Citröen Nemo

20. 12. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Čeprav je mali dostavnik Nemo uradno največja Citroënova ribica (saj se še spominjate risanke, v kateri nastopa simpatična ribica Nemo? ), bi zanj prej dejali, da je največji Citroënov akvarij. Lahko pa bi bil tudi terarij, cvetlični kotiček, domovanje pic . .

Citroën je v sodelovanju s Peugeotom in Fiatom predstavil majhen dostavnik z imenom Nemo. Največja Citroënova ribica je dolga le 3, 86 metra in s skromno dolžino (dolg je približno kot model C3) spada v hišni hierarhiji pod Berlinga, Jumpyja in Jumperja. Ker je njegov obračalni krog manjši od desetih metrov, je zelo okreten, kot tak pa je namenjen predvsem (manjšim) mestnim dostavam.

S prtljažnim delom, v osnovi velikim 2, 5 kubična metra, ki se zaradi preklopljivega (in poglobljivega) sovoznikovega sedeža lahko poveča na zavidljivih 2, 8 m3 (in s tem pomaga pri prevozu kar 2, 5 metra dolgih stvari), bo kraljeval predvsem na parkiriščih manjših obrtnikov. Njegova nosilnost je 610 kilogramov, za lažje nalaganje oziroma razlaganje pa ima drsna vrata (za doplačilo kar na obeh bokih) in dvokrilna zadnja vrata, ki se zlahka odpirajo pod 180-stopinjskim kotom.

Na mednarodni predstavitvi smo bili pozitivno presenečeni nad prikupnostjo pojave, predvsem pa nad napovedano ceno. Za deset evrskih tisočakov sicer res ne morete pričakovati prestiža, lahko pa zanesljivo in trpežno notranjost, ki postreže z osnovno opremo. V Nemu lahko srečate izdatno nastavljiv voznikov sedež (in popolnoma nepomičen sovoznikov! ) ter prilagodljiv volanski obroč (servovolan serijsko), poleg samodejnega zaklepanja in serijskega ABS-a imate še možnost namestitve kar štirih varnostnih blazin, parkirnih tipal, tempomata, vgradnje sistema Bluetooth itd.

Po prvih kilometrih nas je zmotilo le trše podvozje, sicer pa se je tudi naložen izkazal za prijetnega v vožnji. Za tiste, ki se radi peljejo zunaj mestne džungle, pa pri Citroënu ponujajo še različico Worksite Pack, ki z više nastrojenim podvozjem, 15-palčnimi kolesi, zaščito pod motorjem in tudi zunanjosti omogoča več dobre volje tudi na neurejenih kolovozih. Ker je Nemo mišljen predvsem kot delovni pripomoček, je pomem­bno tudi vzdrževanje. Pri Citroënu so se pohvalili, da je treba zaviti na servis le na vsakih 30 tisoč kilometrov ali vsaki dve leti.

Pri francoski ribici lahko izbirate le med dvema 1, 4-litrskima motorjema, turbodizelskim HDi ali bencinskim štirivaljnikom. Žal smo lahko preskusili le različico, ki ji diši plinsko olje. Lahko pa potrdimo, da je 70 ‘konjev’ povsem dovolj, da boste zlahka lovili hitre prometne tokove. Vsaj za zdaj pa ne morete izbrati močnejšega motorja, ki bi Nemu omogočal suverenost pri prehitevanju tudi takrat, ko je polno naložen, in samodejnega menjalnika, ki bi olajšal mestno vožnjo. Napovedali so sicer petstopenjski ročni menjalnik, ki od voznika ne zahteva uporabe sklopke, vendar šele v drugi polovici leta 2008 in še to le za različico HDi. Za zdaj se boste morali torej zadovoljiti le s klasičnim ročnim petstopenjskim menjalnikom.

Ime, kakšnega ima tudi risanka in smešna cena še ne pomenita, da se Citroën z Nemom šali. Za njim so se namreč obračale tako obrtnice kot obrtniki, kar je med dostavniki prej izjema kot pravilo. Ali po domače, z domačimi živalmi ni šale …

Aljoša Mrak, foto: tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol