Mazda6 CD 2.2

Sem ter tja se zdi, da so (tudi navidez obsežnejše) spremembe na avtomobilih bolj same sebi namen. Novi motorji 'CD' za Mazdo6 so prepričljivejši: znova izzivajo bencinske.

18. 12. 2008

Nobenih lepotnih popravkov; ne na karoseriji, ne v notranjosti, ne v tehniki. Tokrat je šlo za turbodizelske motorje. V Mazdi6 so doslej ponujali dvolitrski turbodizel, tega pa z novim letom zamenjuje za 200 kubičnih centimetrov večji stroj. Njegova tehnika je povsem nova; ni le večja njihova prostornina (na račun za osem milimetrov povečanega giba batov), temveč so tudi skrajšali ojnice, izdelali spodnji del bloka iz aluminija, zasnovali drugačne bate (odpornejši proti temperaturi in z boljšim hlajenjem), celoten blok zasnovali bolj togo, dodali (verižno gnane) gredi zoper tresljaje, zasnovali enotno ohišje za gredi proti tresljajem in oljno črpalko, zamenjali jermen za pogon ventilov z verigo ter oljni hladilnik izdelali iz aluminija.

Popolnoma nov je sistem 'dihanja' in polnjenja z gorivom: tlak vbrizga je za 200 barov višji (zdaj 2.000), elektromagnetni ventili (vbrizg) so hitrejši (0, 2 milisekunde namesto 0, 3), šobe imajo 10 (namesto 6) luknjic, ki so manjše (0, 2 namesto 0, 3 milimetra), turbopuhalo ima na turbinski strani ukrivljene lopatice (namesto ravnih), na strani puhala pa (le za najzmogljivejšo motorno različico) zmanjšano režo med lopaticami in ohišjem.

Zato motor ni le zmogljivejši, temveč tudi tišji, varčnejši (kot bi bil s staro tehniko oziroma povedano drugače: kljub povečanim zmogljivostim porabi enako kot dosedanji dvolitrski CD) in čistejši – tudi po zaslugi povsem nove zasnove filtra delcev (intenzivnejši pretok kisika skozi filter za učinkovitejše zgorevanje delcev) in izboljšanega ventila EGR. Z novim strojem pa je Mazda6, ne glede na izvedbo, tih, ugleden, umirjeno živahen in zmogljiv avtomobil. Storjeni (tehnični) korak je zato dobro opazen oziroma zaznaven. In Mazda6 ima spet nekaj 'miru', ko gre za konkurenčnost.

2.2 CD tudi v drugih Mazdah

Novi motor ne bo namenjen izključno Mazdi6. Zagotovo ga bo dobila prihajajoča Mazda3, le (vsaj za zdaj) v Mazdi5 ostaja dvolitrski turbodizel. Ta sicer ostaja v ponudbi tudi za Šestico, a le na nekaterih trgih. Slovenskega ni med njimi.

RVM – novo pri Mazdi

Mazda6 ima po novem lahko tudi nov sistem za opozarjanje na vozila v mrtvih kotih. Sistem RVM z dvema radarskima tipaloma nadzira prostor za in ob avtomobilu (okrog 50-metrska pasova levo in desno od vozila v širini treh metrov) ter opozarja voznika na vozilo v mrtvem kotu z oranžno lučko v stebričku A. Če pri tem voznik vklopi smernik (s čimer nakaže menjavo pasu), prične lučka utripati, sistem pa voznika opozori še z zvočnim signalom. Sistem RVM (Rear Vehicle Monitoring System, sistem za nadzor nad prostorom za vozilom) je del paketa opreme GT.

Vinko Kernc, foto:? Vinko Kernc

Prvi vtis
  • Videz

    Eden najlepših, najskladnejših in najbolj dinamičnih japonskih vozil na evropskih trgih.

  • Motorji

    Sodobnost se jasno odraža v zmogljivostih, porabi in mirnosti teka.

  • Notranjost in oprema

    Tradicionalno bogata oprema, skladna in sodobna notranjost.

  • Cena

    Veliko prostora, tehnike, udobja in opreme za vloženi denar.

Prva ocena

Novi turbodizli so dohiteli sodobnost avtomobila in znova postavili ta tip motorja v ospredje pri izbiri Mazde6.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri