Hyundaijeve novosti (predsalonske premiere)

25. 9. 2008
Deli

Le teden dni pred odprtjem vrat salona v Parizu je Hyundai na 'domačem' terenu, torej v Rüsselsheimu, predstavil svoje salonske novosti. Neučakanost ali dobro premišljena poteza?

Ni treba dolgo razmišljati: poteza je dobra; tako si je verjetno Hyundai prislužil več pozornosti, kot bi jo dobil ob samem obisku novinarjev na salonu v Parizu.

S tem seveda ni nič narobe, še zlasti ker ima v tem trenutku Hyundai kar nekaj za povedati in za pokazati. Zagotovo največ stavijo na i20, naslednika Getza, ki se bo skusil v hudi konkurenci majhnih avtomobilov. Med najožje so postavili Corso, Punto in Yarisa, vseh pa nima smisla naštevati, saj jih je preprosto preveč. i20 je od Getza daljši, širši in nižji, zasnovan pa je na povsem novi platformi z 2.525-milimetrskim medosjem.

To obljublja več notranjega prostora, znova pa bo poskušal presenetiti z bogato (serijsko, odvisno od trga) opremo. Vanjo med drugim spadajo klimatska naprava, avdiosistem, večopravilni volanski obroč, nadzor nad tlakom v gumah, po višini nastavljiv voznikov sedež, pametni ključ, šest varnostnih blazin ter stabilizacijski ESP.

Ker je v osnovi mišljen za evropske kupce, so posebej zanje priredili podvozje in volanski mehanizem, precej utišali hrup v notranjosti, ponudili štiri pakete opreme in novemu modelu namenili kar sedem motorjev! Trije so bencinski (povsem nov 1.2 z 78 'konji' pa 1.4 s 100 in 1.6 s 126 'konji'), dizelska pa sta dva, a vsak v dveh različicah. Manjši, 1, 4-litrski, zmore 75 ali 90 'konj', večji 1, 6-litrski, pa 115 ali 128 'konj'.

Vsi motorji imajo petstopenjske menjalnike, le najzmogljivejši CRDi ima šeststopenjskega, ob dveh močnejših bencinskih strojih pa bodo ponudili tudi samodejni (4) menjalnik. Zdaj bo med ponujenimi različicami zagotovo lažje najti sebi primernega. Na 1, 4-litrskem (CRDi) i20 je zasnovan tudi začetnik nove 'kole­kcije' Blue.

Kot smo vajeni pri nekaterih znamkah (ki z enako barvo označujejo tovrstne posege), bo tudi Hyundai ponudil posebej varčno različico, kar bodo dosegli z dodatno prestavo v menjalniku (zdaj 6), z zmanjšanim notranjim trenjem v motorju, z dodelano motorno elektroniko, s sistemom start-stop (Bosch), z znižanim podvozjem (15 milimetrov), z gumami z majhnim kotalnim trenjem ter z aerodinamičnimi popravki, vključno s pokritim podvozjem.

Motorju se moč (90 'konj') ne bo spremenila, bo pa porabil manj (3, 75 litra na 100 kilometrov) in manj onesnaževal (99 gramov ogljikovega dioksida na kilometer), oboje za 15 odstotkov. Tehnologija Blue naj bi na trge prišla že prihodnje leto, najprej verjetno kot i30 Blue.

Z novim modelom ix55 bodo poskušali omajati prepričanje kupcev (na primer) Beemvejevega X5 (primerjajte njuni imeni! ), saj gre za številko večjega luksuznega terenca od Santa Feja. V osnovi gre za 'ameriškega' Veracruza, ki so ga priredili evropskemu trgu (vzmeti, blažilniki, volan), mu rahlo spremenili zunanjost (v slogu 'i'), mu nataknili ksenonsko tehniko žarometov, ga opremili s sedmimi (polna velikost vseh sedmih! ) sedeži (zadnja dva se preprosto pospravita v tla, kjer nastane ravno dno in 598 litrov prtljažne praznine) in dodali lep varnostni paket: ESP, šest blazin (zavesa tudi za tretjo vrsto) in sedem tritočkovnih varnostnih pasov.

Oprema bo bogata (vključno z notranjim lesom in usnjem), od mehanike pa izstopa povsem nov trilitrski V6, namenjen najprej Evropi. Ta turbodizel zmore 451 njutonmetrov in 240 'konjev', pa vseeno po normah porabi le 9, 4 litra plinskega olja na 100 kilometrov. Več kot 200 kilometrov na uro naj ne bi peljal, se pa prva polovica zgodi že po 10, 4 sekunde. Pogon je Hyundaiev znani štirikolesni TOD (Torque On Demand), menjalnik pa šeststopenjski samodejni z možnostjo ročnega pretikanja.

Za povečanje ugleda znamke bodo obiskovalcem salona v Parizu pokazali veliko limuzino Genesis, ki je od koles do strehe nova. Zasnovana je na novi platformi za spredaj postavljen motor in zadnji pogon, ki omogoča skoraj idealno razdelitev mase med osi. Podvozje je tako spredaj kot zadaj prostorsko in večvodilno, armaturna plošča je oblečena v usnje, aktivni vzglavniki niso mehanski, ampak električni, tempomat je radarskega tipa, ksenonski žarometi so sledljivi, varnostnih blazin je osem, voznikov sedež je ogrevan ali hlajen, avdiosistem s 17 zvočniki pa je znamke Lexicon (ki ga vgrajuje tudi Rolls-Royce).

Dva motorja V6 sta znana od prej (3, 3- in 3, 8-litrski), nov pa je 4, 6-litrski V8. Genesis dokazuje, da Hyundai ni več drugorazredni igralec, res pa je, da bo ta avtomobil le vaba za oči, saj ga za zdaj ne nameravajo prodajati v Evropi.

Pa še v malce bolj oddaljeno prihodnost – k hibridom. Hyundai ima na tem področju že veliko izkušenj, saj je prvega predstavil že leta 1995. Poigravajo se z različnimi tipi hibridov, tokrat pa so za Pariz pripravili Santa Feja Blue Hybrid. Motor je bencinski (2.4), elektromotor pa je pritrjen neposredno na šeststopenjski samodejni menjalnik.

Dodatne baterije so litij-polimerske (270 voltov), takšen Santa Fe pa ima tudi sistem start-stop (za ponovni zagon bencinskega motorja poskrbi stroj zaganjalnik-generator), električni volanski servo in gume z majhnim kotalnim uporom. Največja hitrost znaša 170 kilometrov na uro, povprečna poraba pa le 6, 2 litra na 100 kilometrov. S tovrstno tehniko so pri Hyundaiu že zelo daleč, saj bodo prvi hibrid na domačem trgu pričeli prodajati že julija 2009.

Tako gre Hyundai počasi, a vztrajno v smeri od 'veliko avtomobila za malo denarja' proti asociaciji na 'kakovost, samozavest, navdih', kar pa še ni načrtovana končna postaja. Zato se takšna neučakanost na koncu zdi le eden izmed korakov k gradnji imidža, kot si ga sami želijo. Saj veste: pri tem imajo neevropske avtomobilske znamke v Evropi bistveno težje delo kot domače.

Več o pariškem salonu 2008 si lahko preberete tukaj.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja