Tudi to še zgodi; pri Cadillacu na primer v svoji 104-letni zgodovini še niso prodajali avtomobila s kombijevsko karoserijo. Do danes.
Za model BLS je Cadillac v veliki meri lahko hvaležen evropskemu delu svojega koncerna; zlobnež bi namignil, da je pod obleko 9-3, še večji zlobnež pa bi rekel, da je Vectra. Delno je to sicer res, a tudi tisti resnični del ni škodljiv ? ravno nasprotno: ker imamo Evropejci (vse bolj neupravičen) odpor do ameriških avtomobilov, je evropska (skrita) tehnika v takšnem primeru kvečjemu dobrodošla.
Tudi za volanom se BLS pelje povsem evropsko: z zadosti natančnim vodenjem in predvsem s podvozjem, ki niti najmanj ne povzroča ‘morske bolezni’. To v enaki meri velja tudi za novo karoserijsko različico modela BLS Wagon, ki konec leta prihaja v salone po Evropi.
BLS Wagon, ki smo ga preskusili, ima dve lepi lastnosti. Prva je kombijevska karoserija. Z videzom se zadek lepo vključuje v temo, ki jo začenja prednji del, in vzbuja športno dinamičen, skladen videz karoserije z vseh zornih kotov. Seveda se znotraj zato pojavi precej več prtljažniških litrov, ki so tudi po dolžini povečljivi. Kot je za kombije pač značilno.
Druga dobra stran tega Wagona je motor! Menda govori italijansko, a naj vas to ne moti, saj je zvočno lepo zadušen in potniki tresljajev ne zaznavajo. Ima pa odličen navor, je zelo odziven in ima na splošno visoke zmogljivosti, kar ga brez sence dvoma postavlja med boljše izdelke z veliko mero športnega pridiha.
Motor sestavi svoje zmogljivosti z dvostopenjskim turbopuhalom, njegova preostala mehanika pa je enaka kot pri osnovnem, 110-kilovatnem stroju s klasičnim turbopuhalom, ki pa ga že poznamo kot dober izdelek iz številnih drugih avtomobilov.
BLS Wagona poganjajo tudi drugi motorji, vsi so prisilno polnjeni in vsi bencinski ? tudi 2.0 Flexpower, ki raje kot bencin pije bioetanol. Pestra je še izbira menjalnikov, ki so ročni (6) ali samodejni (5 ali 6, odvisno od motorja). Za čez približno leto napovedujejo še različico s štirikolesnim pogonom (Haldex) za obe karoserijski različici, a le v kombinaciji z 2, 8-litrskim turbobencinskim V6.
Med štirimi ponujenimi paketi opreme (Business, Elegance, Sport in Sport Luxury) je že v osnovnem precej bogato: lahka (16) platišča, stabilizacijski StabiliTrac, šest varnostnih blazin, tempomat, klimatska naprava, v usnje oblečen volanski obroč s komandami, avdiosistem s sedmimi zvočniki, strešna nosilca, dodatno zatemnjene zadnje šipe, mreža v dnu prtljažnika in pritrdilne kljuke za prtljago. Poleg vse elektrifikacije, ki se zdi že samoumevna.
BLS Wagon je po imenu, videzu in po stopnji opremljenosti tipičen ameriški avtomobil, a poskuša njegova mehanika ? od pogona do podvozja ? prepričati drugače. Vendar se s tem nima smisla obremenjevati; pomembno je, da je BLS (Wagon) avtomobil, ki bo zares znal zadovoljiti zahtevnejše voznike.
Vinko Kernc
Foto: Vinko Kernc