Dacia Logan MCV

31. 1. 2007
Deli

Preprosto obrniti stran te revije bi bilo morda nesmotrno; Logan MCV je precej boljši avtomobil, kot si morda mislite na podlagi njegovega imena ali fotografij.

Logan, tisti, ki ga že poznamo in ki je naprodaj, nima nobene posebej izstopajoče nastopaške lastnosti, z izjemo tistih, ki jih pripišemo pod ’gospodarnost’. Je poceni in morda koga potegne to, da je klasična limuzina. Kar v kakšni družini tu in tam še nekaj velja.

Tale Logan MCV je povsem druga zgodba. Že tehnično se od limuzine precej razlikuje: nima namreč le podaljšane strehe in vrat na zadku in spredaj med njima ni razlika le v rahlo spremenjenem nosu. MCV je med osema za 270 milimetrov daljši, ima za 102 milimetra višjo streho, povsem drugačna zadnja bočna vrata, prekucljivo zadnjo klop in bistveno lažji dostop do velikega prtljažnika.

Poleg tega ima dodatno zaščito karoserije (na primer zajetni plastični bočni letvici), protiprašno zatesnjen menjalnik (ki, mimogrede, zmore prenesti tudi večji navor) in ob dolgih gibih koles tudi za 155 milmetrov oddaljen trebuh od tal, kar je za okrogla dva centimetra več, kot so evropske splošne norme. In ima še za 40 kilgramov na uro večji zračni pretok skozi kabino v primerjavi z limuzino.

Ne, seveda ni terenec, se bo pa kakšnega kolovoza ali prahu ustrašil pozneje kot Logan limuzina in še pozneje kot drugi sodobni kombiji. Je pa zato ’multipraktik’ – s svojimi notranjimi merami (za potnike in prtljago), z udobjem sedenja na vseh sedežih (upoštevaje tudi njihove mere) in z odlagalnimi mesti vodi pred večino podobnih (in seveda dražjih) avtomobilov. Tudi če je sedemsedežnik.

Ja. MCV je na voljo s petimi ali sedmimi sedeži, a velja poudariti, da naknadno tretje vrste ni mogoče (preprosto) vgraditi. S petimi sedeži je torej klasičen kombi z ogromnim prtljažnikom, s sedmimi pa udoben potovalnik (vštevši tudi podvozje! ) z razmeroma lahkim dostopom k tretji vrsti. Za to je namreč treba le povleči ročico, da se (zloži in) odmakne sedež ob vratih druge vrste.

Uporabnosti pa s tem še ni konec. Zadnja vrata so (asimetrična) dvokrilna, kar pomeni, da se odpirajo vstran, in sicer za 40, 90 ali za 180 stopinj. Kdor kupi sedemsedežnega MCV, lahko slabih 17 kilogramov težko zadnjo klop tudi odstrani, če jo prej zloži naprej ob klop druge vrste. Tudi klop druge vrste je (pri pet- in sedemsedežniku) možno zložiti naprej ob prednja sedeža za še večji prtljažnik. In če kaj ne gre v avtomobil, gre lahko tudi nanj; strešna nosilca zmoreta nositi do 100 kilogramov mase.

Uporabnost pa je delno odvisna tudi od paketa opreme. Na voljo so trije, s tem da osnovni v kombinaciji s sedemsedežno različico ni možen. Klop v drugi vrsti je lahko tretjinsko deljiva, klop v tretji pa polovično. In na stropu nad drugo vrsto je lahko dodana polica za drobnarije.

Osnovni paket opreme je razmeroma skromen, saj od pomembnejših stvari ponuja le (slovenski trg! ) zavorni ABS (Bosch 8.0) in varnostno blazino za voznika, srednji Ambiance doda osrednjo ključavnico, servovolan, deljivo klop druge vrste in temna stekla, najvišji Laureate pa še daljinsko ključavnico, elektriko za zunanji ogledali in šipe spredaj, potovalni računalnik, v višino in v ledvenem delu nastavljiv voznikov sedež, deljivo klop tretje vrste (če ima sedem sedežev) in vzdolžna strešna nosilca. Ostaja pa tudi nekaj s seznama dodatkov, med drugim čelna blazina za voznika in obe bočni blazini. Zanimivo je še, da se kupec lahko odloči za vozilo brez zavornega ABS in tako nekaj prihrani.

Tudi MCV lahko poganjajo enaki štirje motorji kot limuzino, a se kombiju bencinski, 1, 6-litrski 16-ventilski še posebej poda zaradi uglajenosti teka (majhen trušč, skoraj brez tresljajev), zaradi prožnosti in šele na koncu zaradi spodobnih potovalnih (in prehitevalnih) zmogljivosti. Pri prožnosti mu ob boku stoji turbodizel, ki pa je dražji, glasnejši, prozvaja več tresljajev in je manj zmogljiv. Res pa porabi manj goriva.

Zato je vprašanje iz naslova povsem umestno: če ni nujno dokazovati statusa z avtomobilom, je Logan MCV (1.6 16V Laureate) prav posrečen, predvsem pa uporaben in udoben avtomobil. Lep morda res ni, je pa zato poceni. Zelo poceni.

Prvi vtis

Videz 1/5

Nič posebnega in nič privlačnega. Klasičen kombi z zanimivimi zadnjimi lučmi.

Motorji 3/5

Posebej navdušuje najmočnejši bencinar: ker je tih, prožen in dovolj zmogljiv.

Notranjost in oprema 2/5

Dobro sedenje in veliko prostora, a oblikovno (kot zunanjost) nič posebnega.

Cena 5/5

Trenutno najboljše razmerje med prostornostjo, uporabnostjo ter zmogljivostmi na eni in ceno na drugi strani.

Prva ocena 4/5

Zelo primeren avtomobil za ljudi brez kompleksov oziroma potreb po razkazovanju statusa. Dokaz, da je tudi poceni avtomobil lahko dovolj sodoben.

Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja