Čistokrvni Audi

Sam sem zagovarjal tezo, da bo treba počakati, da pravi avtomobilski proizvajalec naredi električni avto. In zdaj ga imamo. Audija, pa še električnega.

Da se razumemo – tu gre predvsem za prestižni boj na relaciji Tesla in drugi podobni premijski avtomobili. Tisti manjši, ki so že na trgu, so seveda tudi povsem spodobni, a vendarle se zdi, da doslej razen Jaguarja I-Pacea noben proizvajalec ni ponudil kombinacije električnega in pravega 100-odstotnega avtomobila. Takšnega, v katerega sedeš, pa ti avto takoj ne pove, da je z drugega planeta. Ne rečem, da e-tron ni poseben, a vendarle ni toliko drugačen, kot bi človek pričakoval: seveda tam, kjer to lahko zazna človeško oko. Četudi je oblikovno drugačen kot drugi Audiji, bi nepoučen opazovalec stežka takoj ugotovil, da gre za električni avtomobil. In tudi ko sedeš vanj, te pričaka notranja ureditev, ki je stalnica v Audijih zadnje generacije. Vse dokler seveda ne pritisneš gumba start.

Potem se zgodi bore malo. Ušesa ne slišijo prav nič, le oči zaznajo, da so se prižgali zasloni in ambientalna osvetlitev. Namreč, prav vsi zasloni v e-tronu so že znani. Jasno, tudi Audijev virtualni kokpit, ki prinaša povsem digitalne merilnike, kjer lahko izbiramo različne prikaze, denimo navigacijo prek celega zaslona in zgolj majhen merilnik hitrosti. V tem primeru tudi na zaslonu ni lahko takoj prepoznati, da sediš v električnem avtomobilu. Šele poseg po prestavni ročici namigne, da bi lahko šlo za drugačen avtomobil. Čeprav v zadnjem času namesto prestavne ročice avtomobilske tovarne vgrajujejo različne stvari - od velikih okroglih gumbov, do majhnih štrcljev ali zgolj tipk. Audijev pogled na rokovanje z menjalnikom je spet drugačen – velik naslon za roko, potem pa zgolj z dvema prstoma pomikamo tipko gor ali dol.

Šele ko prestaviš prestavno ročico v D in pohodiš plin (oziroma pedal za upravljanje elektromotorja), ugotoviš razliko. Ni hrupa, ni običajnega speljevanja, je zgolj sinhronija udobja in ugodja. Pri tem je treba omeniti predvsem eno stvar! Audi e-tron nikakor ni prvi električni avtomobil na trgu, a je ta trenutek zagotovo prvi, katerega vožnja je najboljši približek tisti, ki jo poznamo iz običajno gnanih avtomobilov. Pred kratkim sem pisal, da lahko že kupimo avtomobile, katerih električni doseg je celo večji kot 400 kilometrov. A sama vožnja je drugačna, trpijo potniki in celo voznik sam. Seveda dokler do podrobnosti ne usvoji električne vožnje.

Tega pri Audijevem e-tronu ni. Oziroma ne potrebujete. Zadostuje zgolj pritisk na gumb in pomik prestavne ročice v položaj D. Potem gre vse preprosto in predvsem poznano! A vedno je ampak! Tudi pri e-tronu. Testni avto, s katerimi smo se vozili po Abu Dabiju – mestu, ki je zgrajeno na naftnih vrtinah, a se v zadnjem času precej posveča alternativnim virom energije (v iskalnik vtipkajte Masdar City in čaka vas presenetljivo presenečenje!) –, je bil opremljen z vzvratnimi ogledali prihodnosti. To pomeni, da so za prikaz dogajanja za avtomobilom zunaj namesto klasičnih ogledal skrbele kamere. Zanimiva rešitev, ki predvsem v prvi vrsti zaradi boljše aerodinamike podaljša električni domet za pet kilometrov, a trenutno človeško oko te novosti še ni vajeno. Čeprav Audijevi strokovnjaki pravijo, da se novosti privadiš v nekaj dneh, je vozniku z novostjo težko. Prvič, zasloni v vratih avtomobila so precej niže, kot so sicer na zunanji strani ogledala, drugič pa digitalna slika ne prikaže realne globine, predvsem pri vzvratni vožnji. A brez strahu - rešitev je preprosta - kupec se lahko odloči za 1.500 evrov prihranka in namesto kamer izbere klasična ogledala!

In avto? E-tron v dolžino meri 4,9 metra, s čimer se postavlja ob bok že znanima Audijema Q7 in Q8. Glede na to, da so baterije pospravljene v dno avtomobila, je prtljažnik ostal nedotaknjen in ponuja 660 litrov prtljažne prostornine.

Za pogon sta zaslužna dva elektromotorja, ki v idealnih pogojih ponujata skoraj 300 kW moči in 664 Nm navora. Slednji je seveda na voljo takoj in to je največja prednost električnih avtomobilov. Čeprav je e-tron težak skoraj 2 toni in pol, z mesta do 100 km/h pospeši v manj kot šestih sekundah. Zvezno pospeševanje traja do številke 200, s katero je največja hitrost seveda elektronsko omejena. Že omenjene baterije v dnu karoserije poskrbijo, da je težišče idealno 50: 50, s čimer so zagotovljene tudi nadpovprečna vožnja in trakcija. Slednji gresta na roko tudi motorja, ki seveda poganjata vsak svojo pogonsko os, s čimer je zagotovljen stalni štirikolesni pogon. No, stalni v navednicah, saj v večini časa oziroma takrat, ko si pogon to lahko privošči, deluje zgolj zadnji motor, ko pa se izkaže potreba po priklopu prednje pogonske osi, se to zgodi v delčku sekunde.

Za električni doseg 400 kilometrov (po meritvah novega cikla WLTP) so zaslužne baterije z zmogljivostjo 95 kilovatnih ur. Žal nam na testnih vožnjah ni uspelo ugotoviti, ali se z avtomobilom res da peljati vsaj 400 kilometrov, to pa predvsem zato, ker smo se kar nekaj časa vozili tudi po avtocestah. Te so v okolici Abu Dabija zanimive – skoraj na vsak kilometer ali dva stoji radar za merjenje hitrosti. Bliska že, če se pelješ kilometer prehitro, kazni pa so menda precej zasoljene. A pozor, v osnovi je omejitev 120 km/h, na nekaterih cestah pa 140 in celo 160 km/h. Ta hitrost pa seveda ni primerna za varčevanje z električno baterijo. Drugače je z gorsko cesto. Navzgor se je baterija sicer močno praznila, a se je pri vožnji navzdol na račun regeneracije tudi zajetno polnila. A kakorkoli – 400 kilometrov, ali kakšen manj, je še vedno dovolj za vsakdanje vožnje. Le daljše poti vsaj zdaj zahtevajo še prilagajanje oziroma načrtovanje, a vseeno - na hitri polnilnici je e-trona mogoče polniti z enosmernim tokom (DC) do 150 kW, ki baterijo do 80 odstotkov napolni v manj kot 30 minutah. Seveda je avto mogoče polniti tudi na domačem omrežju, a traja precej dlje. Da bi trajalo manj, je tudi tu Audi pripravil rešitev, kjer sistem Connect polnilno moč podvoji na 22 kW.

Tako kot je oblikovno e-tron bolj kot ne običajen avtomobil, je običajno (razen pogona) tudi vse drugo. To pomeni, da je e-tron opremljen s povsem enakimi varnostno-asistenčnimi sistemi kot jih imajo Audiji zadnje generacije, ki posledično zagotavljajo odlično počutje v notranjosti, hkrati so izdelava in ergonomija na zavidljivi ravni. Oziroma, tako kot sem zapisal že na začetku – tudi e-tron je Audi. V pravem pomenu besede!

Sicer pa smo o e-tronu, predvsem o pogonskem sklopu, polnjenju, bateriji in regeneraciji v Avto magazinu že pisali, omenjeno pa je seveda dosegljivo tudi na našem spletu.

Slovenska cena za Audijevo električno novost še ni znana, bo pa za novinca, ki bo v Evropi na voljo v začetku leta, denimo v Nemčiji potrebnih 79.900 evrov.