Pri BMW-ju so poskušali združiti nezdružljivo. Kupejevsko obliko so nasadili na podvozje športnega mestnega terenca (SUV-a) in mu pritaknili vrhunsko tehniko.Rezultat je zadetek v polno!
Pri BMW-ju so trenutno v zaletu, zato imamo večkrat občutek, da jim uspe vse, česar se dotaknejo. Pri novem X6 so si drznili združiti kupejevsko športnost, limuzinsko razvajanje in terenski razgled. Da zloščeni čevlji lastnika novega X6 slučajno ne bi stopili v blato, so mu dodali še stalni štirikolesni pogon.
In da bi bila bera polna, so si drznili še na novo poimenovati avtomobilski razred. Namesto oznake SUV (Sports Utility Vehicle ? športni avtomobil za prosti čas) oziroma BMW-jeve nišne SAV (Sports Activity Vehiche) so mu nadeli poimenovanje Sports Activity Coupe. Na kratko SAC. Da narediš nišo nišnega avtomobila, moraš biti zelo pogumen.
Drznost je beseda, ki ti ne gre iz glave niti takrat, ko X6 gledaš v živo. Zelo (ampak res zelo) široke gume (xDrive50i ima kar 255/50 R19), 55 milimetrov nižje podvozje kot pri X5, visok zadek, ki se konča pri ramenih 180 centimetrov visokega človeka, in agresiven prednji del s tradicionalno nakazanim X-om (kar poglejte pod masko) naredijo ta kupe zelo BMW-jevskega, vendar pa tudi zelo drugačnega.
Zato se ne bojte, na cesti ga ne boste nikoli zamenjali za X5. In ker je širok skoraj dva metra (z razprtima vzvratnima ogledaloma celo skoraj 20 centimetrov več kot dva metra), ga ne boste samo opazili, ampak se mu boste pogosto celo umikali. Sploh pri srečanjih na ozkih slovenskih cesticah.
V notranjosti pri BMW-ju niso odkrivali tople vode. Armaturna plošča in sredinska konzola sta zelo podobni tistim, ki smo jih že videli v bolje založenih bavarskih različicah, velja pa omeniti oblazinjen stranski del sredinske konzole, ki boža kolena (visokih) prednjih potnikov. Kot se za kupe spodobi, je X6 le štirisedežnik, zato ne poskušajte tlačiti na zadnje sedeže še tretjega prijatelja ali otroka.
Bodo pa vsi potniki, ki niso najvišji člani košarkarske ali odbojkarske ekipe, zlahka sedeli na udobnih – čeprav športno oblikovanih – sedežih.
Preden preidemo k pilotovemu prostoru (ups, oprostite, zmotila me je pilotska upravljavska palica, seveda sem mislil na voznikov delovni kotiček), pokukajmo še v prtljažnik. Čeprav je X6 kupe in zato pri njem nazadnje pomislimo na prevoz potovalk, je njegov prtljažnik s 570 litri ne samo velik, temveč ogromen za tako dinamično obliko. In če želimo še več prostora, si lahko s podiranjem zadnjih sedežev priborimo kar 1.450 litrov.
To pa so že številke, s katerimi se hvalijo nekatere kombijevske različice! Vozniku bo v roke takoj padel večopravilni volanski obroč, za katerim se skrivata dva uhlja. Z njima (in s skoraj pilotsko prestavno ročico) vedno upravljamo samodejni šeststopenjski menjalnik, ki omogoča samodejni in sekvenčni način pretikanja.
Prvi je namenjen vsakodnevnim potovanjem, drugi pa je mišljen bolj za športne dneve na zavitih cestah. Njegovo delovanje že poznamo iz drugih BMW-jev: poteg štirih prstov za pretikanje v višje, potisk palca za pretikanje v nižje prestave ali pa dirkaška shema pri ročici (naprej za nižje in nazaj za višje prestave) bodo razveselili vsakega voznika Bi si pa X6 zaradi športnega podvozja zaslužil tudi kakšen dober ročni menjalnik.
Podvozje je športno (za doplačilo si lahko omislite tudi prilagodljive stabilizatorje in blažilnike), vendar na luknjasti cesti ni pretrdo.
Tudi po mokrem boste lahko zlahka izkoristili štirikolesni pogon (ki ga po vzoru Audija izpostavljajo, zato je odslej ob imenu avtomobila napis xDrive), ki je v primerjavi s pogonom X5 velik korak naprej. A krivec za boljšo lego ni xDrive, ampak dodatek na zadnji osi, poimenovan Dynamic Performance Control. DPC sta dva planetna zobnika na vsaki od obeh polgredi, ki jima delata družbo večlamelni sklopki.
Zobnika in sklopki v osnovi le prerazporejajo navor med levim in desnim zadnjim kolesom. Ko elektronika zazna zdrs enega od koles, DPC prenese navor na drugega.
To je že prva prednost pred klasično zaporo diferenciala, saj povsem mehanski sistem zgolj onemogoča, da bi se razbremenjeno kolo vrtelo v prazno. DPC pa je zmožen še veliko več ? pri pretiravanju v ovinku lahko deluje tudi v nasprotni smeri vožnje, tako da notranje kolo 'zavira', zunanje pa dobi več navora.
S tem sistemom, ki ga bodo zelo verjetno kmalu začeli vgrajevati še v druge BMW-jeve modele (tudi tiste, ki so gnani le na zadnji kolesni par, saj deluje neodvisno od štirikolesnega pogona), so zelo izboljšali lego na cesti ne glede na podlago. In če imate doma BMW-ja tudi zato, da kdaj zapeljete na dirkališče na kakšen drifterski popoldan, vam povem, da pri izklopljenem stabilizacijskem sistemu z DPC-jem niste prav nič prikrajšani za užitke bočnega drsenja, kvečjemu delujete še večji mojster volana.
Motorji so vrhunski, vsi prisilno polnjeni in opremljeni z neposrednim vbrizgom. Samo najšibkejši turbodizel (xDrive 30d) ima le eno turbopuhalo, vsi drugi (xDrive50i, xDrive35i, in xDrive35d) imajo dve manjši. Zaradi manjše mase je tudi vztrajnost majhna, zato se lopatje v puhalu zbudi že tik nad prostim tekom in se z veseljem vrti do hitrosti, ki jih lahko dosegate le na dirkališčih ali na določenih odsekih nemških avtocest.
Seveda ponoči, ko ni prometa. BMW-ja X6 bodo tako kot X5 in Z4 izdelovali v Spartanburgu (država Južna Karolina, ZDA). Če torej želite v bližnji prihodnosti kupiti X5, pohitite, saj bo X6 verjetno zasedel vse proizvodne zmogljivosti. Sicer je malo verjetno, vendarle pa je mogoče, da bo novi BMW-jev razred SAC dobesedno povozil razred SAV.
Aljoša Mrak, foto:? tovarna