Dvojka ima tri! Tole pravilo že dolgo in še vedno velja: trivratne različice so bolj dinamičnega videza, a manj praktične od petvratnih. Nič drugače ni s tole Mazdo2.
Morda je do neke mere omenjeno pravilo v primeru Mazde2 še nekoliko bolj izrazito: odgovorni oblikovalci, ki so se zgledovali po prototipu Sassou (Frankfurt 2005), so tej Dvojki močno dvignili osrednji bočni črti (karoserijski rob, ki povezuje prednje kolo in zadnjo luč ter spodnji rob šip) in s tem poudarili dinamičnost boka ter vnesli vanj nekaj športnosti.
S tem je postala zadnja bočna šipa manjša in značilne trikotne oblike. V primerjavi s prejšnjo Mazdo2 ima tale tudi za štiri odstotke boljšo aerodnamiko ? količnik zračnega upora znaša 0, 31.
Da bi delno omilili nepraktičnost dostopa k zadnji klopi in za skladnejši videz boka so (v primerjavi s petvratno karoserijo) za 163 milimetrov povečali širino vrat in sovozikovemu sedežu namenili funkcijo, s katero se njegovo naslonjalo prekucne, cel sedež pa se hkrati odmakne in s tem naredi širši dostop na sedežno klop.
V preostalem, vključno s prostornino prtljažnika, z opremo ter z mehaniko, sta si tri- in petvratna različica povsem enaki, je pa zdaj Mazda2 dobila tudi dober in za to karoserijo zelo primeren turbodizelski motor, namenjen posebej evropskim kupcem. Ta stroj ima sodoben neposredni vbrizg, dvoventilsko tehniko, lepo krivuljo navora in majhne številke normne porabe goriva: v mestu, denimo, porabi le 5, 3 litra plinskega olja na 100 kilometrov.
Čeprav so statistično trivratne različice manj popularne od petvratnih (pri Mazdi računajo s 30-odstotnim deležem različice Sport), si še posebej v tem velikostnem razredu težko predstavljamo ponudbo le petvratne karoserije. Tako, kot kaže, zdaj razmišljajo tudi pri Mazdi (prejšnja Dvojka ni imela trivratne različice! ) in zato je zdaj ponudba Mazde2 kompletna.
Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj