Francoski avtomobili so bili nekoč že znani po tem, da se je v njih udobno sedelo in še udobneje peljalo. Zdaj bo C4 Cactus poskusil ponovno ponuditi omenjeno.
V primerjavi s predhodnikom je novi C4 Cactus prenovljen v vseh pogledih, hkrati sta ponudba in izdelava na opazno višji ravni. Vseeno zaradi svoje posebnosti še vedno noče biti enak preostalim. Izstopa tudi s posebnim podvozjem, ki po zaslugi komfortnega programa (Citroën Advanced Comfort Programme) in udobnega, delno hidravličnega vzmetenja PHC (Progressive Hydraulic Cushions) skupaj s posebno udobnimi sedeži simulira vožnjo na leteči preprogi.
Oblikovno je sicer ohranil nekatere elemente predhodnika, a je bolj ko ne jasno, da je, če je zamenjanih več kot 90 odstotkov vseh delov, avto pravzaprav povsem nov. Oblika predhodnika je bila bolj škatlasta, novinec je zdaj bolj eleganten, a vseeno do te mere ohranja drugačne oblikovne in uporabniške elemente, da ostaja poseben. Všečno delujejo sprednje dnevne LED-luči, ki so v masko umeščene tako, da podaljšajo Citroënov logotip oziroma njegova kraka. Bok avtomobila je eleganten in preprost, z všečno umeščenimi zračnimi blazinami Airbump. In še zadek. Ta je eleganten in čistih linij, zaznamujejo pa ga nove LED-luči s 3D-učinkom, ki so hkrati potisnjene povsem na rob avtomobila ter ga tako še dodatno optično razširijo.
Zanimivo se ponovno vračajo zaščitne blazine (Airbump) na bok avtomobila. Potem ko so jih predstavili prav na prvem Cactusu, so jih pozneje na C3 Aircross bolj ko ne že opustili, zdaj pa se vračajo. Francozi pravijo, da se bodo za vsak avto posebej odločili, ali jih bodo uporabljali ali ne. Hkrati moramo priznati, da dodatna zaščita na vratih godi, in če je še minimalistična in prijetna za oko, kot je na novem C4 Cactus, je zagotovo dobrodošla. Tudi z barvnimi kombinacijami zunanjosti novi C4 Cactus ne bo dolgočasen. Na voljo bo devet zunanjih barv ter štirje dodatni barvni paketi, tako da bo skupno na voljo 31 barvnih kombinacij.
Povsem prenovljena je tudi notranjost. Počutje za volanom je prijetno, tudi zaradi novih sedežev Advanced Comfort Seat. Pri prejšnjem Cactusu smo se nad sedeži bolj ko ne pritoževali, novi pa so svetlobna leta naprej, še najbolj zahtevni bodo na njih dobro sedeli. Jasno pa je, da to niso športni sedeži, zato bo kdo pogrešal več bočnega oprijema.
Novi Citroën C4 Cactus bo na voljo z do 12-asistenčnimi sistemi in tremi povezljivimi tehnologijami. Všečna se zdi digitalna armaturna plošča, številke so velike in lahko berljive. Osrednji zaslon nad sredinsko konzolo ni tako odziven kot Peugeotov i-Cockpit, a bo za povprečnega uporabnika oziroma tistega, ki Peugeotovega še ni okusil, povsem zadovoljiv.
Največja posebnost novega Citroëna C4 Cactus pa je zagotovo vožnja. Predvsem zaradi že omenjenega novega podvozja. Vožnja kot na leteči preprogi je sicer zanimiva ideja, vendar se na trenutke zdi, da se avto vendarle malce preveč ziblje. Ob počasni in umirjeni vožnji je zadeva dobrodošla (pa tudi pri vožnji po slabi cesti), ob hitrejši pa bi potniki lahko precej trpeli. A tako kot velja za vse novosti, počakajmo na odziv kupcev.
Kar zadeva motorizacijo, C4 Cactus ne preseneča. Motorji so znani, za povprečnega kupca povsem zadovoljivi. Bolj zahteven kupec bi si seveda zaželel še bolj zmogljiv motor, a ker novi Cactus ni namenjen dirkačem, je ponudba takšna, kot je. Trenutno so na voljo trije bencinski in en dizelski motor, močnejši, 130-'konjski' trivaljnik se zdi najboljša izbira. Mi smo ga preizkusili tako z ročnim kot s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in v obeh primerih se je motor izkazal za dovolj zmogljivega. In če bi že morali izbirati – za vožnjo z letečo preprogo priporočamo samodejni menjalnik.
besedilo: Sebastjan Plevnjak · foto: Sebastjan Plevnjak, Citroën
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj