Chevrolet Aveo (3V)

17. 6. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

S tremi je lepši, bi lahko dejali za novega Avea. Po vožnji s petvrat­no različico, ki so jo predstavili na lanskem salonu v Frankfurtu, smo naredili prve kilometre tudi s trivratno.

Verjetno se tudi pri Chevroletu zavedajo, da si petvratna različica in izvedenka s tremi vrati, ki je bila predstavljena na letošnjem ženevskem salonu, pravzaprav ne hodita v zelje, saj naj bi bila prva namenjena predvsem družinam, druga pa samskim (mladim? ) ­voznikom. »Družinam? « se boste verjet­no vprašali.

Da, v osrednji in vzhodni Evropi je Aveo pogosto edini avtomobil pri hiši (beri stanovanju), medtem ko je v zahodnoevropskih državah bolj mestna pomoč večji limuzini. In če si mislite, da jih boste videli več v razviti Evropi, se motite. Chevrolet ima veliko večji delež na trgu v državah, kjer je industrializacija šele v zagonu.

Čeprav tehnično ni prav veliko napredoval, sta zunanjost in notranjost popolnoma spremenjeni. Po prvih kilometrih lahko mirno rečemo, da je zunanja podoba sveža in sodobna, v notranjosti pa so zdaj predvsem boljši materiali in več opreme. Na zunanjosti bi le težko našli kakšno napako, saj je družinska podoba v manjši embalaži zadetek v polno.

V GM-ovem južnokorejskem oblikovalskem studiu so dobro opravili delo, še posebej pri bolje opremljeni bolj športni različici, ki se ponaša s 15-palčnimi aluminijastimi platišči.

V notranjosti pa bomo v osnovi srečali že znano okolje, le da so materiali malce boljši, oprema pa je lahko po želji tudi bogatejša (radio s CD-predvajalnikom, ki omogoča poslušanje datotek mp3, usnje na volanskem obroču in na prestavni ročici, samodejna klimatska naprava, potovalni računalnik, po višini nastavljiv voznikov sedež in štiri varnostne blazine).

Da pri Chevroletu niso stavili le na oblikovno prenovo, dokazujeta predelana bencinska motorja. Šibkejši 1, 2-litrski štirivaljnik je močnejši od predhod­nika za 14 'konjev', hkrati pa je tudi ekološko sprejemljivejši. Čeprav je bolj poskočen, naj bi bila poraba goriva kar 14 odstotkov manjša.

To so dosegli predvsem s sistemom PDS (Port Deactivation System), kar v slovenščini pomeni delovanje loput v sesalnem kolektorju. Lopute spreminjajo razmerje med gorivom in zrakom oziroma ustvarjajo vrtinčenje, ki pospešuje pretok skozi izgorevalne komore.

Medtem ko se ob manjši obremenitvi dotoki zapirajo, torej je mešanica manj bogata, predvsem pa se spet uporabi do 30 odstotkov povratnih plinov, se pri polni obremenitvi lopute povsem odprejo, tako da motor zadiha z vsemi 84 'konji'.

Zaradi te novosti je tudi izdih ogljikovega diok­sida manjši, ? pri 1, 2-litrskem motorju 132 g/km in 142 g/km pri močnejšem. Zmogljivejši agregat je 1, 4-litrski 16-ventilski motor, ki zagotavlja kar 101 'konja', omislite pa si ga lahko v kombinaciji z ročnim petstopenjskim (serijsko) ali samodejnim štiristopenjskim menjalnikom (po naročilu).

Naj bo pet- ali trivratni, Chevorolet Aveo bo spet eden od kraljev mestnih ulic.

Več samodejnih za Epico

Chevrolet je predstavil tudi nov šeststopenjski samodejni menjalnik za Epico. Menjalnik zaradi ‘daljše’ šeste prestave manj obremenjuje motorje (dvolitrski bencinski s 143 ‘konji’, 2, 5- litrski bencinski s 156 ‘konji’ in dvolitrski turbodizel s 150 ‘konji’), zato naj bi bila normna poraba goriva v povprečju manjša do 15 odstotkov. Vse Epice z letnico 2008 imajo tudi serijski stabilnostni ESC (Electronic Stability Control).

Aljoša Mrak, foto:? tovarna

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj