V Citroënu se jim z novostmi kar mudi. V manj kot dveh letih so predstavile tri, C4, ki bo ponekod po Evropi na voljo od oktobra letos, bo že četrti novi model.
Za vodilne v Citroënu je novi C4 nosilec pozitivne energije, ki so jo ustvarili z zadnjimi novostmi, C5, C3 in DS3. Oblikovno se C4 oddaljuje od tiste avantgardnosti, ki smo je bili vajeni še pri njegovem predhodniku, pravzaprav je oblika C4 že kar konservativna, kakršno je pač pričakovanje večine kupcev v nižjem srednjem ('Golfovem') razredu. Je pa novost v slogu, ki ga je kot novo Citroënovo usmeritev zasnoval Jean-Pierre Ploué, z nekaterimi skupnimi temami dveh drugih, C5 in C3. Novi C4 je za pet centimetrov daljši od predhodnika, pa tudi za dva širši in tri višji.
Podobno kot zunanjost je tudi notranjost namenjena manj avantgardnim kupcem, kakšnih presenečenj ali novih oblikovalskih prijemov v C4 zato ni, a so pri Citroënu za notranjost pripravili številne možne izbire različnih materialov ter barvnih kombinacij. Sedeži, predvsem voznikov in sovoznikov, delujejo solidno, tako glede udobja kot tudi glede zadrževanja telesa v hitreje izpeljanih ovinkih, preseneti pa prtljažnik, saj je s 408 litri med največjimi v razredu.
Novi C4 je zgrajen na skupni platformi koncerna PSA in že ima predhodnika pri Peugeotu z oznako 308. Motorne možnosti pri C4 so tako zelo podobne ponudbi iz 308, Citroënova novost pa bo na voljo tudi z nekoliko varčnejšima turbodizelskima motorjema, ki sta sicer že znana in bosta nosila oznako e-HDi. Pri obeh bo dodatek sistem zaustavitve in ponovnega zagona motorja ob postanku pred rdečo lučjo na semaforju ali podobnem krajšem ustavljanju.
Dodatek so tudi posebne varčnejše gume, Michelin Energy Saver. Motor z le 109 grami izpustov CO2 na kilometer bo na voljo že od začetka prodaje (v Franciji takoj po jesenskem pariškem salonu), še varčnejšega z le 99 grami CO2 na kilometer pa bodo ponudili pozneje. Ob turbodizelskih različicah bo seveda mogoče izbirati tudi med tremi znanimi bencinskimi motorji iz skupnega projekta PSA in BMW.
Zdi se, kot da so se konstruktorji pri C4 bali, da bi bil avto drugačen od tekmecev. Z najmočnejšim turbobencinskim motorjem so njegove zmogljivosti sicer povsem zadovoljive, a z 18-palčnimi kolesnimi obroči glede udobja kar pošteno razočara. Drugače je pri običajni kolesni opremi pri različici z motorjem HDi 150, ki je precej manj ekstremen glede udobja, a zanesljiv in z dokaj dobro vodljivim volanom.
C4 bodo opremili z nekaj svežimi tehnološkimi rešitvami, na primer sistemom nadzora mrtvega kota, premikajočimi se snopi žarometov z volanom in sodobnejšim tempomatom. Zanimiva bo tudi novost za francoski trg, e-Touch, kjer bo voznik imel v avtomobilu gumb za stik s službo za pomoč na cesti, ob tem pa bo lahko nadzoroval tudi način uporabe avtomobila, kako vozi, ponudili pa bodo tudi nasvete za zmanjšanje porabe goriva kar med vožnjo.
Prvi vozni vtis je bil sicer zelo kratek, tako da lahko predstavimo le začetna opažanja.
Tomaž Porekar, foto:? tovarna