Mazda BT-50

7. 12. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

B je odslej BT, 2500 pa 50. Igra črk in številk ima svoj pomen, čeprav so s tem izgubili rdečo nit z avtomobilom, katerega prodajne številke so v svetu presegle magično mejo treh milijonov!

Pri Mazdi sicer priznavajo, da serijo B najbolje prodajajo v Aziji, vendar pa vedno bolj računajo tudi na Evropo. Nezmotljiva statistika prodaje namreč pravi, da so pickupi tudi na stari celini vedno bolj priljubljeni, saj je od začetka tega tisočletja pa do leta 2005 prodaja zrasla za 29 odstotkov. Zato je ta segment avtomobilov, ki je v Združenih državah Amerike zelo priljubljen, tudi pri nas vzbudil pozornost.

V prejšnji številki ste lahko prebrali kar celo prilogo o novostih, ki so med dostavniki in pickupi letos kar deževale, zato se bomo osredotočili na Mazdinega novinca. B2500 bo odslej BT-50, kar bi morda lahko povezali tudi s priljubljenim mopedom iz koprskega Tomosa, vendar so imeli pri izdelavi imena Mazdini strategi drugačne misli. B pomeni serijo B, T velja za Truck (tovornjaček), 50 (odstotkov) pa naj bi pomenilo umeščenost med navadne avtomobile in tovornjake. Polovični tovornjak ali poltovornjak, kot mu rečemo tudi v Sloveniji.

Opustitev starega imena je verjetno načrtna, saj naj bi z novim poudarili drugačno poslanstvo novega avtomobila: nič več samo delovni stroj, ampak tudi prijeten avtomobil za potovanja, za ljudi, ki jim je aktivnejše življenje v prostem času pomembnejše kot ’zapečkarstvo’.

Vprašalnik, ki so ga pri Mazdi razdelili med ljudi na najpomembnejših evropskih trgih, je namreč pokazal, da je dvojna uporaba (za posel in prosti čas) avtomobila v porastu za 45 odstotkov. Tistih, ki bi ga kupili samo zaradi frajerstva, je za 17 odstotkov več, za 12 odstotkov pa je manjši kolač tistih, ki bi ga kupili zgolj zaradi tlake. V enem stavku povedano: pickupom ljudje namenjajo vedno manj dela in vedno več zabave, v večini primerov pa to dvoje združujejo.

Zato postajajo pickupi v prvi polovici vedno bolj podobni osebnim avtomobilom, limuzinam, v drugi polovici pa še vedno omogočajo prevoz takšne ali drugačne prtljage v kesonu. Če pri Mazdi s kesonom niso imeli veliko opravkov (naj poudarim le za 60 milimetrov višjo ogrado kesona, ki pri različici s štirikolesnim pogonom omogoča prevoz kar 1.225 kilogramov tovora! ), pa je popolnoma druga pesem v notranjosti. Ta je odslej prijaznejša do voznika, bolj ergonomsko oblikovana, predvsem pa je potniški prostor bolje zvočno izoliran.

Sedeži so širši, obdani s prožnim in trpežnim poliuretanskim oblazinjenjem, glasnost radia se prilagaja glede na hitrost, klimatska naprava bolje deluje v izredno vročih ali hladnih dneh (sušenje zraka! ), nad zaprtim predalnikom pred sopotnikom so vgradili izvlečno polico (ki zdrži kar 10 kilogramov), v okolici potnikov so namestili kar štiri držala za pločevinke, veliko pa je tudi predalov za drobnarije, električna pomoč pri nastavitvi vzvratnih ogledal in ukazovanju stranskih šip ter osrednja ključavnica pa tako nista več nobena novost v teh avtomobilih.

Boljši varnosti v prid je lahko BT-50 oborožen s kar štirimi varnostnimi blazinami (stranske so povsem nove), v različici Double Cab sta prednja varnostna pasova celo nastavljiva po višini, za zvedave otroke pa so namenili varovalke odpiranja zadnjih vrat. Volanski sistem je na novo uglašen (novi ali predelani so hidravlični ojačevalnik, povezovalni zglobi in volanski drog), slednji pa se v primeru močnega čelnega trčenja načrtno zlomi, da ne poškoduje voznika.

K aktivni varnosti pripomorejo tudi izboljšane zavore, v štirikolesno gnani različici so prednje zavore notranje hlajene in s čeljustmi z dvema zavornima batoma, zadnji (prav tako kolutni) zavori imata učinkovitejši sistem krmiljenja zavorne moči glede na obtežitev. Podvozje v osnovi ostaja enako kot pri predhodniku, le da ima zadnja toga prema za 12 milimetrov daljše listnate vzmeti (odslej so dolge 132 milimetrov).

Iz izkušenj pa vam povemo, da toga prema ponavadi najbolje deluje takrat, ko je malce obtežena, zato naj vas poskakovanje praznega avtomobila prek, recimo, cestnih grbin za umiritev hitrosti ne preseneti. Tako kot vsi največji Mazdini tekmeci (beri AM15/2006, ko smo imeli primerjalni test petih najzanimivejših) tudi BT-50 ni imun na to slabost toge zadnje preme!

Tehnično je Mazdin pickup največ pridobil z močnejšim, 2, 5-litrskim turbodizlom, ki prek sistema skupnega voda, šestnajstih ventilov, turbopuhala s spremenljivim kotom lopatja in hladilnika vstopnega zraka zagotovi kar 25 kilovatov (34 KM) več moči in 64 Nm več navora. Odslej se namreč lahko pohvali s kar 105 kilovati oziroma nam bolj domačimi 143 ’konji’.

Zaradi učinkovitega vrtinčenja in (delne) ponovne uporabe izpušnih plinov BT-50 izpolnjuje okoljske norme Euro IV. Motor ni največji poskočnež (nekateri tekmeci imajo že več kot 170 ’konjev’), ima pa to lastnost, da skoraj enakomerno pospešuje v celotnem delovnem območju, na kar nakazuje že največji navor 330 Nm pri le 1.800 vrtljajih v minuti.

V Sloveniji bodo prodajali tri opreme: osnovno CE, srednjo TE in najbolje založeno GT. Vsi BT-50 bodo imeli dnevne luči, sistem ABS, sprednji in stranski varnostni blazini, osrednjo ključavnico, električno pomoč pri premiku stranskih šip in vzvratnih ogledal ter odbijače v barvi karoserije, pri TE bodo poleg tega še klimatska naprava in 16-palčna aluminijasta platišča, v GT pa so na voljo prednji meglenki, ogrevana prednja sedeža, radio s CD-predvajalnikom (MP3) in kromirani dodatki, ki še bolj popestrijo karoserijo.

Čeprav govorimo o BT-50 kot o enem avtomobilu, imate na razpolago tri različice. Če hočete dva sedeža in dolg keson, potem je kot naročena različica Regular Cab, če pa želite malce več družbe, si morate omisliti Freestyle Cab ali Double Cab. V prvem so štirje sedeži, vendar do zadnjih sedežev prilezete skozi vrata, ki se odpirajo spredaj (torej je treba najprej odpreti prednja, šele nato zadnja vrata! ), v drugem pa sta dva prednja sedeža in trisedežna klop.

B ali BT, 50 ali 2500, na koncu je vseeno. Pri Mazdi se niso toliko igrali s tehniko, raje so stavili karte na všečno zapakirano, preverjeno (in zato zanesljivo) tehnologijo ter na razmeroma nizko ceno. No, za ceno moramo sicer še malce počakati, a obeti so dobri.

Prvi vtis

Videz 3/5

Čeprav so oblikovalci pri pickupih omejeni, je Mazda odslej všečen poltovornjaček.

Motorji 3/5

2, 5-litrski MZR-CD je sicer močnejši, vendar še vedno ni med najbolj obdarjenimi z navorom, pogrešali smo tudi šeststopenjski menjalnik.

Notranjost in oprema 4/5

Tu je BT-50 najbolj napredoval v primerjavi s predhodnikom, saj je udobnejši in bolje opremljen.

Cena 5/5

Cene uradno sicer še niso znane, vendar domači zastopnik pričakuje, da se ne bodo veliko povišale.

Prva ocena 3/5

Če se bodo uresničile napovedi, da bo BT-50 razmeroma poceni, potem ima prihodnost. Je dovolj privlačen, zanesljiv in prijeten tudi za prosti čas, ni pa tehnični biser.

Aljoša Mrak