Peugeot 308 se poganja v boj z SUV-ji. Predstavljamo kvalitete, s katerimi bi lahko prepričal

2. 2. 2022 | Janoš Pečnik
Deli

Novi Peugeot 308 je zaradi krize s polprevodniki v Slovenijo prišel z zamudo. A sedaj je pri nas in prvič sem že dobil v roke tudi njegove ključe.

Peugeot 308 je danes daleč od nezanimivih kombilimuzin, ki jih je Peugeot izdeloval po prelomu stoletja. Čeprav tokrat spremembe niso zares revolucionarne, pa izrazito učinkujejo osveženi, bolj premijski proporci z nekoliko nazaj pomaknjenim vetrobranskim steklom in podaljšanim pokrov motorja.

Svoje naredijo tudi nove mere - v dolžino je pridobil deset centimetrov in pol (4,36 m), hkrati je sedaj 1,6 centimetra nižji (1,44 m), pet centimetrov in pol pa je daljša medosna razdalja (2,67 m), kar se najbolj pozna v drugi sedežni vrsti. Prtljažnik meri 412 litrov, v kar ni vštetih dodatnih 28 litrov pod dnom. Novi 308 je tudi prvi Peugeot, ki nosi novo grafično podobo znamke.

Pestra ponudba pogonskih sklopov

Novi 308 bo sčasoma ponujal prav vse pogonske možnosti, kar mu omogoča tretja generacija modularne platforme EMP2. Na začetku sta v prodaji dva 1,2-litrska bencinska prisilno polnjena trivaljnika s 110 in 130 konjskimi močmi (81 in 96 kilovatov). Tudi dizlu se še niso povsem odpovedali, v ponudbi je 1,5-litrski štirivaljni turbodizel s 96 kilovati. Na poti pa sta tudi dva priključna hibridna pogonska sklopa.

V obeh primerih s 60 kilometri električnega dosega, sistem prvega zmore 180 konj (132 kilovatov), drugega pa 225 konj (162 kilovatov). Vstopna bencinska opcija ima le ročni šeststopenjski menjalnik, močnejša bencinska in dizelska imata še možnost osemstopenjskega samodejnega menjalnika, ki pa je pri hibridih serijski. Električna različica e-308 prihaja naslednje leto.

Na kratko sem preizkusil močnejši bencinski motor s šeststopenjskim ročnim menjalnikom in opremo allure. Testni avto je v temno zeleni metalni barvi, ki so jo nekako določili za privzeto in je brezplačna. Motor je uglajen in solidno povleče že iz nizkih vrtljajev. Vožnja je po prvih občutkih na čvrstejši strani, čeprav ni neudobna, zavoljo dobre izoliranosti kabine pa mirna in tiha. Zato pa je opazen napredek v vodljivosti. Ta novi lev mi da z natančnim krmiljenjem takoj dovolj samozavesti za nekaj hitrih zavojev.

Notranjost je logično nadaljevanje predhodnika, i-COCKPIT z visoko dvignjenim voznikovim instrumentnim zaslonom s “3D” prikazom in nizko nameščenim volanom, ki je nenavadno majhnih mer. Osrednji 10-palčni zaslon na dotik je obrnjen proti vozniku, pod njim pa je na posamičnem zaslonu široka vrstica nastavljivih bližnjic, s katerimi je upravljenje sistema precej olajšano. Pod njo je dodatna vrstica fizičnih stikal z bližnjicami za osnovne funkcije, kot je odtaljevanje stekel in vklop smernikov ter vrtljivo stikalo za glasnost.

Od 21.480 evrov, za najcenejšo hibridno različico z vključeno polnilnico vsaj 34.820 evrov

Za vstopni 1.2 PureTech 110 s šibkejšim bencinskim motorjem je potrebno našteti 21.480 evrov, za močnejši 1.2 PureTech 130 vsaj 22.340 evrov, za dizelski 1.5 BlueHD pa 23.500 evrov, pri čemer je takšen s samodejnim menjalnikom 1.800 evrov več. Hibrida z opremo allure na ceniku bosta stala 36.420 oziroma 37.120 evrov, šibkejša hibridna različica z osnovno opremo pa 34.820 evrov. S hibridom Peugeot podarja polnilno postajo, s katero se baterija napolni v slabih dveh urah.

Oprema allure vključuje infozabavni sistem z dodatnim zaslonom z bližnjicami i-Toggles ter aktivni pomočnik za vožnjo po voznem pasu Drive Assist 2.0 s funkcijo popolne zaustavitve in speljevanja, ponuja pa tudi možnost polsamodejne menjave voznega pasu. LED žarometi so serijski, pri opremi GT in GT pack, ki ima potem še nadzor mrtvega kota pri vzvratni vožnji ter ogrevanje sedežev in volana, pa LED matrični.

Peugeot novi 308 želijo kot dobro alternativo SUV-jem postaviti nazaj na “shopping” seznam. V letu 2022 ciljajo skupaj s kombijevsko SW različico, ki prihaja, na 500 prodanih primerkov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja