Snow Motion ni nov Citroënov model, našli ga boste v C5, kasneje v C4 Picasso, pa C4 . . Gre za nov, boljši sistem proti spodrsavanju gnanih koles.
Preden se zaženete pod najbližji C5 in začnete iskati spremembe, naj vas ustavimo. Snow Motion je le sprememba programske opreme, kar pomeni, da so vse spremembe nastale le z uporabo tipkovnice.
Vsa tehnika, ki jo uporablja, od tipal vrtljajev motorja, koles, položaja stopalke za plin, položaja volana, tipala (vzdolžnega) nagiba in podobno, v avtu že obstaja – vse to namreč za svoje delovanje potrebuje stabilnostni sistem ESP, katerega del je tudi sistem proti zdrsu gnanih koles (ASR) in zdaj Snow Motion.
Osnova, na kateri vse skupaj stoji, je znana že dolgo: gume, tudi zimske, najbolje delujejo, ko rahlo drsijo. To velja za speljevanje, zaviranje in vožnjo v ovinku, še posebej pa je očitno na snegu. Tam ASR po navadi odpove, saj vrtenje v prazno nadzoruje z odvzemanjem plina. In namesto da bi avto speljal, se lahko zgodi tudi, da motor ugasne, še zlasti ko je treba speljati v klanec.
Snow Motion vrtenja v prazno ne nadzoruje z odvzemanjem plina, temveč z zaviranjem. Pri majhnih hitrostih ob speljevanju (do štiri kilometre na uro) izmenoma dovoljuje levemu in desnemu kolesu, da se hitreje ali počasneje zavrtita v prazno (ko se eno vrti hitreje, se drugo počasneje), in tako deluje kot neke vrste elektronska zapora diferenciala.
Pri večjih hitrostih upravlja obe kolesi hkrati, a tudi tu ne odvzema plina in dovoljuje nekaj vrtenja v prazno. Zadeva je še posebej opazna (in dobrodošla) pri turbomotorjih, saj klasično odvzemanje plina pomeni precej slabšo odzivnost motorja pri ponovnem dodajanju, tu pa turboluknje ni.
Prednosti sistema se pokažejo tudi pri pospeševanju v ovinku: ko kolesi zdrsneta (a avto sicer ni resno podkrmarjen), računalnik še vedno dovoli malo vrtenja v prazno. Tako avto sicer dokaj dobro drži linijo, ki jo je z volanom dal voznik, a hkrati (v nasprotju z avtomobilom, opremljenim s klasično kombinacijo ESP/ASR) tudi še vedno pospešuje.
Podobno je tudi na mokri ali suhi cesti v ovinku: če podkrmarjenja ni, v prazno pa se je (zaradi pregrobe voznikove desne noge) zavrtelo le notranje kolo, bi 'klasika' odvzela moč motorju in povzročila sunek in prenos teže naprej, to pa lahko avto vrže iz ravnotežja. Snow Motion le zavre notranje, prehitro vrteče se kolo, avto pa normalno pospešuje naprej.
Snow Motion je že od konca lanskega leta serijski v C5, naslednji Citroën, opremljen z njim, bo C4 Picasso, seveda pa ga bodo uporabljali tudi pri Peugeotu. Drugi bodo morali nekaj podobnega razviti sami – Snow Motion je namreč koncernu PSA pomagal razviti Bosch in PSA ima ekskluzivno pravico uporabe do sredine leta 2011.
Dušan Lukič, foto: Citroen
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere