Menda koncern PSA najbolje (zagotovo pa zelo blizu tega) žonglira z dvema blagovnima znamkama. Citroën Berlingo, na primer, je že en tak primer.
Nobena skrivnost ni, da je Berlingo tehnični dvojček Partnerja. To je veljalo že za prvo generacijo in to velja tudi danes, ob rojstvu druge generacije. Za tiste, ki ste pozabili ali prezrli: prejšnji Berlingo je med kupce prišel pred 12 leti in je ob le eni nekoliko večji oblikovni spremembi (ter ob številnih tehničnih posodobitvah) zdržal vsa ta leta – uspešno.
A tekmeci so se medtem že pomladili in zrasli, tudi tisti, ki so na trg prišli za njim, zato je povsem novi Berlingo nastal na novi platformi in ob tem zrasel za 24 centimetrov v dolžino, za osem v širino in za 3, 5 v medosju.
Zrasle so tudi notranje mere – potnikom na zadnji klopi je zdaj za kolena na voljo 24, 5 centimetra, osnovni prtljažnik (675 litrov! ) pa se lahko poveča do 1.350 litrov oziroma kar do 3.000 litrov ob odstranjeni zadnji klopi.
Ostala je možnost enih ali para drsnih bočnih vrat, nove pa so številne druge možnosti: ločeno odpiranje šipe v vratih na zadku, 'notranji prtljažnik' (pod stropom), notranji del strehe Modutop (šipe, predali, zračenje) in še kaj, kar služi boljši uporabnosti.
Nova je seveda tudi vsa tehnika – na račun izboljšanja varnosti, udobja, varčnosti, čistosti in zmogljivosti. Motorji so v tem trenutku vsi 1, 6-litrski; dva sta bencinska, trije pa turbodizelski. Med bencinskima (in enako velja za dizelske) je razlika 'le' v nastavitvah, saj gre za enako prostornino in enako zasnovo, razlikujeta se samo v zmogljivostih.
In seveda ceni. Kljub temu pa je razpon med agregati (vrtilni moment in moč) tolikšen, da bo ponujena paleta zadovoljila večino kupcev, ki si resno ogledujejo ta avtomobil ali so ga (prvo generacijo) celo že imeli.
(Tudi) pri Citroënu so se odločili, da bodo poleg nove generacije še naprej ponujali prejšnji model z istim imenom, le da se bo po novem ta imenoval Berlingo First in da bo njegova ponudba nekoliko okrnjena. In ker je znal biti Berlingo že v prejšnji izdaji uporaben dostavnik, bo enako tudi z novim.
Če ste prebrali zapis s prve vožnje Peugeotovega Partnerja (Tepee), je več kot očitno: Berlingo in Partner sta avtomobila zrcalne podobe – le znački sta različni. Ampak doslej to nikogar ni posebej motilo – uspeh na trgu je dober dokaz za to.
Slovenija
Berlinga bodo slovenski kupci lahko kupili od 13. junija, in sicer to velja tako za osebno različico kot za lahko gospodarsko vozilo. Slednja izvedenka bo na voljo s tremi motorji, cene bodo od 11.628 evrov naprej (odvisno od motorja, karoserije in paketa opreme), v ponudbi pa bosta obe dolžini karoserije.
Pet motorjev bo na voljo v osebnem Berlingu, upoštevaje tri osnovne pakete opreme in motorno ponudbo, pa se bodo cene gibale med 12.390 in 18.140 evri. V Sloveniji je bil doslej z 61 odstotki bolj priljubljen osebni Berlingo.
Vinko Kernc, foto:? tovarna