Mercedes-Benz C

15. 3. 2007 | Aljoša Mrak
Deli
Mercedes-Benz C

Novi Mercedes-Benz razreda C že ob nastanku nosi na plečih dve nalogi: ugajati mora starim kupcem in pritegniti nove, mlajše. Zato ima novi C-razred dva obraza, elegantnega in športnega. Beri: Elegance in Avantgarde. Čeprav …

Razred C s pripisom Elegance je v osnovi pravi Mercedes, v katerem je občutek podoben kot v vseh avtomobilih z zvezdo na nosu. Udoben, eleganten, varen, z veliko serijske opreme. Ni poceni, toda avtomobili s štrlečim znakom na nosu nikoli niso bili poceni. Za to so bili predobri, hkrati pa se pohvalijo z zgodovino, na katero so lahko resnično ponosni. Pa naj bo govora o prvem avtomobilu ob koncu predprejšnjega stoletja ali le o 25 letih, kolikor jih je do sedaj prevozil razred C. Začenši z modelom 190.

A v določenem obdobju se je zalomilo. Povpraševanje po novih Mercedesovih avtomobilih je plahnelo, čeprav so še vedno ponujali dobro izdelane, udobne in varne avtomobile. Tekmeci so z dinamiko vožnje očitno naredili tisto, kar je pritegnilo mlajše kupce, medtem ko je Mercedes stavil preveč na tradicijo in udobje. Z novim razredom C zato 'lovijo' tudi tiste, ki so prej pogledovali po avtomobilih tekmecev: dinamične voznike. Tiste mlajše, ki so poslovno uspešni, zato si tudi lahko privoščijo malce boljše avtomobile. Zanje je oblikovan Avantgarde, ki ga prepoznate po velikem Mercedesovem znaku točno na sredini maske, bolj športnih potezah in tehniki, ki je bila do sedaj na voljo le v bolj športnih kupejih ali različicah AMG. Čeprav …

Pri Mercedesu so poudarjali, da sta Elegance in Avantgarde povsem različna avtomobila, kjer prvi nagrajuje z vrhunskim udobjem, drugi pa razvaja z večjo športnostjo, hkrati pa so priznali, da sta si avtomobila tehnično zelo podobna. Pravzaprav je vse odvisno od želja kupca: lahko ima udobnega ali športnega ne glede na to, kakšno opremo si je izbral. Ste zmedeni? Naj povemo preprosteje: ne glede na to, ali ste izbrali model Elegance ali Avantgarde, si lahko omislite bolj športnega ali udobnejšega. Lahko si skratka priredite avtomobil po lastnih željah ne glede na to, kje je postavljena zvezda na nosu.

Možnosti je res veliko, saj je seznam opreme dolg kot ponedeljek v službi. Motorjev je kar osem (glej tabelo! ), v prihodnosti pa obljubljajo še različico AMG, ki se bo postavljala z motorjem V8. Menjalnika sta dva, ročni šeststopenjski ali samodejni (sedemstopenjski) 7G-Tronic, ki je vgrajen serijsko le v različico C 350, za druge pa je le na seznamu dodatne opreme. Pogon je – tradicionalno – na zadnji kolesni par, če seveda pri nakupu ne obkljukate štirikolesnega, imenovanega 4Matic.

Najbolj pa so ponosni na sistem Agility Control, ki podvozje priredi stanju na cesti, in nagraditvi Advanced Agility, kjer lahko voznik s pritiskom na gumb sport na sredinski konzoli zagotovi trše vzmetenje in blaženje. Ko voznik električno otrdi podvozje, se lahko zanese še na okrepljene stabilizatorje, 15 milimetrov nižje težišče in neposrednejši (ter od hitrosti odvisen) volanski sistem, pri samodejnem menjalniku pa še na hitrejše delovanje in odzivnejšo stopalko za plin. A na ta sistem, ki smo ga preizkusili na zavitih španskih cestah in resnično deluje zelo dobro (beri: zelo športno in s tem hkrati varno, saj je lega avtomobila zelo nevtralna), bo treba počakati do jeseni, saj ga za zdaj še ni v ponudbi.

Zato pa so na seznamu aktivni dvojni ksenonski žarometi (ki sledijo ovinku in osvetljujejo temne kotičke pri manjših hitrostih), prilagodljive zadnje luči (ki ob močnem zaviranju z utripanjem opozarjajo zadaj vozeče na nevarnost), zelo uporaben in hkrati nezahteven sistem Comand APS (vrtljiv gumb na sredinski konzoli, ki močno spominja na BMW-jev i-Drive in Audijev MMI, s katerim upravljamo radio, navigacijo, prostoročno telefoniranje Bluetooth), sistem Linguatronic (ko se lahko z elektronskimi možgani pogovarjamo že kar v stavkih, ne le s posameznimi besedami), pametno kartico namesto zagonskega ključa, vzglavniki NECK-PRO (varujejo vratove in glave potnikov pri trku od zadaj), PRE-SAFE (elektronika predvidi nesrečo in prilagodi okolico potnikov, da se ne poškodujejo oziroma 'pridelajo' manj dela za zdravnike) in tako dalje. Nekateri sistemi so novi, drugi le vzeti iz prestižnejših bratov (predvsem iz razvajajočega Esa), kar manjšemu razredu C vsekakor le koristi.

Vozni dinamiki v prid je povečana tudi medosna razdalja (42 milimetrov), za 76 milimetrov je bogatejši zadnji kolotek, razmerje mase med prednjim in zadnjim delom je varnih 52 proti 48 odstotkov, za 16 odstotkov je večja vzvojna trdnost karoserije, čeprav je tudi osem kilogramov lažja kot pri predhodniku. Večja dolžina (za 55 milimetrov) in širina (za 42 milimetrov) pomeni tudi več prostora za ramena vseh potnikov in noge na zadnjih sedežih, dejstvo pa je, da je novi razred C razmeroma nizek avtomobil, zato ni najprimernejši za tiste voznike, ki imajo težave s hrbtenico. Ali pa je, glede na to, da so sedeži na novo oblikovani, predvsem pa skrbno obdelani in prilagodljivi v ledvenem predelu. Za varnost je odlično poskrbljeno, pa naj bo govora o aktivni ali pasivni varnosti, saj so pri Mercedes-Benzu več kot 100-krat zapeljali novinca v različne ovire. Seveda uspešno.

Nova vloga, ki jo namenjajo razredu C, bo vsekakor težka. Inženirji so sicer ob dovolj veliki denarnici kupca zagotovili dobro dinamiko vožnje (preizkušeno, sploh s paketom AMG! ), vendar pa bo pravi izziv prepričati potencialne 'mladeniče', da se v novega Ceja sploh usedejo. Že prepričanih ni težko prepričati, zato bodo zveste kupce zlahka pridobili, težje pa bo z drugimi, ki so do sedaj pogledovali k tekmecem.

Aljoša Mrak, foto: Tovarna

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol