Če ste nagnjeni k prehladom ali pljučnicam, potem ne berite naprej. KTM X-Bow ni za vas.
KTM je znan po izdelavi motociklov, predvsem tistih za terenske vragolije. A slabo desetino od 1.100 uslužbencev so zaposlili s projektom, ki sliši na ime X-Bow. X kaj? X-Bow, ki se pravilno izgovori 'kros bou', a vam bodo tudi 'iks bou' oprostili, če boste prišli s kupčkom denarja do prodajalcev v Avstriji in Italiji.
No, naročite ga lahko tudi pri nas (prodajalci motociklov KTM bodo pravi naslov, še posebej koprsko podjetje Axle), vendar pa bo treba na servis (za zdaj) še vedno v naše sosednje države. So pa uredili nacionalno homologacijo, zato se dva primerka že vozita po slovenskih cestah.
Osnova tega avtomobila (hmm, mogoče bi bilo pravilneje zapisati vozila) je varnostno preizkušen Dallarin monokok iz ogljikovih vlaken, ki so mu pritaknili Audijevo tehniko. Da je zabava še večja, ima že osnovna različica Street sprednji odbijač in zadnji difuzor (usmerjevalnik zraka) iz aluminija.
Zakaj zabava? Zato, ker difuzor v nasprotju z večino serijskih avtomobilov ni zgolj okrasnega značaja, ampak poskrbi, da vas pri 200 km/h dodatno 'pritisne' k tlom s kar 200 kilogrami, kar je ogromno glede na skupno težo tega avtomobila. Različica Street z vso standardno opremo tehta le 790 kilogramov, različica Clubsport 805 kilogramov, GT4 825 kilogramov, najlažja različica Superlight 785 kilogramov in (na žalost) razprodani ROC prav tako 785 kilogramov!
V osnovni različici dobite pametni zagonski ključ, štiritočkovni varnostni pas, odstranljiv večfunkcijski volanski obroč in nastavljive stopalke, pri drugi opremi pa so bili zaradi majhne mase zelo skopi. Mehanska zapora diferenciala in nastavljivo vzmetenje dobite le pri bolje opremljenih različicah, to je Clubsport, GT4, Superlight in ROC. Za tiste, ki niste gledali Eurosporta: ROC pomeni zabavo prvakov (Race of Champions).
Prvinskih užitkov v tem avtomobilu ne manjka. Izpostavljenost zgornjega dela telesa bo dajala občutek večje hitrosti na ravninah, močan sredinsko nameščen Audijev motor 2.0 TFSI (177 kW oziroma 240 'konjev') in zadnji pogon pa bosta poskrbela za vožnjo 'počez', saj X-Bow nima stabilizacijske elektronike.
Nekateri naši novinarski kolegi so se pritoževali, da je avtomobil (hmmm . . vozilo) zelo zahteven, celo samosvoj, če je pod kolesi mokro in spolzko, vendar lahko iz prve roke potrdim, da na suhem asfaltu dirkališča ni nobenih težav. No, le ena: kako spraviti voznika nazaj v bokse.
V ovinkih se X-Bow z lahkoto kosa z vsaj še enkrat močnejšimi avtomobili, po želji pa lahko zadek tudi spravite v nadzirano drsenje. Če le imate jajca, ups, jasne misli, dobre sinuse in norega sopotnika.
Zanimiv pri X-Bowu je tudi seznam opreme. Ne, ne govorimo o tehniki, ampak o možnosti kupiti čelado, rokavice, čevlje, kombinezon (tudi samo jakno) in celo ponjavo za avto, no, vozilo v tovarniških KTM-ovih barvah. Šele potem lahko rečete, da ste se dobesedno 'zlili' s tehniko.
Model: KTM X-Bow Street
Motor (zasnova): 4-valjni, neposredni vbrizg, turbopuhalo
Gibna prostornina (cm? ): 1.984
Največja moč (kW/KM pri 1/min): 177/240 pri 5.500
Največji navor (Nm pri 1/min): 310 pri 2.000 do 5.500
Menjalnik, pogon: R6, zadnji
Prednja prema: posamične obese, trikotna prečna vodila, vijačne vzmeti, blažilniki
Zadnja prema: večvodilna prema, vijačne vzmeti, blažilniki
Medosna razdalja (mm): 2.430
Dolžina × širina × višina (mm): 3.670 x 1.870 x 1.160
Prtljažnik (l): n. p.
Masa praznega vozila (kg): 790
Največja hitrost (km/h): 217
Pospešek 0–100 km/h (s): 3, 9
Poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 7, 8
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del