožnje Eco Pro, elektronski možgani pazijo, da je (s pomočjo regeneracije in upravljanja porabe elektrike) v naseljih na poti vedno mogoče čim več voziti le na elektriko. Delovanje je izza volana skoraj neopazno. V samodejnem načinu se X5 na elektriko vozi približno do hitrosti 70 kilometrov na uro, potem se prižge tudi bencinski motor (ob do konca pritisnjeni stopalki za plin pa že prej) – ob odvzetem plinu pa ta ugasne pri hitrostih, manjših od 160 kilometrov na uro. V povsem električnem načinu X5 zmore 120 kilometrov na uro, tretji način pa omogoča varčevanje z baterijo. Uradni električni doseg je 31 kilometrov, realni pa tam okoli 25 kilometrov ali nekoliko manj.

Litij-ionska baterija z zmogljivostjo 9 kilovatnih ur se skriva pod prtljažnikom, ki pa ima kljub temu ravno dno (je pa nekoliko plitvejši). Pod pokrovom v njem se skriva prostor za polnilnik, v katerem je dovolj prostora tako za večjega, potrebnega za polnjenje na domači polnilnici, kot tudi za kabel za uporabo na hitrih polnilnicah.

Novi X5 lahko polnite na navadni domači vtičnici, v tem primeru je moč omejena na 2,7 kilovata, ob uporabi wallboxa pa 3,6 kilovata. To pomeni polnjenje v štirih oziroma nekaj manj kot treh urah. Tretja možnost je tista, ki jo sicer pri večini priključnih hibridov pogrešamo, saj omogoča uporabno hitro polnjenje na polnilnicah – polnjenje s 7,4 kilovata, kar pomeni zelo uporabno uro in pol ali še manj, če baterija ni bila popolnoma prazna.

Tak X5 seveda premore tudi lastno aplikacijo za pametne mobilnike, s katero lahko polnjenje in klimatizacijo nadzorujete od daleč, serijska je navigacija Professional, ki zna poiskati najbližjo polnilno postajo in tudi preveriti, ali je zasedena, in elektronsko nadzorovano vzmetenje.

Vse našteto seveda pomeni, da dobite paket priključnohibridne tehnologije za dizelski denar (ali še manj, ko vštejete še državno subvencijo).

Dušan Lukič, foto BMW

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere