Kandidati za evropski avto leta 2015: Škoda Fabia

21. 12. 2014
Deli

Oblikovna preobrazba majhne Čehinje je tako očitna, da verjamemo Škodinim strokovnjakom, ki zatrjujejo, da bo novinka pridobivala kupce tudi trkanjem na njihovo čustveno plat.

Za številne je bila zvezda letošnjega pariškega avtomobilskega salona nova Škoda Fabia, nič drugače pa ni bilo na Tannis Testu, kjer žiranti za evropski avto leta na enem mestu v enem tednu preizkusijo skoraj vse kandidate za naslov v letu 2015. Nova Fabia, za Octavio Škodin drugi najpomembnejši model (od leta 1999 so jih prodali že več kot 3,5 milijona), se v svoji tretji generaciji postavlja z najbolj dinamično obliko doslej, njeni snovalci pa obljubljajo tudi veliko mero varnosti, zabave in udobja. Vsega naštetega naj bi Fabia ponujala precej več, kot ga v povprečju ponujajo njeni razredni tekmeci.

Oblika

Nova Fabia se ponaša z uravnoteženimi merami, jasnimi in odrezavimi oblikovnimi linijami, ki pa niso agresivno odbijajoče. Od predhodnice je za osem milimetrov krajša, a kar 90 širša in 31 milimetrov nižja. Že samo iz mer se da sklepati, da je oblikovni nastop nove Fabie mogočnejši in bolj dinamičen, z njim pa bodo Čehi poskušali prepričati tudi mlajše kupce. Navsezadnje so pri novi Fabii oblikovalci že uporabili tudi nekatere oblikovne elemente študije VisionC.

Notranjost

Povsem nova je Fabia tudi v notranjosti. Ne le očiščena, je tudi precej bolj praktična in v primerjavi s prejšnjo generacijo ponuja kar 19 praktičnih rešitev, poimenovanih Simply Clever. Počutje za volanom (ki odlično sede v roki) je odlično, armaturna plošča pregledna, sedeži pa za razred, v katerem se Fabia vozi, nadpovprečni. Prijetno je osvežena sredinska konzola, poglavje zase so multimedijski sistem in 330-litrski prtljažnik v petvratni Fabii, ki se z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev poveča na 1.150 litrov. Kar je seveda med največjimi v razredu.

Vožnja

Nova Fabia je seveda najbolj dinamična, okolju prijazna, ekonomična in najlažja doslej. Tovarniško podana dejstva niso izmišljena – nova Fabia se je na losovem testu (simulacija izmikanja nenadni oviri pred avtomobilom in vrnitev nazaj na svoj vozni pas) izkazala za več kot odlično, kar je samo potrdilo dobre občutke v vožnji po običajnih cestah. Ob zavidljivi legi se avto izkaže še z dobro vodljivostjo in natančnim volanskim mehanizmom.

Motorji, menjalniki, pogon

Nova Fabia bo na voljo s štirimi bencinskimi motorji: litrskim in 1,2-litrskim motorjem v dveh različicah. Litrski bo na voljo s petstopenjskim ročnim menjalnikom, večji pa ob omenjenem še s šeststopenjskim ročnim in sedemstopenjskim samodejnim. Privržencem dizelskih motorjev bo na voljo 1,4-litrski TDI v treh različicah. Ob ročnem petstopenjskem bo na voljo še sedemstopenjski samodejni, torej DSG.

Možnosti za osvojitev naslova COTY 2015

Čeprav je bilo med enotedenskim testiranjem kar precej govora o Fabii, se ji na koncu vseeno ni uspelo prebiti v finale. A ker je v finalu prostora zgolj za sedem finalistov, je jasno, da se vanj ne morejo uvrstiti vsi avtomobili. Tako izpadejo tudi tisti, ki bi si morda mesto med njimi zaslužili. Vsaj tako se je zdelo nam.

Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto Tomaž Porekar in tovarna

Škoda Fabia

Bencinski motorji (kW/KM):

44 (60)–80 (110)

Dizelski motorji (kW/KM):

66 (90)–77 (105)

Dolžina x širina x višina (m):

3.992 x 1.732 x 1.467

Masa (kg):

od 1.055

Največja hitrost (km/h):

160–196

Poraba goriva:

3,4 (D)/4,7 (B)

Cena (EUR):

od 10.782