Ne zgodi se velikokrat, da se znamke odločijo za popolno prenovo prodajno uveljavljenega modela. Tudi zato ne, ker je tveganje preveliko. A Fordu je uspelo in Focus ostaja Focus.
Seveda je velik izziv, če lahko oblikovalec svoje delo začne s praznim listom papirja, vendar ni nujno, da se zgodba vedno dobro izteče. V zgodovini avtomobilizma poznamo kar nekaj primerov, ko so uspešen model s povsem novim avtomobilom preprosto uničili. No, v Focusovem primeru je bojazen odveč, avto je več kot le novi Focus.
Naslednik novinca, za katerega se je v okroglih 20 letih v Evropi odločilo sedem, po vsem svetu pa kar 16 milijonov kupcev, z obliko izstopa na vseh ravneh. Poleg oblikovne všečnosti, ki je seveda relativna, odličnost potrjujejo številke. Novi Ford Focus je eden od najbolj aerodinamičnih avtomobilov v svojem razredu, saj količnik zračnega upora znaša zgolj 0,273. Za dosego teh številk so zaslužni denimo sprednja maska, katere aktivne lamele se zaprejo, ko hladilnik motorja ne potrebuje zračnega hlajenja, posebne plošče na dnu avtomobila in seveda oblikovna dovršenost, vključno z zračniki v sprednjem odbijaču in blatnikih. Pomemben faktor nove zgradbe je tudi masa avtomobila; karoserija je lažja za 33 kilogramov, različni zunanji deli 25 kilogramov, novi sedeži in lažji materiali odščipnejo dodatnih 17 kilogramov, električni materiali in enote sedem, prenovljeni motorji pa še šest. Pod črto to pomeni kar 88 kilogramov prihranka, skupaj z izboljšano aerodinamiko vozila pa skozi celotno motorno paleto desetodstoten prihranek pri porabi goriva.
Podobno je z notranjostjo. Uporabljeni so novi materiali, nove oblikovne rešitve pa so združene s številnimi tehnologijami. Hkrati se pozna, da je novi Focus prvi Fordov avtomobil, ki stoji na povsem novi Fordovi platformi C2. Ta je zaslužna za več prostora v notranjosti, a ne na račun večje zunanjosti. Večja je zgolj medosna razdalja. Tako Focus oblikovno ostaja enako velik, okreten in uporaben, le da je bolj prostoren; tudi na račun že omenjenih sprednjih sedežev, ki so tanjši (a se na njih še vseeno dobro sedi), pa tudi celotna postavitev armaturne plošče je drugačna. Pohvalimo lahko izbrane materiale, predvsem pa volanski obroč. Številni gumbi na njem bodo od novega lastnika sicer zahtevali malce privajanja, a so razumno razporejeni in predvsem dovolj veliki, za vožnjo pa je najbolj pomembno, da je volanski obroč ravno prav velik in debel, da ga je veselje sukati. Že tistega v osnovnih različicah, v različici ST Line pa je še bolj športen in prijetnejši na otip.
A dobrega avtomobila že dolgo ne delajo več zgolj vidni elementi. Vse bolj pomembne so tudi tehnologije, s katerimi novi Focus ne skopari. Le kako bi, ko pa pri Fordu pravijo, da je najbolj izpopolnjen avtomobil, kar so jih kdaj naredili. In ker je naše življenje vse bolj odvisno od svetovnega spleta, se bo marsikdo razveselil možnosti brezžične dostopne točke, prek katere se s spletom lahko povežete tudi zunaj avtomobila, vse tja do oddaljenosti 15 metrov. In, ja, povabili boste lahko tudi do deset prijateljev. Sicer pa je novi Focus v Evropi prvi Ford, v katerem bo omogočena uporaba tehnologij, združenih v sistem FordPass Connect, ki poleg povezljivosti s svetovnim spletom omogoča dostop do številnih servisnih storitev, vremenskih podatkov, podatkov o stanju na cestah in seveda podatkov o stanju avtomobila (gorivo, ključavnica, lokacija avtomobila).
In če je zadnje za marsikoga nepomembno, bodo zagotovo pozornost pritegnili varnostno-asistenčni sistemi. Tudi teh ima Focus toliko, kot jih pred njim ni imel noben Ford. Težko je vse našteti, izpostavimo pa zagotovo lahko zbir sistemov, združenih v Ford Co-Pilot 360, ki bodo bdeli in poskrbeli, da bo vozniška izkušnja v novem Focusu udobnejša, manj stresna in predvsem varnejša. K temu bodo pripomogli še nov prilagodljiv tempomat, ki sodeluje s sistemom Lane-Centring, ki skrbi, da se avto vozi po sredini voznega pasu, pa ne nazadnje kamera, ki zna brati tudi prometne znake, nato pa sistem samodejno prilagodi hitrosti vožnje. Poskrbljeno je še za tiste voznike, ki imajo težave s parkiranjem – Active Park Assist 2 parkira že malodane povsem sam. Ob že znanih sistemih, kot so opozorilnik za mrtvi kot, kamera za vzvratno vožnjo in opozorilo na avtomobile pri vzvratni vožnji ter seveda zaviranje v sili s prepoznavo pešcev in kolesarjev, pa je Focus prvi evropski Ford, ki se bo ponašal s projicirnim sistemom. Ta sicer ni tisti pravi, pri katerem se podatki projicirajo na sprednjo šipo, a je po drugi strani mali zaslon, ki se dviga nad armaturno ploščo, vsaj dobro informacijsko založen.
Seveda pa je srce vsakega avtomobila motor. Seveda ima osrednjo vlogo neštetokrat nagrajeni Fordov litrski turbobencinski trivaljni motor, ki mu družbo dela enak, a le pol litra večji motor. Prvič se oba ponašata z možnostjo odklopa enega valja, kar je seveda svetovna novost v avtomobilski industriji. Na dizelski strani bo mogoče izbirati med dvema, 1,5- in 2-litrskim motorjem, ki se ju zaradi izboljšane zvočne izolacije v notranjost potniške kabine sliši bistveno manj kot doslej. Na prvih testnih vožnjah smo preizkusili močnejši 1,5-litrski turbobencinski motor s 182 'konji'. S tem motorjem sicer sodeluje zgolj ročni šeststopenjski menjalnik, a vseeno – moči je več kot dovolj, menjalnik pa dovolj natančen, da je vožnja lahko nadpovprečna v vseh smereh, tudi ko si voznik zaželi športne vožnje. Pomembno vlogo odigra povsem novo podvozje. V zmogljivejših različicah je vzmetenje posamično, zadaj pa je večvodilna prema. Pri šibkejših različicah je zadaj poltoga prema, a po preskušenem brez dvoma lahko trdimo, da je katerokoli podvozje boljše od predhodnega. Hkrati je prvič v Focusu na voljo prilagodljivo vzmetenje CDD (Continuously Controlled Damping), ki skupaj z izbranim načinom vožnje (Eco, Normal, Sport) prilagaja odzivnost vzmetenja, volanskega obroča, menjalnika (če je ta samodejen), stopalke za plin ter še nekaterih drugih asistenčnih sistemov. In ker bo Focus, tako kot manjša Fiesta, na voljo ob športni St Line, prestižni Vignale tudi v robustni različici Active (tako v petvratni kot tudi karavanski izvedbi), naj zapišemo tudi, da bo različica Active ponujala še dva vozna programa. Slippery Mode za vožnjo po drseči podlagi (sneg, blato) in Trail Mode za vožnjo po neutrjeni podlagi. Drugi motor, ki smo ga preizkusili, pa je bil močnejši 1-5-litrski dizel. Ta je na voljo tudi v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Povsem nov osemstopenjski menjalnik deluje dobro, pohvalno se z njim lahko upravlja tudi prek obvolanskih prestavnih ušes. In če se to komu zdi nesmiselno, naj ga prepričam s preprostim dejstvom: Focus ponuja tako odlično podvozje in posledično lego na cesti, da je vožnja ne glede na izbran motor lahko nadpovprečno dinamična. In pri zadnji ročno prestavljanje kdaj vsekakor pomaga.
Ford Focus bo k nam predvidoma pripeljal konec leta. Takrat bo seveda znana tudi cena. Ta bo sicer zagotovo nekaj višja, a glede na prvi vtis novinec ni zgolj nadomestilo za prejšnji Focus, ampak postavlja avtomobil srednjega razreda na novo, višjo raven. In ker so vpletene še nove in sodobne tehnologije, ki seveda stanejo, je jasno, da cena ne more biti več enaka. A čeprav bo kupec moral dati več denarja, bo vsaj jasno, za kaj ga bo dal.