Težko je ne opaziti: čas je takšen, da mora avtomobil, ne glede na svojo življenjsko dobo, skozi nenehne izboljšave, da ostane konkurenčen. Z Mazdo3 ni nič drugače.
Za prvi preizkus so bile na voljo Mazde3 različnih barv, tudi rdeče (ki ji, mimogrede, lepo pristaja), a tam tudi tokrat nismo bili zaradi barv. Razlog je bil, kot že ničkolikokrat, pod motornim pokrovom.
Mazda3 je bila doslej na voljo z 1, 6-litrskim turbodizlom, ki je zmogel 110 'konj'. Zdaj bo tega zamenjala naprednejša različica, pri kateri so končne številke (6 'konj' in 30 njutonmetrov več, 0, 1 litra na 100 kilometrov in 2 grama ogljikovega dioksida na kilometer manj) seveda rezultat številnih sprememb in izboljšav.
Pod pokrovom
Motor z dvoventilsko tehniko (prej štiriventilsko) ima zdaj le eno odmično gred, kar je tudi osnovni vzrok za štirikilogramski prihranek pri skupni masi ter za precej manjše notranje trenje, piezo (namesto elektromagnetnih) šobe skupnega voda naslednje generacije (zdaj 1.600 barov) z do petimi vbrizgi na cikel, na 16 : 1 zmanjšano kompresijsko razmerje (prej 18, 3 : 1) za manjši izpust dušikovih oksidov, ventil EGR z naprednejšim obvodom ter sistem za obtok hladilne tekočine za hitrejše segrevanje na delovno temperaturo, izboljšano turbopuhalo z večjim nadtlakom polnjenja (2, 6 namesto 2, 3 bara) in filter delcev, ki ne potrebuje več dodatne tekočine za svoje delovanje.
S tem motorjem prihaja tudi šeststopenjski (prej petstopenjski) ročni menjalnik, ki ima prve tri prestave krajše od prejšnjega in je od njega za tri kilograme lažji, največjo hitrost pa Mazda3 vseeno doseže v zadnji, šesti prestavi.
Prej naštete motorne zmogljivosti se niso izboljšale le v svoji največji vrednosti, ampak tudi v obliki (zdaj ugodnejših) krivulj navora in moči prek delovnega območja. Vse skupaj pa je, hkrati z izboljšanim zvočnim udobjem, dobro zaznavno izza volanskega obroča. Boljša navorska krivulja je kriva tudi za dokaj športen občutek pri vožnji.
Slovenija je dobila spremenjeni motor že v prvih dneh decembra in po nespremenjeni ceni. Na voljo je v obeh karoserijah in s petimi (petvratni Sport) oziroma štirimi (štirivratna limuzina) paketi opreme: CE, TE, TX, (TX Navi) in TX Plus.
Od treh milijonov prodanih avtomobilov tega razreda v Evropi leta 2009 je bilo 36 odstotkov dizelsko gnanih. Prevelik trg torej, da bi ga kazalo zanemarjati. Zato tokratna predstavitev Mazde3 ni kot bombonček M&M, ampak preprosto Mazda3 z novima motorjem in menjalnikom. Za več zadovoljstva kupcev in okoljevarstvenikov.
Mazda3 CD116
motor (zasnova): 4-valjni, vrstni, turbodizelski, neposredni vbrizg, skupni vod
gibna prostornina (cm3): 1.560
največja moč (kW/KM pri 1/min): 85 (116) pri 3.600
največji navor (Nm pri 1/min): 270 pri 1.750–2.700
menjalnik, pogon: R6, spredaj
prednja prema: posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator
zadnja prema: prema z več vodili, vijačne vzmeti, teleskopski blažilniki, stabilizator
medosna razdalja (mm): 2.640
dolžina × širina × višina (mm): 4.460 (4.580*) × 1.755 × 1.470
prtljažnik (l): 340/1.360 (430*)
masa praznega vozila (kg): 1.255 (1.240*)
največja hitrost (km/h): 186 (188*)
pospešek 0–100 km/h (s): 11, 0
poraba goriva po ECE, mešan cikel (l/100 km): 4, 4
izpusti CO2 (g/km): 117
Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc