Mazda MX-5: Manjša, a z razlogom

20. 10. 2015 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Zvesti bralci ste o Mazdi MX-5 v naši reviji in na naših spletnih straneh že brali. A najbolje prodajani roadster na svetu si pač zasluži nekaj več pozornosti, mar ne?

Tako menijo tudi Japonci in zato predstavitev nove Mazde MX-5 poteka nekoliko drugače. No, o predstavitvi seveda zdaj sploh ni več govora, saj se je ta zgodila že septembra lani po vsem svetu ob isti uri. Enako je s testnimi vožnjami, prve so prav tako že za nami. A Mazda MX-5 je bila in je takšna igrača, da priložnosti za testno vožnjo, pa čeprav je ta že tretja zaporedoma, ne izpustiš.

Zato naj samo na kratko obudimo spomin: nova Mazda, zdaj je govor o četrti generaciji, je v primerjavi s predhodnico občutno lažja (približno 100 kilogramov), v nasprotju z novimi avtomobili pa tudi krajša in celo s krajšo medosno razdaljo. Ne, to ni korak nazaj, je le do potankosti izkoriščen potencial, ki ga avto ponuja. Pri Mazdi so se znebili vsega, kar je odveč, tudi karoserijskih centimetrov. Prav tako so 'porezali' vse vogale in umaknili pločevino, kjer je ne potrebujejo. Nova MX-5 je pravzaprav sestavljena malodane kot športni avtomobil – vse, kar ni nujno, gre ven. Toda brez skrbi, tega se na videz sploh ne opazi, poleg tega je nova MX-5 opremljena z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki jih pri Mazdi ponujajo tudi v drugih njihovih avtomobilih. Seveda si lahko omislite tudi usnjene sedeže, navigacijsko opremo in tudi klimatska naprava je v avti. Nasploh se zdi, da je nova Mazda MX-5 narejena tako, da je še bolj uporabna, predvsem pa za vožnjo manj zahtevna. Zato bodo v njej uživali tudi tisti, ki bi se z njo vozili zgolj umirjeno in z odprto streho (tem brez težav priporočamo manjši, 1,5-litrski bencinski motor, ki povsem zadovolji tudi zahtevnejšega voznika), MX-5 pa še vedno ponuja tudi pristne dirkaške občutke. Z močnejšim motorjem, s predvsem več vozniškega znanja in z gorsko ovinkasto cesto. Če je še temperatura približno taka, da se lahko vozimo z odprto streho, je zabava zagotovljena.

Takšen moto pa so pravzaprav imeli v mislih tudi inženirji, ko so snovali novo Mazdo MX-5. Narediti zabaven avto, ki bo zadovoljeval tako povprečne kot nadpovprečno zahtevne voznike, a obenem poskrbeti, da ne bo prezahteven za vožnjo. Tudi zato ostajajo pri razmeroma majhnih motorjih, a spet poudarjajo, da MX-5 ni močan in hiter športni avtomobil, ampak unikaten avto, ki brez težav ponudi tudi nadpovprečne užitke.

Vse zapisano nam je v kratkem pogovoru potrdil tudi Nobuhiro Jamamoto, ki se je Mazdi pridružil že daljnega leta 1973. Najprej je sodeloval pri razvoju motorjev in športne RX-7, potem pa se z drugo generacijo osredotočil predvsem na Mazdo MX-5.

Intervju: Nobuhiro Jamamoto, vodja programa MX-5

AM: Kako dolgo sodelujete pri razvoju Mazde MX-5?

NY: Že več kot 25 let, kar pomeni zadnje tri generacije.

AM: Kje je po vašem mnenju skozi vsa ta leta Mazda MX-5 najbolj napredovala oziroma katera je po vašem mnenju najpomembnejša novost izmed vseh, ki jih prinaša nova Mazda MX-5? Je to manjša masa?

NY:Težko bi izpostavil samo eno stvar, mislim, da je novosti precej. Nova MX-5 prinaša številne novosti, tako na področju varnostnih izboljšav, novih tehnologij kot seveda tudi uravnoteženosti avtomobila. Sicer pa je bil naš prvi cilj, da vse stvari delujejo kot utečena celota.

AM: Če bi lahko izbirali, denimo, med lažjim ali udobnejšim avtomobilom, kaj bi izbrali?

NY: Lahko bi rekel, da je zniževanje mase eden glavnih ciljev.

AM: Ena pomembnih lastnosti, ki spremlja vse generacije, je, da je MX-5 opremljena z razmeroma majhnimi in ne najmočnejšimi motorji. Niste nikoli razmišljali, da bi v Mazdo MX-5 vgradili kakšen bistveno močnejši motor, morda s pomočjo turbopuhala?

NY: Ne, mislim, da nikoli nismo razmišljali o tem, saj poslanstvo Mazde MX-5 ni zagotavljati velike hitrosti ali hitro pospeševanje. Smo pa razmišljali, kako ponuditi karseda prostorninsko majhen motor, ki pa bi še vedno izpolnjeval vse pogoje za zagotavljanje tega, kar mislimo, da MX-5 mora.

AM: Mazda MX-5 je zelo priljubljena med tunerji. Jih gledate postrani, češ, da se vmešavajo v vašo stvaritev, ali jih podpirate?

NY: Absolutno jih podpiram. To je tudi eden od osnovnih načel MX-5: da si jo kupite in priredite po svoje in ustvarite unikatno. Tudi zato pri Mazdi verjetno nikoli ne bomo v MX-5 uporabljali motorjev s turbopuhali. Če lastnik želi, poskrbijo za to ustrezne institucije (tunerji).

AM: Če se vrnemo k novi Mazdi MX-5. Vožnja se zdi enostavnejša, drugačno je tudi njeno upravljanje?

NY: Ja, sama nastavitev volanskega mehanizma je morda malce manj neposredna, s čimer je avto lažje vodljiv za širši krog voznikov, jasno pa tisti najbolj izkušeni to razliko opazijo.

AM: Kako je z menjalnikom. Lahko pričakujemo kdaj samodejnega, morda takšnega z dvojno sklopko?

NY: Verjetno ne, saj menimo, da je trenutni ročni šeststopenjski najboljša izbira. Je pa res, da smo razmišljali tudi o tej možnosti, a nikjer nismo našli ustreznega menjalnika, ki bi zadovoljeval z delovanjem, predvsem pa bil dovolj kompakten in predvsem lahek.

AM: Veliko sodobnih kabrioletov oziroma roadsterjev je na voljo tudi z dizelskimi motorji. Ste razmišljali o njih?

NY: Ne, v Mazdi MX-5 ne bo dizelskega motorja. Zagotovo.

AM: Bi lahko izpostavili kakšno stvar, ki ste jo razvili oziroma dosegli z Mazdo MX-5 in potem uspešno prenesli na druge Mazdine modele?

NY: Ja, veliko je takšnih stvari. V prvi vrsti lahka gradnja in predvsem zmanjševanje mase avtomobila, so pa tudi nekatere tehnologije, ki jih uporabljamo v tem avtomobilu in jih bomo zagotovo lahko v prihodnje uporabili tudi v preostalih modelih.

AM: Zdaj ste uspešno prenovili skoraj vso paleto modelov, na kar kažejo tudi prodajne številke. Je morda zdaj napočil čas za naslednika Mazde RX-7 ali kakšnega drugega hitrejšega športnega avtomobila?

NY: Hmm, brez komentarja. [smeh]

Besedilo: Sebastjan Plevnjak foto tovarna

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere