Novi Ceed je bil uradno predstavljen na ženevskem avtomobilskem salonu, vendar so po ustaljeni praksi tudi Korejci že pred tem pokazali uradne fotografije. In hkrati smo ga pred tem že vozili.
O novem Ceedu bi težko sploh še rekli, da gre za korejski avtomobil. Avto je bil namreč oblikovan in razvit v Kijinem evropskem oblikovalskem centru s sedežem v nemškem Frankfurtu (zanj sta poskrbela predvsem Gregory Guillaum, vodja evropskega oblikovanja, in Petr Schreyer, vodja korporativnega oblikovanja) pa tudi izdelovali ga bodo v evropski tovarni, natančneje v Žilini na Slovaškem. In ne nazadnje je tako ali tako namenjen samo evropskim kupcem.
Ceed, za katerega se je doslej od leta 2006 odločilo že skoraj 1,3 milijona kupcev, se bo po drugi temeljiti prenovi (prva ga je doletela leta 2012) postavljal z bolj dinamično obliko in predvsem – kar je marsikomu še bolj pomembno – s povsem prenovljenim podvozjem. Kot pravijo, je bilo to nujno, če si želijo zagotoviti ugoden položaj v segmentu C, ki je bil lani drugi najbolj priljubljeni avtomobilski razred.
A Ceed je tudi oblikovno zrasel. Zavoljo bolj športnega videza je od predhodnika malenkostno nižji in skoraj dva centimetra širši. Celotno karoserijo so malce prestavili nazaj (medosna razdalja ostaja enaka), s tem pa so pridobili nekaj centimetrov zadaj, ki se kažejo predvsem v večjem prtljažniku (ki zdaj ponuja 395 litrov prostornine), več prostora pa je prav tako na zadnji klopi, predvsem v višini ramen.
Motorji bodo prostorninsko sicer bolj kot ne enaki, vendar so bili toliko prenovljeni, da v ozračje izpuščajo tako malo škodljivih emisij CO2, da jih lahko primerjamo celo z nekaterimi hibridnimi motorji.
Med prvimi testnimi vožnjami smo večino časa preživeli z močnejšim dizelskim motorjem. Ker so bili avtomobili še predserijski, hkrati pa Korejci obljubljajo nekatere popravke, smo se bolj kot na delovanje motorja osredotočili na delovanje podvozja. Ni namreč nova samo oblika, ampak tudi podvozje.
In novi Ceed je pošteno presenetil, to lahko zapišem brez odkrivanja tople vode. Podvozje je na trenutke sicer še precej glasno, a dopuščamo možnost, da bo v serijskem avtomobilu ta težava odpravljena ali vsaj izboljšana. Tisto, kar je presenetilo, pa je bila predvsem lega na cesti. Tudi s hitrimi ovinki novi Ceed nima težav, pri tem naj poudarimo, da smo večino vožnje opravili na mokri podlagi. Prečnega zdrsa je bilo zelo malo, tudi pri očitnem pretiravanju pa je avto ohranjal želeno smer. Hkrati je treba pohvaliti še menjalnik, ki svoje delo opravlja odlično. Čeprav predserijski avtomobili niso bili opremljeni s predstavnimi lopaticami za volanom (serijski bodo) in je bilo treba sekvenčno prestavljati s potiskanjem prestavne ročice naprej oziroma nazaj, je bila vožnja brez težav dinamična, sodelovanje menjalnika, pogona in podvozja pa na zavidljivi ravni.
S prihodom nove generacije so se Korejci odločili tudi za novo ime. Cee'd je postal CEED, kar je angleška kratica za avto, ki je doma v evropski skupnosti in ga je ustvarilo evropsko oblikovanje – Community of Europe, with European Design).
Prvi serijski Ceed bo s proizvodnih trakov pripeljal sredi maja, prodaja pa se bo začela nekoliko pozneje. A že konec poletja naj bi bil na voljo na vseh evropskih trgih, vključno s slovenskim.