Vozili smo: Opel Crossland X, ki je nadomestil Merivo in je prvi Opel, zasnovan v sodelovanju s PSA

Križanci so priljubljeni, zato zdaj pri Oplu ponujajo še enega – za lažjo prepoznavnost z dodatkom X. Crosslanda so pri Oplu izbrali kot nadomestek za opuščeno Merivo.

26. 6. 2017

Pri Oplu pravijo, da je Crossland X kompakten in živahen križanec, ki združuje dober slog in prilagodljivost, ima precej lahkoten videz terenca in je opremljen z dvotonskim loščem, notranjost je prostorna in zagotavlja veliko prostora, višji sedežni položaj, vzdolžno pomično zadnjo klop in velik prtljažnik. Pravzaprav k temu ni več česa dodati. Ampak: s takšnim opisom postrežejo vsi ponudniki sodobnih križancev, ki se pojavljajo kot gobe po dežju. Kaj posebnega torej ponuja Opel?

Zasnovan skupaj s Francozi, a to dobro prikriva

Veliko zanimivega in za Opel navsezadnje tudi presenetljivega najdemo pri tem najnovejšem izdelku. Crossland X je prvi Oplov model, ki je bil zasnovan skupaj s francoskim PSA. Je pa dokaz, da je novo sodelovanje tudi za Opel pomemben korak naprej. Crossland X bo kmalu dobil francosko pojavno obliko – v obliki novega križanca s Citroënovim zaščitnim znakom, v Ženevi so že najavili, da bo nastal iz študije C3 Aircross. Crossland X na videz in z uporabo ostalih čutil skorajda v ničemer ne spominja na francoske izdelke. Potrdimo lahko, da je oblikovalsko lepo uspel, pa naj bo to pogled na zunanjost ali notranjost. Spominja sicer na nekatere druge Ople, še najbolj na Mokko (X), malenkostno, zaradi podobne oblike stebrička C, tudi na Astro.

Pomembni odliki sta prostornost in prilagodljivost. Predvsem za vse potnike se zdi, da imajo prostora v vseh pogledih dovolj. Tudi sedenje nekoliko višje kot pri običajnih avtih se šteje v dobro, pri bogatejši in dražji opremski različici je na voljo vzdolžno pomična zadnja klop. Takrat lahko izbiramo med še večjim prtljažnikom ali ustreznim prostorom za potnike zadaj. Vsekakor se zdi, da bo prav zaradi tega imela od zdaj Mokka pri Oplovih kupcih več težav glede prepričevanja za nakupno odločitev, od te je Crossland za slab decimeter krajši, a prostorsko vsekakor ponuja več!

Trivaljniki in štirivaljniki iz koncerna PSA

Sicer pa bodo Oplovi kupci med obema lahko primerjali in izbirali tudi zaradi različnih motornih izbir. Crossland ponuja bencinski trivaljnik enake prostornine, a treh različnih zmogljivosti ter dizelski štirivaljnik z dvema različnima, le v osnovnem bencinskem (81 'konj') ni pomoči turbinskega puhala. Motorji so torej iz nabora PSA. Prav tako pa tu velja pripomniti, da gre za sodobno izbiro, ki bo primerna tudi zato, ker na tehtnico (in cesto) Crossland X v primerjavi z Mokko X prinese okoli 100 kilogramov manjše breme. Razen ročnih pet- in šeststopenjskih menjalnikov je pri motorjih s 110 'konji' na voljo tudi šeststopenjski samodejni menjalnik. Od poletja naj bi ponudbo dopolnila še različica s pogonom na plin (LPG).

Sodobna tehnologija

Elektronski pomočniki pri Crosslandu X so iz Oplovega nabora, kjer so upravičeno lahko ponosni na svoj sistem digitalnega mreženja in povezave Opel OnStar, info-zabavni sistem ponuja povezavo (IntelliLink) za oba najpomembnejša operacijska sistema mobilnikov, torej Apple CarPlay in Android Auto, ter kot brezžično dostopno točko pa tudi brezžični polnilnik mobilnikov.

Poleg tega so na voljo žarometi s tehnologijo svetlečih diod (LED), tudi s sistemom samodejnega preklapljanja med zasenčenimi in polnimi žarometi. Za voznikovo obveščenost v vidnem polju brez odmikanja pogleda na cesto poskrbi projicirni zaslon na armaturni plošči, na voljo je kamera za prepoznavanje prometnih znakov, lahko v povezavi s tempomatom, ki omogoča sledenje hitrostnim omejitvam na cesti. Crossland ima samodejno pomoč za opozarjanje in preprečevanje naleta s prepoznavanjem pešcev, nadzor nad prometom v mrtvih kotih, kamera za vzvratno vožnjo s pomočnikom za nadzor pa omogoča pogled nazaj pod kotom 180 stopinj. Crossland X ima parkirno pomoč, voznik oziroma lastnik lahko izbere tudi bolj ergonomske sedeže z oznako AGR.

Crosssland X bo na slovenskem trgu uradno na voljo od konca junija, ko bodo znane tudi podrobnejše cene. Osnovna cena zanj pa je že znana – 14.490 evrov.

Tomaž Porekar
foto: Opel

Prvi vtis
  • Videz

    Po videzu pravi Opel, zdi se večji, kot je v resnici.

  • Motorji

    Za zdaj se zdi nabor dovolj širok, čeprav gre v resnici le za (turbo)bencinski trivaljnik ali turbodizelski štirivaljnik, zmogljivost pa je prilagodljiva potrebam uporabnika oz. kupca.

  • Notranjost in oprema

    Prostornost odlična, nabor opreme dovolj širok, seveda odvisen od paketne opreme. Pohvalno: dodatek Opel OnStar.

  • Cena

    Osnovna se zdi dostopna, podrobnosti še niso znane.

Prva ocena

Manjši Oplov križanec kot prvi iz skupnega sodelovanja z novim lastnikom PSA pozitivno preseneti.

Podatki

Model: 1.2

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 60/81 pri 5.750
Največji navor (Nm pri 1/min.): 118 pri 2.750
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.604
Dolžina x širina x višina (mm): 4.212 x 1.765 x 1.605
Prtljažnik (l): 410–520/1.255
Masa praznega vozila (kg): 1.163
Največja hitrost: 170
Pospešek (0-100km/h): 14,0
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,2
Izpust CO2(g/km): 116

Model: 1.2 Ecotec DI Turbo/AT6

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 81/110 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 205 pri 1.500
Menjalnik, pogon: R5/S6; spredaj
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.604
Dolžina x širina x višina (mm): 4.212 x 1.765 x 1.605
Prtljažnik (l): 410–520/1.255
Masa praznega vozila (kg): 1.245/1.289
Največja hitrost: 188/187
Pospešek (0-100km/h): 10,6/11,8
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,9/5,4
Izpust CO2(g/km): 111/123

Model: 1.2 DI Turbo

Motor (zasnova): 3-valjni, vrstni, turbobencinski
Gibna prostornina (cm3): 1.199
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 96/130 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 230 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; spredaj
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.604
Dolžina x širina x višina (mm): 4.212 x 1.765 x 1.605
Prtljažnik (l): 410–520/1.255
Masa praznega vozila (kg): 1.274
Največja hitrost: 206
Pospešek (0-100km/h): 9,1
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,1
Izpust CO2(g/km): 116

Model: 1.6 Diesel

Motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski
Gibna prostornina (cm3): 1.560
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 73/99 pri 3.750 ali 88/120 pri 3.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 254 pri 1.750 ali 300 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R5; spredaj
Prednja prema: pomožni okvir, posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni vodili, stabilizator
Zadnja prema: poltoga prema, vijačni vzmeti, blažilnika
Medosna razdalja (mm): 2.604
Dolžina x širina x višina (mm): 4.212 x 1.765 x 1.605
Prtljažnik (l): 410–520/1.255
Masa praznega vozila (kg): 1.278 ali 1.319
Največja hitrost: 180 ali 187
Pospešek (0-100km/h): 11,6 ali 9,9
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 3,9 ali 4,0
Izpust CO2(g/km): 102 ali 105