Brez dotika: vozili smo prenovljeni Volkswagen Golf

Golf v svojem razredu kraljuje že več kot štiri desetletja. In če je bil v zadnjem času znan tudi po nadpovprečni ergonomiji, so šli Nemci še (ali pa že) korak dlje - po novem je nekatere funkcije mogoče upravljati z gestami.

Brez dotika: vozili smo prenovljeni Volkswagen Golf (foto: VW) VW
22. 3. 2017

Štiri desetletja. Tudi na slovenskih cestah je prisoten že tako dolgo, da ga poznajo vsi. Verjetno se je z njim vsaj enkrat peljal čisto vsak odrasel Slovenec. In ja, pozna ga tudi mladina. Kaj pozna, različica GTI je še vedno čislana, ne zgolj v Sloveniji, ampak povsod po svetu.


Tako veliko razsežnost je pravzaprav težko opisati, zato so še najzgovornejše številke. Vsako leto se zanj odloči okoli milijon novih kupcev. Da zadovoljijo njihove potrebe, se Golf s proizvodnega traku pripelje vsakih 40 sekund. In večina jih je izdelana po naročilu, po željah slehernega kupca. Si zdaj predstavljate, za kako veliko stvar, za kako velik aparat, za kako veliko legendo gre?


Posledično je bil prenovljen v slogu povedanega. Nekaj, kar je dobro, se ne menja. Se zgolj izboljšuje, pri čemer se bo vedno našel nekdo, ki si ne želi zgolj boljše, ampak tudi drugače. Takšen kupec, lastnik ali zgolj natolcevalec s prenovljenim Golfom ne bo najbolj zadovoljen. Ali pač, morda od trenutka, ko bo sedel za volan in ga preizkusil.


Oblikovno ga bo težko ločiti od predhodnika – nova sta odbijača, drugačna je mreža hladilnika (tudi zaradi večjega znaka, za katerim se skriva tipalo radarja, ki vidi dogajanje v prometu prej in dlje od voznika), serijske so zadnje luči v LED-tehnologiji. Enako, a doplačilno velja za sprednja žarometa – kupcem bodo namesto ksenonskih zdaj na voljo LED-žarometi. In to je bolj kot ne vse, povezano z zunanjostjo.


Za notranjost se na prvi pogled zdi, da je prenovljena še skromneje.


Morda je najopaznejše to, da se je zmanjšalo število gumbov v potniški kabini. Občutljiva tema, ki je dobrodošla, ko zaslon, občutljiv za dotik, dela dobro, in zgrešena, ko zaslon svojega dela ne opravlja dobro. A Nemci niso zgolj odstranili gumbov, temveč so dodali nov zaslon. Takšen, ki izpolnjuje voznikove želje. Seveda pa je za kohezijo med voznikom in notranjostjo potreben čas. Da se vzpostavi ljubezen ali rodi sovraštvo. Druge poti pri zaslonih, občutljivih za dotik, pač ni.


Seveda pa nov ni samo zaslon, nov je celoten multimedijski sistem, vključujoč njegovo zasnovo in zmogljivost. Tako je po novem najboljšo izvedenko sistema Discover Pro, ki ponuja kar 9,2-palčen zaslon, mogoče upravljati kar z gestami. Zato ne mislite, da se vozniku, ki v novem Golfu krili z desno roko, dogaja kaj slabega!


Sistem pa ne prinaša zgolj novosti pri upravljanju, ampak je nova oziroma precej širša tudi njegova ponudba. Prek kartice SIM ga je mogoče povezati s svetovnim spletom, potem pa so vrata široko odprta na vse strani. Spletnih storitev, združenih v rubriki App Connect, je bistveno več, iskanje parkirišč, bencinskih črpalk, posebnih točk, restavracij, vremenskih napovedi in novic bo od zdaj še enostavnejše. Novost pa je sistem DoorBird, ki v povezavi s telefonsko aplikacijo MirrorLink omogoča povezavo z domačo nadzorno kamero. Posledično je mogoče na daljavo odklepati vrata stanovanja, pogledati, kdo zvoni, in še marsikaj. A jasno, za delovanje slednjega mora biti ustrezno opremljen tudi dom.


Bolj zanimivo in v domeni avtomobila je to, da je po novem tudi Golf lahko opremljen s povsem digitalnim zaslonom Active Info Display, ki nadomešča klasične merilnike. A brez pretiranega vzhičenja – vendarle govorimo o nemškem avtomobilu in prijazni zaslon, ki ponuja pet različnih pogledov in odlično personalizacijo, je seveda na voljo za doplačilo.


Nekaj novosti je tudi v motorni paleti. Prvič bo v Golfu na voljo litrski turbobencinski motor z neposrednim vbrizgom goriva (85 'konjev'), debi pa bo doživel tudi nov 1,5-litrski TSI motor, ki ponuja kar 150 'konjev'. Kar je, jasno, povsem dovolj, da je lahko s takšnim motorjem vožnja tudi športno dinamična. Ob obisku črpalke je seveda treba upoštevati to, da mu 'pomaga' turbo puhalo, ki je po drugi strani krivo za malce večjo povprečno porabo goriva, a že naše babice so rekle, da brez nič ni nič.


Glede drugih različic, tako karoserijskih kot motornih, ni sprememb. To pomeni, da je oblikovna prenova doletela vse (ali pa jih bo v bližnji prihodnosti), pa tudi preostali motorji, razen 1,4-litrskega, ki ga je zamenjal omenjeni 1,5-litrski, so še vedno na voljo. Pri tem velja razveseliti še tiste najhitrejše voznike – dvolitrski motor v različici GTI po novem ponuja 230 'konjev', kar je dovolj, da ikona z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v le 6,4 sekunde. Za dosego slednjega, pa tudi 0,3 l/100 km nižjo povprečno porabo goriva, gredo zasluge tudi prenovljenemu sedemstopenjskemu dvosklopčnemu menjalniku DSg, ki bo zamenjal dosedanjega šeststopenjskega.


Prenovljeni Golf je iz večjih koncernskih modelov dobil tudi najsodobnejšo varnostno-asistenčno tehnologijo. To pomeni, da se vam pri manevriranju s prikolico konji ne bodo več smejali, Golf pa bo v prometnih zastojih do hitrosti 60 kilometrov na uro znal peljati povsem sam. Zaradi že izpostavljenega radarja zna sam v sili tudi zavirati, pri čemer ne prepozna zgolj vozil, temveč tudi pešce.


Prenovljeni Golf je tudi v Sloveniji že na voljo. V nasprotju z dosedanjo prakso je novinec v primerjavi s predhodnikom od približno (in glede na različico) 300 do 1.000 evrov – cenejši! To pomeni, da bo za osnovnega Golfa z litrskim motorjem potrebnih 16.657 evrov, za različico 1.6 TDI (115 'konjev') pa 18.757 evrov. In ja, nikakor ne gre prezreti najbolj zaželenih – Golf GTI bo pri nas stal 27.973 evrov, njegova varčnejša različica GTD (2.0 TDI, 184 'konjev') pa 27.084 evrov.

besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Volkswagen

Podatki

Model: Golf 1.5 TSI BMT

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbobencinski, 16v
Gibna prostornina (cm3): 1.498
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 110 (150) pri 5.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 250 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R6; DS7, spredaj
Prednja prema: posamični obesi, prečni vodili, vzmetni nogi, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačni vzmeti, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.620
Dolžina x širina x višina (mm): 4.258 x 1.790 x 1.492
Prtljažnik (l): 380–1.270
Masa praznega vozila (kg): 1.294; 1.317
Največja hitrost: 216
Pospešek (0-100km/h): 8,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,0; 4,9*
Izpust CO2(g/km): 114; 112*
Opombe:

* samodejni menjalnik DSG.