Novi Lexus RX se predstavlja s povsem novo, precej bolj dinamično in agresivnejšo obliko, v notranjosti pa ohranja visoko stopnjo udobja in prestiža.
Morda po zaslugi novega oblikovalskega pristopa, ki ga je prinesel že manjši križanec RX, ali pa preprosto zaradi dejstva, da se v svetu vse manj čuti učinke gospodarske krize, se tudi Lexusu obetajo boljši času. Kaj boljši, že zdaj, mesec pred koncem leta, se Japonci že lahko pohvalijo z rekordnim letom. Pri tem je zanimivo, da ni rekordna zgolj v celotnem svetovnem merilu, ampak je prodaja zrasla prav na vseh posamičnih trgih, vključno z ruskim, ki se sicer otepa s kar 20-odstotnim upadom prodaje. Tako je Lexus denimo v letu 2011 prodal nekaj več kot 400 tisoč avtomobilov, lani dobrih 580 tisoč, letos pa naj bi leto končali še s približno 50 tisoč prodanimi avtomobili več.
Za velik delež prodaje pri Lexusu je zaslužen prav križanec RX. Od leta 1998 pa do danes se je zanj po vsem svetu odločilo več kot 2,2 milijona kupcev, ki so v tem obdobju lahko posegli po treh različnih generacijah. Zdaj, v četrti izdaji, Lexus poleg vsega poznanega (luksuza, udobja in hibridnega pogona) prinaša še povsem svežo obliko. Bilo bi kar premilo zapisati, da je ta zgolj dinamična, saj RX z vsakega zornega kota preži z agresivnostjo, gladkimi in odsekanimi linijami ter ostrimi robovi. Nam je všeč, nekaterim, tistim klasičnim 'zategnjencem', pa takšne oblike niso všeč in jim zato verjetno ne bo niti novi Lexus RX.
Bodo pa 'klasiki' veliko bolj pomirjeni z notranjostjo. Ta ostaja elegantna, prestižna in luksuzna. Pri Lexusu so ponosni na sodelovanje z Yamaho, ki slovi tudi po svojih elegantnih klavirjih, prav takšen (in lasersko obdelan) les pa pričaka voznika in sopotnika na sredinski konzoli med prednjima sedežema. Če kaj, potem ta zagotovo ne deluje ceneno, je pa seveda občutljiv na prstne odtise in prah. Tudi preostala notranjost je prijetna. Volanski obroč lepo sede v roki, merilniki so pregledni in v odvisnosti od opreme celo oblikovno drugačni. V osnovi sta pred voznikovimi očmi dva, torej ločena merilnika hitrosti in motornih vrtljajev, pri hibridni različici pa je zgolj en, seveda tisti, ki ob hitrosti kaže tudi porabo električne moči. No, malce ponesrečeno je zgolj en merilnik (ki združuje število motornih vrtljajev in hitrosti) tudi v različici z najbolj športno opremo F Sport, kjer bi človek vendarle pričakoval dva ločena in jasno vidna merilnika. So pa v tej opremi veliko boljši (in res športnejši) sedeži, pa tudi sicer je počutje v avtomobilu dobro. Navdušijo velik zaslon (z diagonalo več kot 31 cm) na vrhu armaturne plošče, ki dopušča veliko prilagajanja, vključno z možnostjo izbire treh deljenih prikazovalnih sektorjev, ne gre pa seveda izpustiti niti ameriškega avdiosistema Mark Levinson, ki se zagotovo uvršča med vodilne v avtomobilski industriji.
Na račun 12 centimetrov daljše zunanjosti in centimeter širše je posledično več prostora tudi v notranjosti. Voznik in sopotnik sedita odlično, zadaj je pomembno, kako velik človek sedi spredaj. V prid povečanju prtljažnika je zlaganje zadnjih sedežev pohvalno električno pomično. Zložimo jih lahko v razmerju 40 : 20 : 40, tudi za postavitev v prvotni položaj poskrbi elektrika. V osnovi prtljažnik ponuja 553 litrov (hibrid 539), z zloženimi sedeži pa 1.626 oziroma 1.612 litrov.
Lexus RX bo na voljo s tremi motorji, pri čemer bo 3,5-litrski šestvaljni bencinski motor na voljo zgolj na ruskem trgu. Tako ostaneta le še dve možnosti: osnovni dvolitrski turbobencinski motor (znan iz modela NX), za katerega naj bi se odločilo vsega 10 odstotkov kupcev, in pa hibridni RX, za katerega se bo po japonskih predvidevanjih odločila 90-odstotna večina.
Dvolitrski bencinski motor sicer ponuja 238 'konj', a se zdi, da ima s približno 1.900 kilogrami težkim avtomobilom kar (pre)veliko dela. Drugače je s hibridnim sistemom, kjer prenovljeni 3,5-litrski šestvaljnik po novem ponuja 262 'konj', elektromotorja, ki sta ostala nespremenjena, pa doprineseta še 235 'konj', pri čemer pa celotni sistem prinaša 313 'konj'. Na račun dveh elektromotorjev na vsaki osi je pogon vedno štirikolesni. Za prestavljanje žal skrbi samodejni neskončnostopenjski CVT menjalnik, ki se nekoliko bolje obnese v položaju Sport. Pri modelu 200t je mogoče izbirati med prednjim ali štirikolesnim pogonom, za prestavljanje pa skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik. Med vožnjo sta oba modela več kot povprečna, tudi na račun novega podvozja se ne nagibata niti med hitrejšo vožnjo skozi ovinke. Po novem si voznik doplačilno lahko omisli tudi vzmetenje s samodejnim prilagajanjem vožnji oziroma površini, po kateri se vozi. RX na račun izboljšane zvočne izolacije ponuja tudi nadpovprečno tiho in udobno vožnjo. Pri zahtevnejši vožnji se izkaže moč hibridne različice, tudi pri prehitevanju in vožnji navkreber se pozna električni dodatek. Jasno, zadnjega zmanjka zelo hitro, pa tudi sicer se lahko zgolj na elektriko (ob polni bateriji) peljemo zgolj približno dva kilometra. A takšno vožnjo lahko pohvalno izberemo s pritiskom na gumb EV.
Vendar je novi RX v primerjavi s predhodnikom napredoval pri varnostno-asistenčnih sistemih. Teh je veliko več, nov pa je tudi projicirni zaslon na vetrobranskem steklu, ki je eden večjih in (če voznik to želi) prikaže res veliko različnih informacij. Lexus RX bo v prodajne salone pripeljal že ta mesec. V Sloveniji bo za različico 200t treba odšteti 59 tisoč evrov (60.600 evrov za štirikolesni pogon), za hibridno različico 450h pa 69 tisoč evrov.
Besedilo Sebastjan Plevnjak, foto tovarna
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del