Letošnja jesen je zelo pomembna za dva avtomobilska giganta, ki sta na trg poslala svoja bolj kot ne glavna aduta.
Precej pozornosti sta zbujala že na pariškem salonu, na Tannis Testu pa se je za ključe novega Forda Mondea in Volkswagna Passata bila prava bitka. Jasno, skorajda nikjer na svetu ni mogoče tako neposredno primerjati konkurentov, zato ne čudi, da smo prav vsi žiranti za evropski avto leta, vključno s svojimi sodelavci, želeli opraviti to primerjavo.
Oblika
Oblikovno sta si avtomobila po določenih merilih precej blizu. Zakaj? Zato ker Mondeova oblika sploh ni več nova, saj je kot takšen na ameriške ceste zapeljal že skoraj pred tremi leti, Passatova pa sicer je nova, a je novinec oblikovno zelo malo spremenjen. Tako lahko pravzaprav trdimo, da obe obliki že poznamo. Kljub temu bo verjetno marsikomu, tako vsaj na prvo žogo, bolj všeč Mondeo. Predvsem zajetna maska, ki spominja na precej bolj prestižnega angleškega kolega, privlači številne poglede. Tudi bočna linija je precej bolj dinamično športna, zato bodo k Mondeu zagotovo pogledali tudi mlajši kupci. Še najmanj razburljiv je z zadnje strani, saj je potreben res dober spomin, da ugotoviš, da so zadnje luči ožje od predhodnikovih.
Po drugi strani Nemci niso tvegali. S tem so sicer razočarali tiste avtomobilske privržence, ki si želijo precejšnje oblikovne osvežitve, a zdi se, da je več tistih, ki s Passatom ne želijo izstopati. Ne nazadnje jih je Volkswagen samo lani prodal 1,1 milijona. Kar pomeni, da oblika zagotovo ne odloča, in čeprav je sploh ne bi spreminjali, so prodajne številke več kot privlačne. No, takšen pa se vseeno zdi tudi avto. Njegovo obliko bi lahko primerjali z modnim slogom sodobnega poslovneža ‒ brez obleke in kravate, a vseeno všečen in eleganten. A Passatova oblika je vendarle dovolj spremenjena, da jo lahko označimo za novo. Navsezadnje so karoserijski previsi krajši, posledično je ob nespremenjeni dolžini avtomobila večja medosna razdalja. V Passatovem primeru zagotovo ne bo veliko ljubezni na prvi pogled, a tiste, ki se bodo zgodile, bodo zagotovo trajale.
Notranjost
Globalizacija ima zagotovo svoje prednosti, vendar tudi slabosti. Razlike med svetovnimi trgi so precejšnje, predvsem v smislu zahtevnosti voznikov. Azija je svet zase, plastična notranjost jih ne moti, pravzaprav jim je celo všeč. Nad njo se pretirano ne zmrdujejo niti Američani, evropski kupec pa je zahteven in kritičen. Zato je Mondeo, ko je govor o notranjosti, v določenem zaostanku ‒ težko je ugoditi vsem kupcem sveta, nekateri so zagotovo prikrajšani. Kljub temu je počutje v notranjosti povsem spodobno, a presežka v Mondeu vendarle ni zaznati. Pri Fordu so pohvalno zmanjšali število gumbov, ki zahtevajo preveč voznikove pozornosti in zagotovo ne pripomorejo k varnejši vožnji.
Povsem drugačna zgodba se zdi pri Passatu. Nemška natančnost ne dovoljuje napak in Passatova notranjost sicer ne ponuja oblikovnih presežkov, a je ergonomsko odlična, prostorna in urejena. Za številne je Volkswagnova ergonomija vodilo in tu se pridružujemo prepričanju, ki pravi, da so vsa stikala tam, kjer jih voznik potrebuje. Če k temu prištejemo še dejstvo, da pri Volkswagnu bolj kot na oblikovno privlačnost stavijo na številne nove tehnologije (s katerimi tudi Mondeo ne skopari), ter dodamo še aktivni osrednji zaslon, ki lahko nadomesti klasične merilnike ter ponudi navigacijo neposredno pred voznikovimi očmi, je napredek več kot očiten.
Ker gre za avtomobila, ki bosta morda edina v družini, je prav, da pogledamo tudi v njuna prtljažnika. Tako Mondeo kot Passat bosta na voljo v limuzinski in karavanski različici, Mondeo bo kot limuzina seveda na voljo s štirimi ali petimi vrati. V osnovi Mondeo ponuja 429 litrov, v petvratni različici 458 in v karavanski različici 488 litrov prtljažne prostornine, samo s kitom za popravilo gum pa še nekoliko več (525/550/525). Z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev (samo pet vrat in karavan) se prtljažniki povečajo na 1.356 in 1.585 litrov, brez nadomestnega kolesa pa na 1.446 in 1.630 litrov. Passatova izbira je omejena na štirivratno limuzino in karavansko različico. V prvi je v osnovi prostora za kar 586 litrov, z zloženimi naslonjali zadnjih sedežev pa 1.152. Logično, še bolj radodaren je Variant. V osnovi je na voljo 650 litrov, z zloženimi naslonjali pa kar 1.780 litrov prtljažne prostornine.
Vožnja
Z lego na cesti avtomobila nimata težav. Fordi z njo opravijo že pregovorno dobro, tudi v Passatu je vožnja zanesljiva. Enako so pokazali rezultati losovega testa. Z navideznim izogibanjem nenadni oviri sta oba opravila precej podobno, saj je bila Passatova hitrost 69 kilometrov na uro, prav toliko kot Mondeova. Oba sta sicer imela nekaj težav z vodljivostjo, morda Mondeo nekoliko več, a končni rezultat vendarle ostaja enak.
Motorji, menjalniki, pogon
Oba avtomobila v začetku ponujata manj, kot bosta pozneje. Mondeo je trenutno na voljo z dvema bencinskima motorjema in dvema dizelskima v treh različicah. Predvidoma spomladi bo kot prva poslovna limuzina Mondeo na voljo tudi z litrskim motorjem, kmalu bo na voljo tudi hibridna različica, dodali pa bodo tudi štirikolesni pogon. Enako skromna je motorna paleta ob začetku prodaje v Passatu. Edina bencinska izbira je 1,4-litrski TSI, med dizelskimi motorji pa je mogoče izbrati dvolitrski TDI z različnima močema. Močnejša različica je ob samodejnem menjalniku že serijsko opremljena tudi s štirikolesnim pogonom. Ker Passat seveda izhaja iz tovarne, kjer je motorna izbira res velika, jih bo večina kmalu na voljo tudi v novincu, ta pa bo kmalu na voljo tudi kot priključni hibrid.
Možnosti za osvojitev naslova COTY 2015
Tako Ford Mondeo kot Volkswagen Passat sta na danskem testiranju požela veliko naše pozornosti. V nekaterih državah in na njihovih trgih bo zagotovo pomembno vlogo odigrala tudi cena avtomobila. Če jo upoštevamo, potem je slovenskemu uvozniku Volkswagnov uspel res veliki met, saj je v primerjavi s prejšnjo generacijo ta ostala malodane nespremenjena, v primeru močnejših motorjev pa je avto celo cenejši. Pri Fordu je težav nekoliko več, in ker bo avto v Sloveniji naprodaj šele v začetku prihodnjega leta, cene seveda še niso znane.
Kakorkoli, obema uvrstitev v finale po vsej verjetnosti ne bo ušla. Kakšna pa bo končna uvrstitev, bo treba počakati vse do začetka ženevskega salona.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto Tomaž Porekar in tovarna
Ford Mondeo
Bencinski motorji (kW/KM):
118/160, 149/203
Dizelski motorji (kW/KM):
85/115, 132/180
Dolžina x širina x višina (m):
4,871 x 1,852 x 1,482
Masa (kg):
od 1.485
Največja hitrost (km/h):
192‒240
Poraba goriva:
3,6 (D)/5,8 (B)
Cena:
Še ni znana.
Volkswagen Passat
Bencinski motor (kW/KM):
110/150
Dizelski motorji (kW/KM):
110/150, 176/240
Dolžina x širina x višina (m):
4,767 x 1,832 x 1,454
Masa (kg):
od 1.387
Največja hitrost (km/h):
218‒240
Poraba goriva:
4,1 (D)/5,0 (B)
Cena:
od 23.140 EUR