Fiat Bravo 1.6 Multijet 16V

14. 2. 2008
Deli

Kar 55 odstotkov kupcev Fiatovega Brava se odloči za 1, 9-litrski Multijet z 88 kilovati. Mogoče je to, da bodo Italijani ta priljubljeni motor vzeli iz ponudbe, slišati šokantno, a ne bojte se, zamenjali ga bodo z boljšim.

Pri nas se bo menjava zgodila konec marca ali v začetku aprila, ko bodo Fiatovi trgovci začeli prodajati Brava s povsem novima 1, 6-litrskima turbodizloma. Šibkejši zmore 105, močnejši pa 120 ‘konjev’. Zaradi enake moči, a manjše prostornine (‘downsizing’) bo močnejši agregat iz ponudbe odplaknil šibkejšega, 1, 9-litrskega Multijeta.

Nova Multijeta (kompresijsko razmerje 16, 5 : 1), s katerima se Fiat (in tudi druge koncernske znamke) končno postavlja ob bok konkurenci, ki že nekaj časa stavi na prostorninsko zelo podobne turbodizle, so razvili pri FPT-ju (Fiat Powertrain Technologies), kjer ju tudi izdelujejo. V primerjavi z 1.9 Multijetom (različica z 88 kW) je pri njegovem 1, 6-litrskem bratu tlak povečan s 1.300 na 1.600 barov (vbrizg je seveda po skupnem vodu), uporabljene so vbrizgalne šobe novega rodu, po Fiatovih podatkih je za pet odstotkov povečano zvočno udobje, za osem odstotkov je zmanjšana poraba goriva (cikel Nedc), za kar četrtino je povečan tudi navor.

Močnejša različica ima tudi spremenljivo geometrijo turbopuhala. Lastnike Brava z enim izmed dveh novih motorjev Multijet bo razveselilo dejstvo, da je treba avtomobil zapeljati na servis na vsakih 35 tisoč prevoženih kilometrov, kar po 90 ali 100 tisoč kilometrih v primerjavi s konkurenco pomeni prihranek enega servisa. Veliko pozornost so inženirji pri snovanju agregatov namenili tudi zmanjševanju izpustov škodljivih snovi, 1.6 Multijeta pa tako že izpolnjujeta normo Euro 5.

Šibkejšega novinca smo že preizkusili. Kljub značilnemu dizelskemu zvoku motorja sodi med tišje turbodizle. V nizkih vrtljajih sicer ne postreže z revolucijo, v srednjih pa je navora dovolj (že pri 1.500 vrtljajih ga je 290 Nm) za brezskrbna prehitevanja. Glede na gibno prostornino je ta agregat, kar se navora tiče, v samem vrhu. Razveseljuje to, da se moč prenaša ‘nebrutalno’, česar za nekatere turbodizle konkurenčnih proizvajalcev ne moremo zapisati.

Zadovoljiva je tudi prožnost (razlika v primerjavi z 1.9 je najopaznejša pri pospeševanju z 80 na 120 km/h v peti prestavi), zlahka pa si privoščite tudi lenarjenje pri pretikanju. Motorja sta serijsko opremljena s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, pred poletjem pa bodo ponudili tudi robotizirano različico. Cenovnih kart slovenski uvoznik še ni odkril, so pa na mednarodni predstavitvi namignili, da bo 1.6 Multijet 88 kW do 750 evrov (odvisno od trga) cenejši od primerljivo opremljenega in enako močnega 1.9 Multijeta.

Mitja Reven, foto: Mitja Reven

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere