Le malo je avtomobilov na svetu, ki ponujajo tako širok nabor pogonov, kot jih prenovljena Kia Optima. A njeni aduti niso samo različni pogoni, prenova je prinesla tudi nekaj pomembnih novosti.
Korejci zdaj že vedo, da je treba za uspeh avtomobila na različnih svetovnih trgih tega narediti po okusu tamkajšnjih kupcev. Tudi zato so Optimo razvili s pomočjo evropskega razvojnega centra, kjer je šef oblikovanja Nemec Peter Schreyer, ki ga pri Kii zelo cenijo, hkrati pa se je z njegovim prihodom korejski znamki močno povečala veljava doma in v svetu.
Kio Optimo sicer izdelujejo v domači Južni Koreji, na Kitajskem in v Združenih državah Amerike. Prav onkraj Atlantika je avto več kot dobro sprejet, kar potrjujejo odlična prodaja in predvsem številne nagrade, ki jih je prejel tudi že prenovljeni model. Zanimivo, Kia Optima se precej dobro drži tudi v Evropi, ki že tradicionalno ni ravno najbolj naklonjena limuzinam srednjega razreda, razen če to niso modeli velike nemške trojke, Audi, BMW in Mercedes-Benz, ali katerikoli drug, a prestižni modeli. Segment je že nekaj let velik nekaj več kot milijon letno prodanih vozil, takšna pa so pričakovanja tudi za bližnjo prihodnost. Pri Kii ga bodo napadli ne le s prenovljeno Optimo, ampak ji bodo kmalu priključili še karavansko različico, ki bo zagotovo pripomogla k še boljši prodaji, dodali bodo tudi hibridni različici, klasično in tudi priključni hibrid.
A nekaj besed najprej namenimo osnovni različici. Oblikovnih sprememb sicer ni veliko, je pa prenovljena Optima zdaj prepoznavna po novih prednjih (zdaj dnevnih LED) in zadnjih lučeh. Čeprav bo na oko to težko opaziti, je novinka od predhodnice daljša za deset, višja prav tako za deset in širša za 25 milimetrov. Za deset milimetrov je daljša tudi medosna razdalja. Morda je celo bolj pomemben podatek o količniku zračnega upora, ki se je z 0,29 znižal na nadpovprečnih 0,27.
Dodani so tudi številni varnostno-asistenčni sistemi. Optima zna po novem v sili zavirati sama, in to ne le takrat, ko se spredaj pojavi avto, ampak zazna tudi pešce. Pametni tempomat zna držati razdaljo med vozilom spredaj in posledično prilagajati hitrost in po potrebi tudi samodejno ustaviti. Pomembna novost je nadzor prometa za vozilom, kadar speljujemo vzvratno s parkirišča, Optima pa po novem bere prometne znake in na armaturni plošči izpiše trenutno omejitev hitrosti. Dodan je predal za telefon z možnostjo brezžičnega polnjenja, prek sredinskega zaslona si lahko pri parkiranju ogledamo celotno okolico okrog avtomobila, tistim, ki pa jim to ni dovolj in jim parkiranje dela težave, je na voljo tudi pomočnik za samodejno parkiranje. Navigacijska naprava prinaša sedemletno brezplačno osveževanje kart (Tom Tom), vozniku pa so na voljo tudi podatki o vremenu, trenutnem prometu in lokacije stacionarnih radarjev. Ljubiteljem dobre glasbe je na voljo avdiosistem Harman Kardon z desetimi zvočniki in ojačevalcem z močjo 590 vatov.
Boljši vožnji v prid so prenovljeni volanski mehanizem in podvozje, pri čemer lahko tega nastavljamo s pritiskom na gumb Drive mode in izbiramo med bolj športnimi nastavitvami oziroma udobnejšimi.
Za marsikoga najpomembnejša pridobitev pa je (ob serijskem ročnem šeststopenjskem) povsem novi sedemstopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik. Skupaj z 1,7-litrskim turbodizelskim motorjem (ki so ga prav tako doletele manjše izboljšave) deluje odlično. Vožnja je posledično enostavna in udobna, tudi na zaradi boljše zvočne izolacije potniške kabine. Tako se motorja kaj dosti med vožnjo ne sliši v kabini, tudi pri zagonu mrzlega in pri odločnih speljevanjih ni nič slabši od konkurenčnih. Pri Kii sicer ponujajo tudi dvolitrski bencinski motor s 163 'konji', a bo ta na voljo zgolj na nekaterih evropskih trgih. Večino bo tako zadovoljil že omenjeni 1,7-litrski CRDi s 141 'konji in 340 njutonmetri navora. Pri Kii bolj kot njegovo dinamiko izpostavljajo varčnost, saj naj bi za sto prevoženih kilometrov porabil zgolj 4,2 litra dizelskega goriva.
Prenovljena Kia Optima bo v slovenske prodajne salone zapeljala predvidoma januarja prihodnje leto. Zanjo bo treba odšteti 26 tisoč evrov, za najbolj opremljeno Optimo z vsemi varnostno-asistenčnimi sistemi, novim sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko in vrhunskim avdiosistemom Harman Kardon pa približno 37 tisoč evrov.
Hybrid in Plug-in Hybrid
Med nedavnim obiskom Kijine matične tovarne v Koreji smo lahko nekaj kilometrov prevozili tudi že z hibridnima različicama prenovljene Optime. Prva naj bi v izbrane prodajne salone zapeljala že v začetku prihodnjega leta, druga pa proti koncu istega leta. Vendar so Korejci že zdaj zapisali v prodajne načrte, da si s klasično hibridno različico želijo vsaj 10 odstotkov nižjo porabo goriva, kot je pri Optimi z bencinskim motorjem (ki pa v Evropi tako ni naprodaj), za priključnohibridno Optimo (ki je mimogrede prvi Kijin priključni hibrid nasploh) pa pravijo, da se bo ponašala z enim najdaljših električnih dosegov v svojem razredu.
Zagotavljale ga bodo litijeve polimerne baterije zmogljivosti 9,8 kilovatne ure, kar je približno šestkrat več, kot je zmogljivost baterij v trenutni Optimi Hybrid. Vsi podatki seveda še niso razkriti, se pa že ve, da bo elektromotor doprinesel približno 50 kilovatov oziroma približno 68 'konj'. Tako naj bi bilo mogoče zgolj na elektriko prevoziti več kot 40 kilometrov. Za osnovo bo služil prenovljeni dvolitrski bencinski motor, za katerega se pričakuje moč 156 'konj' in 189 njutonmetrov navora. Sistemske moči naj bi bilo 205 'konj' pri precej visokih 6.000 motornih vrtljajih. Baterije se bodo v odvisnosti od polnilne moči vtičnice oziroma polnilne postaje napolnile v približno treh do osmih urah.
Hibridni različici prenovljene Optime so namenili enak bencinski motor, elektromotor pa je z 38 kilovati oziroma 52 'konji' nekoliko šibkejši. Posledično je seveda manjša tudi skupna oziroma sistemska moč, ki je bo pri 6.000 motornih vrtljajih za 195 'konj'. Tudi v hibridni različici bo za pretikanje skrbel šeststopenjski samodejni menjalnik. Litijeve polimerne baterije se ponašajo z zmogljivostjo 1,62 kilovatne ure, kar je v primerjavi s prejšnjo generacijo za 13 odstotkov več.
V praksi oziroma med vožnjo velikih razlik med obema različicama ni bilo mogoče občutiti. Predvsem zaradi gostega prometa ne, pa tudi sicer je bila testna vožnja prekratka. Pohvalno je delovanje samodejnega menjalnika, zaradi katerega je vožnja veliko bolj umirjena kot z neskončnostopenjskim CVT-menjalnikom. Morda se pri priključnohibridni različici občuti nekaj več moči, jasno pa je bilo električne pomoči med vožnjo več tudi zaradi večje oziroma zmogljivejše baterije.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna