Fiat Panda: Močnejši ali štirikolesno gnan?

9. 11. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Fiat Panda z rahlimi popravki stopa v modelno leto 2007. Vendar Panda odslej ni le lepši mestni avtomobilček, ampak je po želji tudi bolj športen. Za ulične bojevnike je namenjena kar 100 ’konjev’ močna različica!

Fiatova testna steza v Baloccu (tik pred Torinom) je bila kot naročena za predstavitev Pand z letnico 2007. Novo, 74-kilovatno (100-’konjsko’) različico smo zapeljali na hiter odsek, štirikolesno gnano na blato in makadam ter druge na stezo, ki je na las podobna vsem cestam v Italiji.

Če lahko na splošno ugotovimo le, da so ’nove’ Pande odete v zanimivejše barvne kombinacije (vključno s štirimi novimi barvami karoserije – svetlomodra settimo cielo, oranžna egocentrico, modra magnetico in bež spumaggiante) ter da imajo všite boljše materiale v notranjosti, pa je edina prava novost bolj športna Panda 100 HP. Seveda že ime namiguje na to, da je ne krasijo le izrazitejši odbijači, večja izpušna cev, bolj poudarjena maska avtomobila in 15-palčna aluminijasta platišča z gumami 195/45 R15, temveč da se lahko pohvali tudi z dinamičnejšim podvozjem (ki – preizkušeno na stezi – ne rine tako čez nos kot preostale različice), kolutnimi zavorami tudi na zadnji osi, s sedeži, oboroženimi z bočnimi oporami, in usnjenim športnim volanskim obročem.

Bistvo sta seveda ’navita’ mehanika, katere osnova je 1, 4-litrski 16-ventilski motor s kar 74 kilovati (100 KM) pri 6.000 vrtljajih v minuti, in ročni šeststopenjski menjalnik. Motor, ki izvozi kar 131 Nm pri 4.250 vrtljajih, zagotavlja največ užitkov pri višjih vrtljajih, kjer z nasmehom na ustih izkoriščamo njegovo veselje do vrtenja in ga hitro in učinkovito usklajujemo z menjalnikom, ki brez oklevanja prehaja med množico zobnikov. Pri upravljanju 1, 4-litrskega stroja, ki od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v le 9, 5 sekunde in doseže hitrost 185 kilometrov na uro, vas ne bo nikoli sram tudi pred bolj zvenečimi cestnimi športniki, mogoče pa boste pri izkoriščanju vseh potencialov tega avtomobila imeli težave le z nadležnimi policisti ali občutljivejšimi sopotniki.

Edina stvar, ki smo jo pogrešali, je bil izrazitejši zvok motorja, na katerega pa so pri Fiatu očitno pozabili. Na srečo pa niso spregledali magične besede, ki je v športnem avtomobilu prav tako pomembna kot politikom v stari Jugoslaviji Titov portret: odzivnost motorja. S tipko Sport namreč uravnavamo delovanje električnega servovolana (ki postane posrednejši) in povečamo odzivnost stopalke za plin. Tudi na testni stezi zato nismo pogrešali klasičnega hidravličnega servosistema!

Druga različica, ki je tudi v Sloveniji izredno pomembna, je štirikolesno gnana in pet centimetrov višja Panda (zgolj za ilustracijo naj povemo, da so letos do oktobra na našem trgu prodali 231 Pand, od tega skoraj 60 odstotkov 4x4). Osnovne različice imajo le stalni štirikolesni pogon, ki prek dveh diferencialov in visko sklopke v osnovi poganjajo samo prednji kolesni par (98 odstotkov), le z opremo bolje založene Pande (recimo prikupen Cross ali Monster) pa imajo tudi možnost elektronske zapore diferenciala in uporabe sistema MSR, ki s sistemoma ABS in EBD olajšuje spuste po spolzkih klancih. Prav štirikolesni pogon je poleg skromne velikosti, odlične preglednosti in lahkotnosti vodenja glavni adut tega malčka!

Poleg bolj športne in štirikolesno gnane Pande je zanimiva še različica na alternativni pogon, ki združuje klasičen motor z notranjim zgorevanjem (1.2 8V s 30-litrsko posodo za gorivo) in možnost pogona na metan (72-litrska posoda, vgrajena v dno avtomobila). Tak avtomobil odda v ozračje za okoli 23 odstotkov manj CO2 kot klasična rešitev, popolnoma pa se rešimo izpusta trdih delcev. Po besedah Fiatovih inženirjev je tudi domet daljši, saj lahko le z metanom prevozimo 300 kilometrov.

Ne glede na to, ali se odločite za klasično različico, bolj športno zver ali štirikolesno gnan mestni avtomobilček, ali boste šarmirali z bolje opremljenim Monsterjem (sodelovanje z Ducatijem), ali le sanjali o Hydrogenu, plinski Pandi Pandi ali različici Rally, v Pandi vedno občutite del Italije. Najlepši del, če pomislimo na njihova stara mesta jedra. Za ceno od 8.660 do 14.100 evrov, kolikor hočejo za te malčke v Italiji (slovenskih cen še ni! ), boste mestni zmagovalec, vsaj dokler ne pride naslednik Cinquecenta . .

Prvi vtis

Videz 4/5

Ne glede na to, ali gledate različico 100 HP ali Cross, bodo oči nahranjene!

Motorji 5/5

Ni pomembno, ali imate 1, 2-litrski bencinski motor ali 1, 3-litrski Multijet: mesta so njihova igrišča!

Notranjost in oprema 3/5

Panda je všečna, z dobro ergonomijo, vendar je premalo samosvoja.

Cena 3/5

Cena je v Italiji zanimiva, pri nas (zaradi manjše kupne moči) pa nekoliko manj.

Prva ocena 3/5

Premalo sprememb sicer še vedno dobrega mestnega avtomobila, izstopata 4x4 in 100 HP!

Aljoša Mrak

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol