S prihodom športnih terencev in njihovim poimenovanjem je Mercedes v svojih vrstah poskrbel za nekaj zmede. Zdaj so stvari veliko bolj logične. Oznaka GL pomeni terenski pedigre, ki mu le dodamo razrednega potomca. Pred vami je visoki razred C oziroma GLC.
Geni novega razreda GLC izhajajo iz Mercedesove serije G, a zagotovo ga bo najbolje opredeliti kot naslednika razreda GLK. Moški del bralcev Avto magazina bo sicer gladko zanikal, da se spominjajo, ko so serijo GLK kot ultimativni nakupovalni avto za izlete po trgovinah premierno predstavili v filmu Seks v mestu, vendar to so bili resnični začetki popularizacije tovrstnih križancev. GLK je, čeprav zasnova ni omogočala premestitve volana na desno stran, globalno dosegla odlične prodajne rezultate. Več kot 650 tisoč vozil jim je uspelo poslati na trg, tako da je teren za novega GLC-ja dobro pripravljen.
Resnici na ljubo, če danes pogledamo predhodnika, je v primerjavi z Mercedesovim aktualnim oblikovalskim jezikom popolnoma nekompatibilen. Jasno je bilo, da bo novi GLC veliko bolj eleganten in dinamičen. Tudi kopica sodobne tehnologije, naprednih sistemov in pogonskih sklopov, ki so jih vmes vgrajevali v nekatere druge Mercedesove modele, je na policah čakala na novinca.
Novi materiali in tehnologije izdelave so pripomogli, da je GLC kljub večjim zunanjim meram (12 cm daljši in 5 cm širši) kar 80 kilogramov lažji od predhodnika. Tudi prtljažnik je za 80 litrov obsežnejši.
Novega GLC-ja smo lahko na mednarodni novinarski predstavitvi dodobra preizkusili po švicarskih, nemških in francoskih cestah ter brezpotjih. Ker smo prvi del poti premagovali avtocestne kilometre, smo se lahko prepričali o izjemnem udobju, za kar največ zaslug pripisujemo odlični kombinaciji zračnega vzmetenja (doplačilo 2.679 evrov) s prilagodljivimi blažilniki sistema Agility Control (serijsko). K dodatnemu občutku lahkotnega upravljanja poskrbi občutno izboljšan radarski tempomat, ki mu na pomoč priskoči popravek smeri vožnje znotraj voznega pasu. Tandem teh dveh tehnoloških pripomočkov je pravzaprav zmožen sam voziti avto, a nas kljub temu vsakih 15 sekund opozori, da je pametno imeti roke na volanu. Dodatno vrednost tega sistema pa smo zaznali v počasno premikajoči se koloni, saj avto takrat sam pospešuje, zavira in ohranja smer do 40 kilometrov na uro, ne da bi zahteval rok na volanu.
Seveda vse to ne bi bilo mogoče, če poleg omenjenega GLC ne bi vseboval še kopice drugih varnostnih sistemov ter vozniških asistentov tehnologije intelligent drive. Tako denimo skupek radarskih sistemov in kamer spremlja dogajanje v celotni okolici vozila in na vse možne načine preprečuje morebitne nesreče. Tudi tiste od zadaj, ko se avto ob zaznanem hitro bližajočem se vozilu pripravi na trk tako, da sproži zavore, zategne varnostne pasove in neprevidnega voznika začne opozarjati s svetlobnimi signali.
Potem ko nas je pot zanesla na vinske ceste Alzacije, je bil dovolj le preklop na drug vozniški program, da je GLC popolnoma zamenjal značaj. Eco, comfort, sport, sport+ in individual so programi, ki spremenijo nastavitve delovanja motorja, menjalnika, volanskega sistema, podvozja, odzivnosti stopalk in še marsičesa, kar doprinese k želenemu načinu vožnje. Ko smo že mislili, da smo videli dva popolnoma različna obraza GLC-ja, smo prišli do terenskega poligona, kjer je avto pokazal, da tisti G v imenu ni kar tako. Avtomobil, ki je še maloprej lebdel po prehitevalnem pasu na avtocesti, je kar naenkrat stal pred makadamskim klancem s 70-odstotnim nagibom. Z novinarskim kolegom sva se malce spogledala, inštruktor poleg pa je le prikimal, češ, pelji, saj ni nič takega. Seveda je GLC 'pojedel' tisti klanec in še marsikaj drugega na tistem po besedah kolegov s terenskimi izkušnjami precej zahtevnem poligonu.
Paleto GLC-jev za zdaj sestavljajo trije avtomobili s klasičnimi motorji ter priključnohibridni model. Dizelski štirivaljni biturbo je na voljo v dveh jakostnih različicah (125 in 150 kW), medtem ko štirivaljni turbobencinar razvije moč 155 kilovatov. Isti motor je prisoten tudi v hibridni različici, le da mu tam na pomoč priskoči še 85-kilovatni elektromotor, ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 8,8 kilovatne ure. Velja omeniti, da so vsi GLC-ji serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom ter novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom (hibrid s sedemstopenjskim).
Čeprav bo v Sloveniji naprodaj septembra, so pri zastopniku vozil Mercedes za neučakance že pripravili cenik, prav tako pa tudi že sprejemajo prva naročila. Glede na to, da je nekaj GLC-jev že prodanih, ne da bi kupci avto videli, mu lahko napovemo uspešno nadaljevanje zgodbe, ki jo je začel predhodnik.
Besedilo Saša Kapetanovič, foto: tovarna