Že nekaj časa je jasno, da bodo pri Kii družino novega Ceeda precej povečali. Ob klasični petvratni kombilimuzini in karavanski različici prihajata še športna različica GT in kot presenečenje tudi ProCeed.
A ta seveda ni več tak, kot je bil njegov predhodnik. Trend prodaje trivratnih kombilimuzin močno upada in tudi zato so se pri Kii odločili, da poskusijo malce drugače. Iskali so rešitve, kako bi ponudili oblikovno zanimiv in všečen avtomobila, ki bi bil tudi praktičen. Odgovor je presenetljiv, pa čeprav ni edinstven – le pogledati so morali k malce dražjim in prestižnejšim konkurentom. Zgodovina nove karoserijske različice je morda najdaljša. Prvi zametki segajo v leto 1800, ko so konjem pripeli prikolico. V zgodnjih letih prejšnjega stoletja so avtomobilom dodali ogromno nakladalno površino, na katero so nalagali ulovljeno oziroma ustreljeno divjad. Na prelomu prejšnjega stoletja so divjad zamenjali športni artikli, drugačna pa je postala tudi oblika avtomobila. Poltovornjake je zamenjal športni avto z le parom vrat in – dolgim prtljažnikom. Seveda govorimo o različici karoserije, ki jo imenujemo Shooting Brake. Danes na trgu ni veliko takšnih avtomobilov, tisti, ki je, pa je seveda drag in poseben. Tudi zato, ker je to Mercedesov CLS Shooting Brake.
Družbo mu bo po novem delala Kia Ceed Shooting Brake, ki bo pravzaprav zamenjala trivratno različico in je zato prevzela tudi njeno ime. Ne nazadnje govorimo o všečni, precej športni podobi avtomobila, ki je poleg tega še praktično uporaben.
Pri tem so malce razdelili vloge, predvsem zato, da si ProCeed in karavanska različica Wagon ne bi hodili v zelje – tako ProCeed ne bo na voljo z vsemi motorji, predvsem tistimi osnovnimi ne. Bo pa z najmočnejšim, 1,6-litrskim, takšnim, kot se bo vrtel tudi v športni različici osnovnega karoserijskega Ceeda, torej različici GT.
Novi Ceed bo med bolje opremljenimi avtomobili v segmentu
In oba smo lahko v okolici Frankfurta preizkusili, še preden sta avtomobila uradno sploh ugledala luč sveta. To seveda pomeni, da sta bila avtomobila zamaskirana, hkrati pa niso znani (oziroma razkriti) še vsi tehnični podatki.
A nekaj je jasno, tako ProCeed kot Ceed GT nadaljujeta že ugotovljeno iz voženj običajne različice – avtomobila se nadpovprečno dobro vozita. Ne zgolj zavoljo motorja, ki avto na nemških avtocestah brez hitrostnih omejitev z lahkoto požene čez 200 kilometrov na uro, ampak predvsem zaradi odličnega podvozja. Ta je sicer v različici GT nekoliko bolj trd, a za zmogljivosti, ki jih avto ponuja, tak pač mora biti. V različici ProCeed je podvozje nekoliko mehkejše, še vedno pa drugačno, bolj športno kot pri običajnih različicah. Za prestavljanje prvič v Ceedu skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko, ki svoje delo večino časa opravlja dobro, le med malce hitrejšo vožnjo kdaj predolgo ostane v (pre)nizki prestavi. A tudi to je še predmet končnih nastavitev, saj smo ne nazadnje vozili predserijske avtomobile.
Od običajnih različic se bosta različici GT razlikovali po nekaterih (rdečih) detajlih na karoseriji in večjih kolesih, v notranjosti pa lahko izpostavimo odličen volanski obroč (s prestavnimi ušesci v primeru samodejnega menjalnika) in sedeže, na katerih se sedi odlično, hkrati pa povsem korektno opravljajo svojo (športno) funkcijo med hitro vožnjo. Morda bi si višjerasli vozniki zaželeli malce daljšega ali vsaj nastavljivega sedalnega dela. Kupci bodo lahko izbrali tudi različico, ki bo ponujala zgolj opremo GT, imenovano GT Line, s katero bo avto videti športno, ne bo pa nujno pogojeno, da bo opremljen z najbolj zmogljivim motorjem. A do končnih ocen, razkritja vseh podatkov in oprem bo treba še malce počakati. Korejci pa bodo avto (ki je pravzaprav evropski izdelek) razkrili že ta mesec. Ob tem namigujejo, da zgodba novega Ceeda morda sploh še ni končana.