Kijin napad na segment B: vozili smo Kio Rio

14. 3. 2017 | Matija Janežič
Deli

Čeprav so bili uspešni že njegovi predhodniki, je Kia novega Ria zastavila še bolj resno, saj bi radi povečali njegov delež v segmentu B oziroma med majhnimi mestnimi avtomobili, ki so v evropskih državah najbolj prodajani.

Kot so povedali na tiskovni konferenci, je skupina Hyundai-Kia lani prvič v svoji zgodovini prodala več kot osem milijonov avtomobilov, s čimer se je uvrstila na peto mesto med avtomobilski grupacijami na svetu. Kijin delež je pri tem znašal malo več kot tri milijone. V Evropi je bila Kia edina znamka, ki je beležila rast osem let zaporedoma. Še leta 2008 je njihova prodaja znašala 225 tisoč avtomobilov, lani se je prodajna številka povečala na 436 tisoč. Po njihovih projekcijah bo prodaja letos dosegla 460 tisoč avtomobilov, v letu 2018 pa bodo predvidoma segli čez pol milijona.


Pri tem bo pomembno vlogo igral tudi Rio, ki je s 450.000 izdelanimi primerki v globalnih razmerjih eden od najbolj uspešnih Kijinih modelov, v Evropi pa se v njeni ponudbi z 68.600 prodanimi primerki uvršča na tretje mesto za Sportageom in Cee'dom. Pri Kii bi radi predvsem okrepili njegovo vlogo v segmentu B, v katerem je bilo v Evropi lani prodanih skoraj 3,2 milijona avtomobilov, kar gotovo ne bo lahko.


Gre namreč za zelo tekmovalen segment s kupci iz vseh generacijskih skupin, za katere je značilna zelo visoka stopnja lojalnosti, ki je pretežno tudi lokalno pogojena. V Veliki Britaniji v tem razredu tradicionalno vodi Ford Fiesta, v Nemčiji Volkswagen Polo, v Franciji pa Renault Clio, ki je najmočnejši v tem segmentu tudi pri nas. Segment B je prav tako edini avtomobilski segment, enakomerno razdeljen med oba spola.


Pri Kii bi z Riom radi nagovorili predvsem ženske kupce, ki kar 70-odstotno odločajo o družinskem avtomobilu, zanj pa bi radi hkrati navdušili še najmlajše in najstarejše voznike. Kot pravijo, so pri njegovem razvoju zato upoštevali želje po dobrem slogu, dinamični vožnji, inovativnosti in povezljivosti na eni ter želje po praktičnosti, kakovosti, varnosti, funkcionalnosti, gospodarnosti in ugodni ceni na drugi strani.


Pri Riu četrte generacije so oblikovno izhajali iz sedanjega Ria, a so mu namenili bolj ostre in zravnane linije. Izstopa predvsem bolj 'mišičast' sprednji del s podaljšanim pokrovom motorja in LED-dnevnimi lučmi v obliki črke U, ki se oblikovno zgleduje po novejših Kijinih modelih. Bočna linija je nižja in bolj dinamična, zadek pa po zaslugi ožjega in bolj pokončnega stebrička C deluje krajši kot doslej in zagotavlja boljši razgled nazaj. Za dobre štiri odstotke je izboljšan aerodinamični količnik, ki na novem Riu znaša 0,316. Nova so prav tako lita kolesna platišča, dosedanjemu naboru barv pa so dodali še tri.


Dolžina se je povečala za 15 milimetrov, na 4,065 metra, širina za pet milimetrov na 1,725 metra, višina pa se je za pet milimetrov zmanjšala na 1,450 metra. Za 10 milimetrov je na 2,580 metra povečana medosna razdalja, na račun zadnjega pa je daljši tudi sprednji previs. Spremenjene mere so se seveda odrazile v več prostora za noge, glave in ramena potnikov, predvsem zadaj, večji pa je tudi prtljažnik, ki v osnovi meri solidnih 325 litrov, kar je 37 litrov več kot v tretji generaciji.


Z bolj tradicionalne in horizontalno usmerjene armaturne plošče so sicer izginila samosvoja stikala, ki so vzbujala različne odzive, z velikim osrednjim, za dotik občutljivim zaslonom pa je postala bolj prijazna info-zabavnostnim vmesnikom, ki omogočajo tudi povezljivost s pametnimi telefoni z obema najbolj pogostima operacijskima sistemoma. Oblikovalci se niso povsem zanašali na zaslon, ampak so ohranili še precej stikal, ki vozniku omogočajo upravljanje po občutku. Prostora v kabini ni le več, ampak občutek večje prostornosti vzbuja tudi zaradi zglajenih linij, k boljšemu počutju pa pripomorejo še boljši materiali.


Novi Rio bo precej varen avtomobil. Že na začetku bo na voljo z avtonomnim sistemom za zaviranje v sili z zaznavanjem pešcev ter opozarjanjem pred skrenitvijo z voznega pasu, julija pa bodo naboru dodali še sistem za zaznavanje objektov v mrtvem kotu, opozarjanje pred prečnim prometom zadaj ter sistem za zaznavanje voznikove utrujenosti oziroma nepozornosti.


Zaradi večje uporabe ultratrdnih jekel je nova Kia Rio kljub manjši teži pridobila večjo togost in vzvojno trdnost, nova sprednja prema in volan zagotavljata boljšo vodljivost, zaradi boljše izolacije v notranjost vdre manj hrupa, pozornost pa so posvetili še uglasitvi zvoka motorja za bolj športen vtis.


Motorji bodo štirje. 84-'konjski' 1,25- in 100-'konjski' 1,4-litrski atmosferski bencinski štirivaljnik ter 1,4-litrski turbodizelski motor z močjo 77 ali 90 'konj' so že stari znanci, nov pa je turbobencinski trivaljnik 1,0 T-GDI, ki razvija moč 100 ali 120 'konj', predvsem pa razpolaga s solidnimi 172 njutonmetri navora, ki se najbolj odraža v večji živahnosti. Ugoden je tudi izpust ogljikovega dioksida, 94 gramov na kilometer.


Novi Rio bo v Sloveniji naprodaj aprila, ko bo znana tudi natančna cena. Glede na sedanje podatke bo stal 400 evrov več kot enakovredne različice Ria tretje generacije, kar pomeni, da bi najcenejšo, z 1,25-litrskim bencinskim motorjem, lahko kupili za 14.770 evrov (oziroma 11.770 evrov, če odštejemo popust v višini 3.000 evrov).

besedilo: Matija Janežič · foto: Kia

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del