Hyundai Tucson: Spet Tucson

3. 10. 2015
Deli

Pred leti se je po svetovnih in naših cestah že vozil Hyundai Tucson, potem ga je uspešno zamenjal Hyundai ix35. Zdaj se v še boljši izdaji Tucson znova vrača.

Neodločenost? Sploh ne, razlaga je preprosta: Hyundai je kakovost svojih avtomobilov pripeljal na dovolj visoko raven, da jih lahko prodaja kot globalne avtomobile. Seveda jih želi tako tudi imenovati in z enotnim imenom bo lažje.

Leta 2000 je Hyundai v Evropi s Santa Fejem ponudil prvega predstavnika razreda SUV. Od takrat pa do danes so evropskim kupcem prodali že več kot 1,2 milijona križancev. Še bolj zgovoren je podatek, da so lani kar 25 odstotkov celotne Hyundaijeve evropske prodaje zakrivili prav križanci. In če vemo, da je to še vedno razred, ki se iz leta v leto bolje prodaja, je jasno, kam so pri Hyundaiju usmerili prodajne načrte. V križance, kajpak.

Novi Tucson je sicer zamenjava za dosedanji ix35, vendar zgolj na papirju. V resnici prinaša avto veliko več. Novinca so razvili in izdelali v Hyundaijevem evropskem razvojnem centru v Frankfurtu, izdelovali pa ga bodo v čeških Nošovicah. Pod obliko se je podpisal Peter Schreyer, ki je v korejskega giganta (Hyundai/Kia) vnesel nov oblikovalski veter, predvsem pa poskrbel za to, da je avto všečen tudi zahtevnemu evropskemu kupcu. Za piko na i so novega Tucsona preskušali kar na najbolj znanem in zahtevnem dirkališču na svetu, nemškem Nürburgringu.

Razen razredne pripadnosti bi za novega Tucsona težko dejali, da je 100-odstotni naslednik modela ix35. Tudi zaradi dejstva, da je zrasel, predvsem pa zaradi oblike in izbire materialov (v notranjosti) bi brez težav lahko dejali, da je Tucson pomanjšani Santa Fe. To marsikomu laska, a žal bo kakšnemu avto zdaj tudi (pre)velik.

Novi Tucson že z masko pokaže, kam spada. Prepoznavno obliko prednjega dela avtomobila (tudi s popolnoma LED-žarometi) elegantno dopolnjujeta bočna podoba in všečen zadek. Verjamemo, da bi celotna podoba brez Hyundaijeve značke prepričala marsikoga, a pri nas se po 15 letih vsi še niso znebili predsodka pred korejskimi avtomobili, pa čeprav so od tam zgolj še lastniki.

Naloga Hyundaijevih oblikovalcev notranjosti je bila, da bodočemu kupcu (in pozneje lastniku) zagotovijo občutek prostornosti in ga prevzamejo z izbiro materialov, izdelavo in dobro ergonomijo. Tudi zato je kupcu na voljo notranjost v bež, temno rdeči ali črni barvi. V kombinaciji z zadnjo si je mogoče zamisliti tudi povsem usnjeno notranjost, ki doplačilno prinaša ogrevane vse sedeže ter celo hlajena prednja dva. Vozniku je na vrhu sredinske konzole na voljo osempalčni barvni zaslon, občutljiv za dotik. Skupaj z njim pri Hyundaiju zdaj ponujajo novo navigacijo, ki je od prejšnje trikrat hitrejša pri izračunu poti, vse pa je shranjeno na spominski kartici SD. Hkrati z novo navigacijo dobi kupec sedemletno naročnino na Tom Tom Live, posledično pa brezplačno obnavljanje kart, opozarjanje na radarje ter v nekaterih primerih celo prikaz vremena.

Tucson ni prostoren samo v potniški kabini, tudi za sedeži je dovolj prostora. V osnovi ponuja Tucson 513 litrov prtljažne prostornine, ki se pri zloženih zadnjih naslonjalih poveča na 1.503 litre. Če imate polne roke, v žepu pa brezstični (keyless) ključ, se vam bodo prtljažna vrata po nekajsekundnem postanku tik ob njih odprla sama.

Velik poudarek so v Hyundaiju namenili varnosti. Tucson zna na račun radarja in kamere preprečiti nalet ‒ do hitrosti 180 kilometrov na uro v primeru trčenja z avtomobilom, do hitrosti 70 kilometrov na uro pa zazna tudi morebitni nalet na pešca. Če samodejno zaviranje ne uspe oziroma je hitrost prevelika, lajša pešcu posledice trka tudi aktivni pokrov motorja, ki se po trku v 20 milisekundah v predelu vetrobranskega stekla dvigne za šest milimetrov. Seveda pa zna novi Tucson oziroma njegovi sistemi nadzorovati tudi nenamerno zapuščanje voznega pasu, radarji v zadnjem blatniku skrbijo za preprečevanje naleta z vozili v mrtvem kotu, na preži pa so tudi pri vzvratni vožnji s parkirnega mesta.

Kupci bodo lahko izbirali med dvema bencinskima in tremi turbodizelskimi motorji: 1,6-litrski bencinski motor je na voljo v s 132 'konji', njegova turborazličica pa ponuja 177 'konjskih moči'. Dizelsko ponudbo začenja 1,7-litrski motor s 115 'konji', dvolitrski je spet na voljo v dveh različicah, in sicer s 136 ali 185 'konji'. Ob serijskih šeststopenjskih ročnih menjalnikih in že znanem samodejnem menjalniku je zdaj v Hyundaijevih križancih prvič na voljo tudi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko (7DCT). Za zdaj je na voljo z močnejšim bencinskim motorjem, zagotovo bo kmalu tudi s šibkejšim turbodizelskim. Zaradi njegove sestave (suha sklopka) prenese zgolj 280 njutonmetrov navora, kar je glavni razlog, da ni na voljo tudi z drugimi (močnejšimi) motorji. V praksi se izkaže za odličnega pri umirjeni vožnji, pri bolj dinamični pa je njegovo prestavljanje na trenutke preagresivno.

Močnejši dvolitrski dizel je na voljo samo s štirikolesnim pogonom, 1,6-litrski turbobencinec in šibkejši dvolitrski dizel pa sta ob prednjem pogonu na voljo tudi s štirikolesnim pogonom. Ta ni stalni, saj je med vožnjo vsa moč usmerjena k prednjima kolesoma, če pa je treba, se do 50 odstotkov moči hipoma preusmeri k zadnjemu kolesnemu paru. Takrat lahko postane Tucson tudi čisto pravi terenec. O tem smo se prepričali na priročnem poligonu, ki ga je Hyundai zgradil kar na svojem 'vrtu' sredi Frankfurta. Za najtežje terene je pogon do hitrosti 40 kilometrov na uro mogoče zakleniti v razmerju 50 proti 50, pri spustih pa pomaga sistem za samodejno zaviranje.

Pod črto lahko sklenemo, da je novi Tucson primeren tako za v mesto kot za vožnjo po neutrjenih poteh. A lastniki takšne avtomobile zapeljejo v blato le poredko. Tudi zato, ker takšni avtomobili niso poceni. Cena novega Tucsona v Sloveniji sicer še ni znana, a naj bi bila na ravni dosedanjega ix35.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del