Novi avtomobil B-segmenta se imenuje C3 in prihaja tik pred DS3.
Pri Citroënu ne skrivajo ambicij, ki jih imajo z novo črko (ob Trojki, seveda) v abecedi. Ne nazadnje se avtomobilski B-segment tudi zaradi krize in okoljskih dajatev veča, s tem pa se veča tudi prodajni kolač. Do leta 2012 naj bi Francozi zavzeli kar 10 odstotkov te slastne torte v Evropi, kar bi jim z novim C3, DS3, C3 Picassom in C1 nemara celo uspelo.
Novi C3 je prvi Citroën, ki se je že rodil z novim logom. Na srečo strategi niso večali avtomobila, zato ostaja z dolžino 3, 94 metra, širino 1, 73 metra in višino 1, 52 metra med manjšimi v razredu.
Odvisno od različice je novinec kar 60 do 80 kilogramov lažji od predhodnika, ki mimogrede ostaja v prodaji zgolj do odprodaje zalog, nato pa se v nasprotju s starim Cliom (Storia) poslavlja skupaj z bratom C2. Že zdaj so pri Citroënu prodali več kot dva milijona modelov C3, zato se 'stara želvica' poslavlja v velikem slogu.
Osnovna oblika ostaja, le da je s koeficientom zračnega upora zgolj 0, 30 prilagojena novim časom. Medtem ko bo zunanjost najbrž všeč večini moških, pa v njem vidimo predvsem predstavnice nežnejšega spola. To je dobra strategija, če vemo, kdo ima zadnjo besedo pri nakupu avtomobila.
Pričakujejo, da bo novi C3 v marsikateri družini kar prvi avtomobil, in ne samo alternativa za mestno vožnjo ali njena potepanja. Prvi vtis, ki smo ga dobili na mednarodni predstavitvi, je, da je vsaj v bolje opremljeni različici novinec neprimerno bolj zrel kot predhodnik.
Materiali so boljši, po občutku je prostornejši in tudi s kakovostjo (še) ni bilo težav. Novinec je narejen v Franciji (Aulnay in Poissy), pohvali pa se lahko že z desetimi barvnimi odtenki in gumami velikosti od 15 do 17 palcev.
Najnenavadnejši del avtomobila je prav gotovo vetrobransko steklo Zenith, ki se z dolžino 1, 35 metra zareže daleč v streho. S tem, pravijo Francozi, se vidno polje poveča z 28 na kar 108 odstotkov, kar bistveno poveča občutek prostornosti v avtomobilu.
Ko sonce postane moteče, lahko računate na zatemnitev zgornjega roba (in s tem na boljšo toplotno izolacijo, ki prepušča le petino energije v primerjavi s klasično rešitvijo) ter na drsno ploskev, ki zakrije dodaten del stekla. Novost, ki smo jo videli že pri drugih modelih Citroëna in Oplu, je sicer prijetna, vendar izkušeni vemo, da dodatna drsna površina poveča možnost dodatnih čričkov v notranjosti.
Vetrobransko steklo Zenith spada med dodatno opremo, zato bo večina novih C3 najverjetneje zapustila tovarno s klasično šipo. O notranjosti ni treba izgubljati veliko besed, saj lahko na fotografiji vidite, da so zmešali klasične (okrogle) oblike z novejšimi digitalnimi izpisi podatkov.
Pred sovoznikom je kar 13-litrski zaprt predalnik, ki je pomaknjen proti motorju, zato lahko sopotnik na sprednjem sedežu prilagodi svoj položaj tako, da je na zadnjem desnem sedežu več prostora. Pri Citroënu so se sicer pohvalili, da je prtljažnik s 300 osnovnimi litri med večjimi, a je prostora na zadnji klopi kljub ožjim naslonom (predvsem sprednjih) sedežev bolj malo.
Podatek, ki bo morda zanimiv za lastnike starega C3: potniki na zadnjih sedežih lahko računajo na tri centimetre več prostora za noge kot pri predhodniku, temu prostoru pa lahko dodamo še prej omenjeni pomik desnega sedeža, ki znaša osem centimetrov.
Trije odrasli bi se peljali razmeroma udobno, štirje pa le za silo, čeprav je prostora za glave na zadnji klopi bolj malo. Lahko pa mirne vesti potrdimo, da so uporabljeni materiali (vsaj v bolje opremljenih različicah) neprimerno boljši tako na pogled kot na otip.
Volanski mehanizem ostaja električno krmiljen in omogoča neutrudljivo smukanje po mestni džungli – tudi po zaslugi le 10, 2 metra obračalnega kroga. V novem C3 si lahko omislite ESP (ki je v Nemčiji in Italiji serijski, pri nas pa bo podobno kot v Franciji vsaj v osnovnih opremah na seznamu dodatne opreme), šest varnostnih blazin, tempomat, omejevalnik hitrosti, prikazovalnik idealne prestave, pritrdišča ISOFIX na zadnji klopi, bluetooth, iPod in USB-priključka, odlično ozvočenje z dodatnim zvočnikom na sredini armature in nizkotonskim zvočnikom v prtljažniku . .
Motorji so našteti v posebni tabeli, leta 2011 pa pridejo še sistem start-stop druge generacije, novi 5- in 6-stopenjski robotizirani mehanski menjalnik in novi bencinski trivaljniki, ki bodo izpuste CO2 zmanjšali na manj kot 100 g na prevoženi kilometer.
Novi C3 ima McPhersonovi vzmetni nogi spredaj in poltogo premo zadaj, ki zagotavljajo predvsem udobje v vožnji, manj pa športnih užitkov. Med ovinki se bolje počutita Fiesta in Polo, čeprav je zaradi manjše mase (samo zadnja prema je shujšala za 13 kilogramov! ) C3 prav igrivo okreten.
Hujšanje avtomobila je bilo drastično, če predpostavljamo, da je veliko bolje zvočno izoliran. Zgolj v motornem prostoru je namesto 48 zdaj kar 155 dm? absorpcijskega materiala pa tudi v predelu vrat je hrup manjši.
Zastopnik za Slovenijo se z matičnim podjetjem še trdo pogaja za ceno, zato je cena v krogcu zgolj Avtomagazinovo predvidevanje. Ker sta pri nas njegova glavna tekmeca domači Clio in z opremo dobro založeni Polo (ESP! ), bo cena verjetno nižja od Polove, ki znaša 10.336 evrov.
S francosko ceno (več kot 12.000 evrov) si ne moremo preveč pomagati, saj je tam treba za nove avtomobile globlje seči v žep. Bo pa DS3 prišel na naše ceste že aprila, torej le mesec dni po prihodu brata C3.
Aljoša Mrak, foto: Tovarna