Slušalke s sistemom, ki izniči zunanji hrup, že poznamo. Zdaj to tehnologijo omogoča tudi novi Ford Edge.
Edge? Ford Edge? Ja, za evropske kupce je to novo ime v Fordovi floti. In ne le novo ime, Ford je z Edgem napadel segment, v katerem do zdaj še ni imel svojega predstavnika. Razred prestižnih športnih terencev je že dobro zapolnjen in Ford je tu malce zaspal, a čas za svež veter je ravno pravi.
Pri Fordu brez sramu pravijo, da konkurenco vidijo pri evropskih premijskih znamkah. Pravzaprav želijo privabiti kupce, ki jim nekako bolj ustreza pridih ameriške avtomobilske ideologije, to pa nakazuje novi Edge. Čeprav si platformo deli z Mondeom, S-Maxom in Galaxyjem, je Edge po obliki bolj naklonjen kupcem onkraj luže. S 4,8 metra dolžine se z lahkoto kosa s konkurenti v segmentu, pet potnikov v notranjosti pa bo še najbolje občutilo ta prostorski presežek.
Še najmanj ameriškega sloga bo prepoznati v kabini. Armaturna plošča, merilniki, gumbi, vse vam bo znano iz omenjenih modelov, s katerim si Edge deli proizvodne trakove. Kot se za ta segment spodobi, je tudi nabor opreme precej premijski. Serijsko je Edge že opremljen z 19-palčnimi kolesi, navigacijo, dvopodročno klimatsko napravo, radarskim tempomatom s prepoznavanjem prometnih znakov, vzvratno kamero in sistemom za aktivni nadzor šumov. Ja, tako pri Fordu pravijo tehnologiji, ki s pomočjo treh strateško razporejenih mikrofonov po kabini zazna nezaželene zvoke in jih z nasprotnimi zvočnimi valovi iz zvočnega sistema umetno zmanjša. Rečemo lahko, da je v praksi vožnja z Edgem res tiha in umirjena, a sistema se ne da izklopiti, da bi preverili, koliko zaslug ima dobra zvočna zatesnjenost kabine in koliko sistem sam.
Ford za Edgea ponuja dva turbodizelska štirivaljnika in dva menjalnika, pogon pa bo v vsakem primeru štirikolesni. Šibkejši, 180-'konjski' z enojnim turbinskim polnilnikom je kombiniran z ročnim menjalnikom, močnejši, 210-'konjski' bi-turbo pa je na voljo s samodejnim menjalnikom. Ob ameriškem pridihu, inovativnih sistemih in bogatem naboru serijske opreme vas bodo pri Fordu morda prepričali tudi s ceno. Za 47 tisočakov, pri katerih se pri premijski konkurenci šele začnete pogovarjati o nakupu doplačljive opreme, je tak Edge že precej založen. Za močnejšo različico boste doplačali nekaj manj kot tri tisočake, za dražjo opremo Sport še 1.730, ter tako boste za popoln paket ob dodatnih popustih težko prebili mejo 50 tisočakov.
Besedilo Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič, tovarna
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere