Vozili smo: Jaguar XF

Po eni strani bi težko rekli, da se je novi Jaguar XF povsem približal konkurentom v svojem razredu, spet po drugi jih je v nekaterih stvareh morda celo ugnal. Če nič drugega, je tudi XF predstavnik pravega angleškega šarma.

16. 10. 2015

Spet se moram ponoviti, da je za to 'kriv' predvsem indijski lastnik. Tudi med pogovori z zaposlenimi pri Jaguarju ti potrjujejo, da so zdaj končno srečni in imajo veselje do dela. Jasno, indijski lastnik, ki je sicer predvsem lastnik uspešnega podjetja Tata Motors, je primaknil dovolj denarja in rešil Jaguar pred stagniranjem, če ne celo pred propadom. Ne le rešil, zagotovil je tudi dovolj sredstev za nadaljnji razvoj in tega so seveda vsi zaposleni še toliko bolj veseli. Po pričevanju se v znamko vlaga, razvijajo nove tovarne, izdelke, in čeprav se kdaj izkaže, da bodo določene naložbe stale več, kot je bilo prvotno začrtano, spet naletijo na odobravanje in razumevanje lastnika.

Tako je jasno, da se takšne stvari odražajo, pozitivno seveda, tudi pri avtomobilih. Z novim Jaguarjem XF si pri znamki želijo, da bi tudi njihovi avtomobili ponujali všečno obliko, prestiž, sodobne tehnologije in učinkovite motorje.

Brez težav lahko zapišemo, da se XF druge generacije zagotovo vozi po tej poti. Hkrati bo dostojno zamenjal predhodnika, v marsičem pa ga bo jasno tudi presegel. Čeprav predhodnika ne smemo podcenjevati. V letih od 2007 do 2014 se je zanj odločilo več kot 280 tisoč kupcev, kar v primerjavi z nemškimi konkurenti ni veliko, a po drugi strani spet ne tako malo. Bolj zanimiv je podatek, da se je samo lani kar 48 tisoč kupcev odločilo za Jaguar XF, kar seveda priča, da znamka postaja znova bolj priljubljena, njeni modeli pa bolj prepoznavni. Je pa Jaguar XF v vsem tem času odnesel kar 145 različnih svetovnih nagrad, s čimer je seveda največkrat nagrajena mačka vseh časov.

Novi XF, čeprav bo kdo rekel, da se od starega ne razlikuje veliko, je nov že zaradi dejstva, da je nastal na povsem novi platformi, hkrati je nova tudi sestava karoserije. Za njo so poskrbeli kar v matični tovarni v angleškem mestu Castle Bromwich, v katero so vložili več kot 500 milijonov evrov. V njej sestavljena karoserija tehta zgolj 282 kilogramov, saj je skoraj v celoti narejena iz aluminija (več kot 75 odstotkov). To se najprej pozna pri teži avtomobila (novinec je lažji za več kot 190 kilogramov), posledično pa pri učinkovitosti motorjev, boljši legi na cesti in notranji prostornosti.

Oblikovno se XF ne razlikuje močno od predhodnika. V dolžino je sedem milimetrov krajši in tri milimetre nižji, hkrati pa je medosna razdalja daljša za 51 milimetrov. Tako je v notranjosti več prostora (predvsem na zadnji klopi), boljša je tudi lega na cesti, predvsem pa je odličen količnik zračnega upora, ki je zdaj zgolj 0,26 (prej 0,29).

Tako kot večina tekmecev v razredu je tudi novi XF na voljo s povsem diodnimi žarometi (prvi Jaguar nasploh), tudi pri klasičnih žarometih pa so dnevne luči v LED-tehnologiji.

Še več novosti ponuja XF v notranjosti. Odvisno od opreme, sicer pa za doplačilo, je na voljo novi 10,2-palčni zaslon, občutljiv za dotik. Še večji, kar 12,3-palčni zaslon je nameščen namesto klasičnih merilnikov. Tako so zdaj ti povsem digitalni, pri čemer se lahko skozi vso velikost zaslona prikaže tudi zgolj zemljevid navigacijske naprave. Tudi zaradi povsem novega zaslona, predvsem pa številnih možnosti povezav, različnih aplikacij in številnih varnostno-asistenčnih sistemov, je XF trenutno tehnološko najnaprednejši Jaguar. Tako XF denimo po novem ponuja tudi laserski barvni projicirni zaslon, a je ta v soncu, tudi zaradi odseva matične plošče v steklu, na trenutke slabše berljiv.

Sicer pa je počutje v kabini zelo gosposko, saj so zbrani materiali prijetni in kakovostni. Glede na motorno različico in predvsem paket opreme je lahko notranjost športna ali elegantna, v obeh primerih pa se nad izdelavo ne gre pritoževati.

Tako kot se ne moremo pritoževati nad lego na cesti, saj je v primerjavi s predhodnikom precej izboljšana vozna dinamika avtomobila. Kot zapisano, je povsem nova platforma, a ob tem tudi vzmetenje, ki so si ga deloma sposodili kar iz športnega Jaguarja F-Type. Za doplačilo je na voljo tudi podvozje s prilagodljivim blaženjem, ki odlično sodeluje s sistemom Jaguar drive Control. Ta poskrbi za prilagajanje odzivnosti volanskega obroča, menjalnika in stopalke za plin, seveda v odvisnosti od izbranega programa vožnje (Eco, Normal, Winter in Dynamic).

Kupci bodo lahko izbirali med tremi motorji. Najmanjši, dvolitrski štirivaljni dizelski motor, bo na voljo v dveh različicah (163 in 180 'konj'), pri čemer bo za pretikanje skrbel novi šeststopenjski ročni menjalnik. Doplačilno bo na voljo ZF-ov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki bo edina izbira pri preostalih dveh močnejših motorjih ‒ šestvaljnem bencinskem, ki s pomočjo kompresorja ponuja 380 'konj', in prav tako šestvaljnem trilitrskem dizlu, ki se ob 300 'konjih' postavlja s kar 700 njutonmetri navora.

Med skoraj 500 kilometrov dolgimi testnimi vožnjami smo preizkusili vse najmočnejše motorne različice in pa zgolj osemstopenjski samodejni menjalnik. Ta deluje dobro, prestavlja tekoče in brez zatikanja, vendar je res, da se nismo vozili po mestni gneči, zato ne moremo podati ocene, kako se obnaša pri hitrih speljevanjih, zaviranju in spet naglemu speljevanju.

Dvolitrski dizelski motor, ki smo ga nedavno v testu manjšega modela XE označili za zelo glasnega, je v XF veliko bolje zvočno izoliran. Povsem druga pesem pa je večji trilitrski dizel. Njegovo oglašanje je celo pretiho, sploh ker nima značilnega dizelskega zvoka. Seveda pa, kot že zapisano, navduši z močjo in predvsem navorom, zato verjamemo, da bo prepričal marsikaterega kupca, ki doslej sploh ni razmišljal o dizelskem motorju.

Vrh ponudbe pomeni trilitrski bencinski šestvaljnik. Če so preostale motorne različice vezane zgolj na pogon prek zadnjega kolesnega para, je lahko skupaj z bencinskim motorjem ta tudi štirikolesen. Zanj poskrbi namesto zobniškega povsem novi verižni prenos v sredinskem diferencialu. Deluje hitro in uglajeno, zaradi česar ni nikakršnih težav tudi pri vožnji po slabše oprijemljivi ali celo drseči podlagi.

Za konec lahko zapišemo, da je novi XF ne glede na izbrani motor gosposki avto. Morda je v primerjavi z drugimi, predvsem nemškimi konkurenti, drugačen, a kakršnokoli pomanjkljivost enostavno nadomesti z značilnim angleškim šarmom.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto: Sebastjan Plevnjak, tovarna

Prvi vtis
  • Videz

    Velik, prostoren in angleško drugačen.

  • Motorji

    Morda bo kdo pogrešal manjši bencinski motor, a od vseh nas je najbolj navdušil trilitrski dizel skupaj z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom.

  • Notranjost in oprema

    Opreme je veliko oziroma vsaj toliko, kot se za avto takšnega ranga spodobi.

  • Cena

    Slovenska cena še ni znana.

Prva ocena

Razlika v primerjavi s predhodnikom je očitna. Zanimivo, da je očitno drugačen XF tudi v primerjavi z manjšim XE, pri čemer bo tudi laik brez težav ugotovil, da je XF večji, prestižnejši in močnejši. Skratka boljši.

Podatki

Model: 3.0 Supercharged 380

Motor (zasnova): bencinski z dvojnim kompresorjem, 6-valjni, 24V
Gibna prostornina (cm3): 2.995
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 280/380 pri 6.500
Največji navor (Nm pri 1/min.): 450 pri 4.500
Menjalnik, pogon: S8, vsa štiri kolesa
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.960
Dolžina x širina x višina (mm): 4.954 x 1.880 x 1.457
Prtljažnik (l): 540
Masa praznega vozila (kg): 1.710
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 5,3
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 8,3
Izpust CO2(g/km): 198

Model: 3.0 diesel

Motor (zasnova): turbodizelski, 6-valjni, 24V
Gibna prostornina (cm3): 2.993
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 221/300 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 700 pri 2.000
Menjalnik, pogon: S8, na zadnji kolesi
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.960
Dolžina x širina x višina (mm): 4.954 x 1.880 x 1.457
Prtljažnik (l): 540
Masa praznega vozila (kg): 1.750
Največja hitrost: 250
Pospešek (0-100km/h): 6,2
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 5,5
Izpust CO2(g/km): 144

Model: 2.0 diesel 180

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 132/180 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 430 pri 1.750
Menjalnik, pogon: S8, na zadnji kolesi
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.960
Dolžina x širina x višina (mm): 4.954 x 1.880 x 1.457
Prtljažnik (l): 540
Masa praznega vozila (kg): 1.585; 1.595*
Največja hitrost: 219
Pospešek (0-100km/h): 8,0; 8,1*
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,3
Izpust CO2(g/km): 114
Opombe:

* samodejni menjalnik

Model: 2.0 diesel 163

Motor (zasnova): turbodizelski, 4-valjni, 16V
Gibna prostornina (cm3): 1.999
Največja moč (kW/KM pri 1/min.): 120/163 pri 4.000
Največji navor (Nm pri 1/min.): 380 pri 1.750
Menjalnik, pogon: R6; S8, na zadnji kolesi
Prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikraka prečna vodila, stabilizator
Zadnja prema: večvodilna prema, posamične obese, blažilnika, stabilizator
Medosna razdalja (mm): 2.960
Dolžina x širina x višina (mm): 4.954 x 1.880 x 1.457
Prtljažnik (l): 540
Masa praznega vozila (kg): 1.545; 1.555*
Največja hitrost: 212
Pospešek (0-100km/h): 8,7
Poraba goriva po ECE (mešan cikel) (l/100km): 4,0; 4,2*
Izpust CO2(g/km): 104; 109*
Opombe:

* samodejni menjalnik

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri