Križanci so priljubljeni, zato zdaj pri Oplu ponujajo še enega – za lažjo prepoznavnost z dodatkom X. Crosslanda so pri Oplu izbrali kot nadomestek za opuščeno Merivo.
Pri Oplu pravijo, da je Crossland X kompakten in živahen križanec, ki združuje dober slog in prilagodljivost, ima precej lahkoten videz terenca in je opremljen z dvotonskim loščem, notranjost je prostorna in zagotavlja veliko prostora, višji sedežni položaj, vzdolžno pomično zadnjo klop in velik prtljažnik. Pravzaprav k temu ni več česa dodati. Ampak: s takšnim opisom postrežejo vsi ponudniki sodobnih križancev, ki se pojavljajo kot gobe po dežju. Kaj posebnega torej ponuja Opel?
Zasnovan skupaj s Francozi, a to dobro prikriva
Veliko zanimivega in za Opel navsezadnje tudi presenetljivega najdemo pri tem najnovejšem izdelku. Crossland X je prvi Oplov model, ki je bil zasnovan skupaj s francoskim PSA. Je pa dokaz, da je novo sodelovanje tudi za Opel pomemben korak naprej. Crossland X bo kmalu dobil francosko pojavno obliko – v obliki novega križanca s Citroënovim zaščitnim znakom, v Ženevi so že najavili, da bo nastal iz študije C3 Aircross. Crossland X na videz in z uporabo ostalih čutil skorajda v ničemer ne spominja na francoske izdelke. Potrdimo lahko, da je oblikovalsko lepo uspel, pa naj bo to pogled na zunanjost ali notranjost. Spominja sicer na nekatere druge Ople, še najbolj na Mokko (X), malenkostno, zaradi podobne oblike stebrička C, tudi na Astro.
Pomembni odliki sta prostornost in prilagodljivost. Predvsem za vse potnike se zdi, da imajo prostora v vseh pogledih dovolj. Tudi sedenje nekoliko višje kot pri običajnih avtih se šteje v dobro, pri bogatejši in dražji opremski različici je na voljo vzdolžno pomična zadnja klop. Takrat lahko izbiramo med še večjim prtljažnikom ali ustreznim prostorom za potnike zadaj. Vsekakor se zdi, da bo prav zaradi tega imela od zdaj Mokka pri Oplovih kupcih več težav glede prepričevanja za nakupno odločitev, od te je Crossland za slab decimeter krajši, a prostorsko vsekakor ponuja več!
Trivaljniki in štirivaljniki iz koncerna PSA
Sicer pa bodo Oplovi kupci med obema lahko primerjali in izbirali tudi zaradi različnih motornih izbir. Crossland ponuja bencinski trivaljnik enake prostornine, a treh različnih zmogljivosti ter dizelski štirivaljnik z dvema različnima, le v osnovnem bencinskem (81 'konj') ni pomoči turbinskega puhala. Motorji so torej iz nabora PSA. Prav tako pa tu velja pripomniti, da gre za sodobno izbiro, ki bo primerna tudi zato, ker na tehtnico (in cesto) Crossland X v primerjavi z Mokko X prinese okoli 100 kilogramov manjše breme. Razen ročnih pet- in šeststopenjskih menjalnikov je pri motorjih s 110 'konji' na voljo tudi šeststopenjski samodejni menjalnik. Od poletja naj bi ponudbo dopolnila še različica s pogonom na plin (LPG).
Sodobna tehnologija
Elektronski pomočniki pri Crosslandu X so iz Oplovega nabora, kjer so upravičeno lahko ponosni na svoj sistem digitalnega mreženja in povezave Opel OnStar, info-zabavni sistem ponuja povezavo (IntelliLink) za oba najpomembnejša operacijska sistema mobilnikov, torej Apple CarPlay in Android Auto, ter kot brezžično dostopno točko pa tudi brezžični polnilnik mobilnikov.
Poleg tega so na voljo žarometi s tehnologijo svetlečih diod (LED), tudi s sistemom samodejnega preklapljanja med zasenčenimi in polnimi žarometi. Za voznikovo obveščenost v vidnem polju brez odmikanja pogleda na cesto poskrbi projicirni zaslon na armaturni plošči, na voljo je kamera za prepoznavanje prometnih znakov, lahko v povezavi s tempomatom, ki omogoča sledenje hitrostnim omejitvam na cesti. Crossland ima samodejno pomoč za opozarjanje in preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev, nadzor nad prometom v mrtvih kotih, kamera za vzvratno vožnjo s pomočnikom za nadzor pa omogoča pogled nazaj pod kotom 180 stopinj. Crossland X ima parkirno pomoč, voznik oziroma lastnik lahko izbere tudi bolj ergonomske sedeže z oznako AGR.
Crosssland X bo na slovenskem trgu uradno na voljo od konca junija, ko bodo znane tudi podrobnejše cene. Osnovna cena zanj pa je že znana – 14.490 evrov.
Tomaž Porekar
foto: Opel
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere