Fiat Bravo II

15. 2. 2007
Deli

Se spomnite predstavitve prejšnjega Brava (in Brave) leta 1995? Takrat sta na trge prišla dvojčka, Bravo s tremi in Brava s petimi vrati. Zdaj je torej tu drugi Bravo, tokrat s petimi vrati, trivratne različice pa (še) ni.

Tole z imeni velja bolje razjasniti; med prejšnjim in zdajšnjim Bravom je (bil) še Stilo, ki pa Fiatu ni prinesel posebnega uspeha. Zato torej vračanje k imenu Bravo, kar pa tudi ni običajno za Fiat, saj je v tem razredu praviloma z novim avtomobilom prinesel tudi novo ime. Spomnite se: Ritmo, Tipo, Bravo/Brava, Stilo. Prav nič ne skrivajo, da želijo tudi z imenom pozabiti na Stila tako, da na novo spomnijo na Bravo, ki ima še danes marsikaterega privrženca.

Skrivnost tudi ni, da velik del uspeha stavijo na obliko. Ta je nastala kar v Fiatu, spominja pa na Grande Punta, ki je oblikovno sicer delo Giugiara. Podobnost je del ’family feelinga’, kot se v avtomobilskih krogih uradno reče, razlike med obema pa seveda niso le v zunanjih merah. Bravo se zdi spredaj manj nežen in bolj agresiven, na boku sta močno dvigajoči črti pod šipami in na zadku so luči, ki še enkrat spominjajo na starega Brava. Ogromna razlika med Stilom in novim Bravom je tudi znotraj: zaradi bolj tekočih potez, zaradi bolj kompaktnega občutka (ki je posledica tako oblike kot vtisa med vožnjo) in zaradi precej žlahtnejših materialov.

Odpravili so tudi tisto, kar je najbolj motilo pri Stilu: naslonjali sedežev sta zdaj pravilno usločeni (in ne več tako izrazito in nerodno kot pri Stilu), volanski obroč je zdaj prav čeden, predvsem pa brez moteče izbokline v sredi (štrleč osrednji del pri Stilu! ), in volanski mehanizem je sicer še vedno električno podprt (in dvostopenjski), a z zelo dobrim povratnim občutkom in z lepo karakteristiko pri sukanju obroča. Tudi z vsem preostalim, vključno z materiali na sedežih ter z barvnimi kombinacijami, se zdi Bravo krepko zrelejši od Stila. Čeprav podvozje sloni na Stilovi osnovni shemi, je v celoti spremenjeno. Koloteka sta širša, kolesa so večja (16 do 18 palcev), geometrija spredaj je spremenjena, oba stabilizatorja sta nova, na novo so uglašeni vzmeti in blažilniki, prednje prečno vodilo je zasnovano tako, da loči obremenitve pri zaviranju od obremenitev pri zavijanju, vpetje prem je boljše in prednji pomožni okvir je bolj tog.

Zato je med drugim v potniškem delu manj neljubih tresljajev, ki jih povzročajo neravnine na cesti, rajdni krog je ostal 10, 5 metra pa tudi vtis s prve kratke vožnje je s tega stališča odličen. Veliko boljša je tudi ponudba motorjev. Še vedno odličnim turbodizlom (dodelani poznani 1, 9-litrski MJET, 88 in 110 kilovatov), ki se v tem trenutku zdita še vedno najboljša izbira za udobne in športne zahteve, ter krepko prenovljenemu 1, 2-litrskemu bencinskemu motorju Fire (izboljšan volumetrični izkoristek, boljša dinamika sesalnega sistema, druga oblika odmikačev na obeh odmičnih gredeh, električna povezava stopalke plina ter nova motorna elektronika, vse za ugodnejšo navorsko krivuljo, manjšo porabo ter tišji in mirnejši tek) se bo kmalu po predstavitvi pridružila nova družina bencinskih motorjev T-Jet.

To so motorji z majhnimi (majhna vztrajnost za hitrejši odziv) turbopuhali, vodnim hladilnikom motornega olja, električno povezavo stopalke plina, dodelano dinamiko plinov, optimiranim zgorevalnim prostorom in številnimi ukrepi za zmanjšanje notranjih izgub energije. Osnovani so sicer na motorjih družine Fire, a so vse ključne komponente toliko spremenjene, da lahko govorimo o novih motorjih. Menda bodo tako uporabni (zmogljivi, prožni in z majhno porabo) kot zanesljivi, saj so jih preizkušali na sto tisoč kilometrih vožnje po tisoč urah statičnih in dinamičnih testov na preizkusnih mizah. Vsaj v teoriji ti motorji veliko obljubljajo, saj so v vseh postavkah odlična alternativa sedanjim turbodizlom. Ob motorjih so rahlo izboljšali tudi ročne pet- in šeststopenjske menjalnike, napovedujejo pa tudi robotizirane in klasične samodejne menjalnike.

Bravo bo načelno na voljo v petih paketih opreme: osnovni, Active, Dynamic, Emotion in Sport, vendar se bo o ponudbi odločal vsak zastopnik posebej. Opremljenost je naravnana tako, da bo osnovni cenovno precej ugoden (med drugim serijsko električni pomik prednjih šip, daljinska osrednja ključavnica, ogrevani zunanji ogledali, potovalni računalnik, po višini nastavljiv voznikov sedež, tretjinsko deljiva zadnja klop, dvostopenjski servovolan, ABS, štiri varnostne blazine), gotovo pa bo najbolj priljubljen Dynamic. Ta je za ta razred precej popoln z opremo, saj ima med drugim še stabilizacijski ESP, varnostni zavesi, meglenke, avtoradio z volanskimi komandami, klimatsko napravo in lahka platišča. Opis velja sicer za italijanski trg, a prav velikih sprememb na našem trgu najverjetneje ne bo.

Novi Bravo, ki so ga razvili v le 18 mesecih, je seveda zunaj in znotraj večji od Stila, s kar 24-centimetrskim pomikom prednjega sedeža pa zares obljublja prikladnost voznikom od 1, 5 do dveh metrov višine. Notranjost se zdi prostorna, prostoren pa je tudi prtljažnik ugodne kvadraste oblike in z osnovnimi 400 litri, ki se postopno povečajo na 1.175 litrov. Seveda se je na tiskovni konferenci pojavilo tudi vprašanje vrat. Bravo je namreč v tem trenutku le petvraten, s čimer se je Fiat vsaj v tem trenutku odmaknil od prejšnje filozofije ’en avtomobil, dve karoseriji’ hkrati. Vse druge karoserijske različice po na pol šaljivem Marchionnovem odgovoru lahko pričakujemo šele čez tri leta. Ali pa . . se pustimo presenetiti.

Prvi vtis

Videz 5/5

Agresivna in napredna oblika, nadaljevanje teme ’Grande Punto’.

Motorji 4/5

Odlična turbodizla ostajata, veliko pa obljublja tudi nova družina turbobencinskih motorjev T-Jet.

Notranjost in oprema 4/5

Zelo dobri sedeža in položaj za volanom, čeden videz, kompaktna zasnova in izdelava.

Cena 3/5

Glede na zasnovo, izdelavo in opremo se zdi vstopna cena (za Italijo) dokaj ugodna, sicer pa točne cene različic še niso znane.

Prva ocena 4/5

Celoten vtis je odličen, še posebej v primerjavi s Stilom. V vseh postavkah je v primerjavi z njim Bravo krepko izboljšan.

Italijanske cene

Najcenejši Bravo z osnovnim paketom opreme bo po predvidevanjih v Italiji zasedel le odstotek prodaje, medtem ko največ stavijo na paket Dynamic, s katerim naj bi prodali kar polovico vseh Bravov. Navedene cene se nanašajo na najcenejšo možno različico, ki je odvisna tudi od motorja.

  • Bravo 14.900 evrov
  • Active 15.900 evrov
  • Dynamic 17.400 evrov
  • Emotion 21.400 evrov
  • Sport cca 22.000 evrov

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere