Leto napovedovanj in obljub je mimo. Ford je dokončal novega Focusa in ga dal na prvi preizkus. Obljube so torej skoraj povsem izpolnjene.
Morebiti niste opazili, a novi Focus je že več kot leto dni stalna tema vseh Fordovih vodilnih in še posebno vseh njihovih oddelkov za stike z javnostjo. Zaradi tega smo si že vsaj nekaj mesecev želeli, da bi bile končno vse obljube in napovedi mimo in bi lahko sedli za Focusov volan. In se je zgodilo! Sredi zime na Azurni obali. Dobro, vsaj snega ni bilo. A ceste v zaledju mondene obale so se že po nekaj kilometrih vožnje odele v nam vsem znano stanje, vlago. Ob temperaturah okoli ničle je bil zato preizkus vsaj polovico manj zanimiv kot sicer. A vseeno: obljube glede odlične lege na cesti so izpolnili. Že dosedanji Focus se je ceste dobro držal, novi je še za odtenek boljši.
Tako je tudi z obliko; ta je v slogu, ki ga je že pred leti zakoličil prvi Fordov evropski oblikovalec Martin Smith, globalni Ford pa je to usmeritev vzel za svojo. Zlasti zato, ker nameravajo prav iz novega Focusa pri Fordu v obeh Amerikah, Aziji in Oceaniji narediti globalen avtomobil s kar dvema milijonoma letno izdelanih primerkov, pri čemer k tej številki prištejejo nekaj dodatnih modelov, ki jih bo Ford še predstavil ali pa jih je že (C-Max in Grand C-Max, na primer). Okusi glede oblike so sicer res različni, a na dosedanjih štirih avtomobilskih salonih, kjer je že bil razstavljen, še nisem srečal nikogar, ki mu novi Focus ne bi bil všeč.
Celo prednji del, s kar precej razkosano masko pod širokima žarometoma, tvori primerno celoto in se vklaplja v Fordovo željo po dinamiki, poudarjeni že v videzu avtomobila. Skoraj hkrati bo Ford začel prodajati tri karoserijske različice, ob petvratni še štirivratno in kombi, a za vozni preizkus je bila na razpolago le petvratna. Ta bo skupaj s kombijem tudi privabila večino slovenskih kupcev, a ob elegantnem videzu štirivratne se jih bo morebiti le nekaj več odločilo zanjo. Stranski obris in zadek petvratne različice s potezami močno spominjata na nekoliko višjega C-Maxa, pri Focusu pa imata na zadku osrednje mesto ogromni zadnji luči, ki pa se sicer kar dobro vključita v celotno podobo.
Notranjost je prav tako v značilnem slogu Fordovih zadnjih avtomobilskih stvaritev. Merilniki se zdijo odlično pregledni, dodatni zaslon v sredini pa prijetnejši kot v C-Maxu, kar velja tudi za namestitev upravljavskih gumbov. Prijetno oprijemljiv volanski obroč (čutiš dinamiko) je sicer v bolje opremljenih različicah lahko obložen s številnimi dodatnimi gumbi. Tudi materiali teh različic (ki so bile edine na voljo) se zdijo velik napredek v primerjavi z dosedanjimi. Posedanje na prednjih sedežih tudi po daljši vožnji ni utrujajoče, prostorske razmere zadaj pa se zdijo primerne pričakovanjem in vsekakor vsaj enakovredne dosedanjemu Focusu. Prostorske 'frike' bo presenetil majhen prtljažnik (če imate pod njim še običajno gumo, gre vanj le 277 litrov prtljage, nekaj boljšo številko Ford zagotovi le, če se naokoli vozite brez nadomestnega kolesa).
Motorna izbira bo kar velika. V tehničnih podatkih najdete skoraj pri vsakem motorju vsaj dve različici, kar je seveda povezano s Focusovo globalizacijo, najbrž pa bo vsak trg našel najprimernejši motor ... Že v prihodnjem letu se na motornem področju obeta dodatek, trivaljni motor z oznako EcoBoost, ki naj bi zagotovil boljše rezultate glede porabe in izpuha. Za slovenske kupce bosta najbrž zanimiva oba osnovna 1,6-litrska motorja.
O njiju bomo pisali kdaj drugič, ko bosta na voljo za preizkus, tako kot pri večini izdelovalcev pa so za prve novinarske vožnje najprej pripravili le zmogljive in dobro opremljene različice. O obeh 1,6-litrskih motorjih z oznako EcoBoost in različnimi zmogljivostmi lahko napišemo le, da povsem prepričata z močjo in odličnimi prožnostmi ter zmožnostjo vožnje v zelo nizkih vrtljajih. Druga najmočnejša turbodizelska različica prav tako prepriča, pa naj bo opremljena s šeststopenjskim ročnim ali z dvosklopčnim menjalnikom (pri Fordu z oznako Powershift).
Ford pa se pri tem menjalniku bolj zanaša na njegove lastnosti hitrega in učinkovitega samodejnega pretikanja in ne pričakuje, da bi uporabniki hoteli sami prestavljati. To bo s Focusovim Powershiftom še toliko teže, ker je gumb za pretikanje zdaj spravljen v menjalniški ročici in ne spodbuja stalnega poseganja k njej, sploh pa ne bo mogoče dokupiti stikalnih vzvodov ali gumbov pri volanskem obroču. Nad tem smo bili malo razočarani, saj to ne gre vštric z vtisom o dinamični vožnji, ki jo pri Fordu glede Focusa tako radi poudarjajo.
Ford bo v novega Focusa vgrajeval številne dodatke, ki so bili doslej običajni predvsem za modele višjih razredov znamk z bolj 'premium' ugledom. Trdijo, da jim bo uspelo precej znižati ceno teh dodatkov, ker jih bo veliko. Osnovna in najpomembnejša novost je poseben varnostni sistem pri majhnih hitrostih. Avtomobil se pri hitrosti manj kot 30 km na uro lahko samodejno ustavi pred nenadno oviro (ta mora biti kovinska). Posebna infrardeča kamera (laser) opazuje dogajanje pred vozečim Focusom, in če je razlika med predmetom, ki se nenadoma pojavi pred avtomobilom (ali začne, na primer, vozilo pred nami zavirati), manj kot 15 km/h, sistem samodejno varno ustavi pred oviro, če je večja, pa omili posledice trčenja.
Sicer pa v elektronski opremi najdemo ESP, ABS, zasilni zaviralni sistem (povečanje zavornega tlaka), sistem za preprečevanje zdrsa pogonskih koles (s posegom v zavore in odvzem plina), elektronsko diferencialno zaporo (TVC), pomoč pri speljevanju navkreber in nadzorni stabilnostni sistem ob vleki prikolice. Stvari s seznama dodatne opreme pa so še aktivna podpora pri parkiranju, opozorilnik za zapuščanje voznega pasu (s tresenjem volanskega obroča), pomoč pri ostajanju na voznem pasu (samodejna), prepoznavanje omejitvenih prometnih znakov, samodejno prilagodljivi žarometi, nadzor in preprečevanje vozniške utrujenosti in aktivni tempomat. Seveda Ford napoveduje tudi pet zvezdic in odličen skupen rezultat pri testnem trčenju EuroNCAP.
Focus v Sloveniji
Ford ima do slovenskega trga dokaj podcenjujoč odnos, saj bo novi Focus prišel k nam z nekajmesečno zamudo v primerjavi z okoliškimi državami evropske skupnosti. Za zdaj je napovedan za maj, a se lahko ob večjem povpraševanju drugod in zapletih z doseganjem ustreznih količin izdelanih avtomobilov v edini Fordovi Focusovi tovarni za Evropo, v nemškem Saarlouisu, njegov prihod še zavleče. Podobno kot pri že napovedanem C-Maxu, ki bo na slovenski trg prispel z enomesečno zamudo, februarja namesto ta mesec.
Tomaž Porekar, foto: tovarna