Mercedes-Benz GLK

19. 8. 2008
Deli

Ko BMW reče X3, Audi pa Q5, reče Mercedes-Benz GLK. V grobem so stvari zdaj jasne.

V tem trenutku se pri tej znamki lahko pohvalijo z največjo ponudbo prestižnih terencev različnih 'trdot' – od trdega G prek vsestranskega R in seveda do povsem novega GLK. Ime zadnjega s tehničnega stališča zavaja, saj namiguje, da gre za skrajšani (K kot 'kurz' oziroma kratek) GL; v resnici je veliko bolj soroden limuzinskemu C.

V Stuttgartu pa ne stavijo na klasično gradnjo nad skupnimi platformami, temveč na gradnjo na skupnih sestavnih delih. To je, povedano preprosto, podobno kot platformska gradnja, le na manj izrazit način; skupnih sestavnih delov je manj.

Takšna filozofija v konkretnem primeru pomeni, da imata GLK in C tehnično podoben nosilni del karoserije skupaj s podvozjem, ki pa je seveda prilagojeno višji oddaljenosti trebuha od tal in daljšemu hodu koles. Skupni so motorji, ki jih najdemo tudi v drugih modelih te znamke, nekoliko drugačen pa je menjalnik, ki vsebuje delno zaporo sredinskega diferenciala, ki ne dovoljuje med osema večje razlike v navoru od 50 njuton­metrov.

Spet precej podobna je denimo konstrukcija sedežev, ki se razlikuje v tem, da je v razredu C prirejena sedanju na višino kolen, v Geelkaju pa v višino zadnjice. Skupne so na podoben način še številne druge komponente, skoraj vsi vidni deli (z redkimi izjemami, kot sta recimo zunanji ogledali) pa so različni.

Med motorji velja omeniti povsem nov izdelek – 4-valjni, 2, 2-litrski turbodizel z dvostopenjskim turbopuhalom, ki se bo sicer prvikrat na trgu pojavil v nosu razreda C, bo pa že pred koncem leta na voljo tudi v Geelkaju. S svojimi 125 kilovati in še bolj s 400 njutonmetri bo v tem najmanjšem terencu z zvezdo (in bolj ali manj tudi v drugih Embejih, vse do razreda E) zagotovo med najzanimivejšimi na evropskih trgih, zato ga možje iz Stuttgarta z veseljem pričakujejo v salonih.

GLK, ki ga izdelujejo izključno v Bremnu, bo tudi sicer pretežno evropski in šele potem tudi ameriški (čeprav igra eno večjih stranskih vlog ob štirih nesrečnih bejbah iz New Yorka) adut te znamke – v zadnjem primeru vsaj za zdaj še predvsem z bencinskimi stroji. Ni pa naključje, da je to prvi avtomobil z zvezdo, ki je premiero doživel na Kitajskem (aprilski avtomobilski salon) – brez dvoma si veliko obetajo tudi od tega ogromnega, čeprav še vedno zelo šibkega trga.

Čeprav je GLK, kot rečeno, najmanjši 'SUV' te znamke, to ne pomeni, da je za znamko najmanj pomemben. Ravno nasprotno: pri Daimlerju glasno oznanjajo, da gre za najpomembnejšo novost te znamke letos in obenem da je od nog do glave pravi MB.

Že hiter pregled tehnike in opreme to jasno potrjuje – GLK ima (med drugim) serijsko samodejni 7G-Tronic, 4Matic nove generacije, sistem podvozja Agility Control s prilagodljivo karakteristiko blažilnikov, celoten paket elektronike za varno dinamiko vožnje (ESP, ASR, 4ETS, ABS . . ), prilagodljivi prednji varnostni blazini in kolensko blazino za voznika, tempomat, napredni sistem osrednje ključavnice Elcode, hlajen predal pred sovoznikom, štiri gumbe na volanskem obroču, elektrohidravlični volanski servo (v kombinaciji s 6-valjnimi motorji tudi hitrostno prilagodljiv), deljivo naslonjalo zadnje klopi, delno električno nastavljiva prednja sedeža, klimatsko napravo ter nadzor nad tlakom v gumah.

Posebej zanimiv je njihov pristop k varnosti: čeprav pričakujejo vse možne Euro NCAP zvezdice za čelni in bočni trk, gledajo na varnost bolj kompleksno – z zasnovo in s (pretežno računalniško) simulacijo skušajo zadostiti dosti širšemu področju možnih trkov kot le enemu čelnemu in enemu bočnemu, kot jih upoštevajo zloglasne zvezdice.

Med možnostmi dodatne opreme je treba posebej omeniti dva lepotna paketa. Zunanji športni paket na osi natakne 19-palčna kolesa, doda nekaj kroma (vključno s strešnima nosilcema) in za dva centimetra spusti trebuh ob bolj športnem podvozju, Off-road paket pa se kotali na 17-palčnih kolesih, dodaja nekaj kroma in še nekaj več črnine na zunanjosti, vključno s prednjo in z zadnjo navidezno zaščito podvozja.

V obeh primerih so mere gum na prednji in zadnji osi različne. Več zabave, vsaj za ljubitelje bolj terenske vožnje, omogoča tehnični Off-road paket – z njim dobi lastnik dodaten gumb 'G', ki spremeni odziv na stopalko plina, spremeni točke pretikanja ter spremeni karakteristiko zavornega ABS, stabilizacijskega ESP in nadzorne elektronike pogona 4ETS.

Drugačen je še volanski obroč, zaščiti podvozja sta pravi, dodan je sistem za nadzorovano počasno spuščanje po zahtevnem terenu (DSR – Downhill Speed Regulation) in voznik dobi dodaten zaslon s kompasom, z višinomerom in dodatkom GPS, ki si zna zapomniti pot, kar pride prav na predelih, ki niso pokriti v digitaliziranih zemljevidih.

Še zlasti pri razredu GLK pa kaže omeniti zunanjo obliko. Pri njej velja, da je ne gre ocenjevati na prvi pogled, saj se s časom bolj prikupi, kot bi si morda mislili, izrazito oglat prednji del pa nosi kar dve odgovornosti – da se jasno loči od neposrednih tekmecev (in hkrati označuje pripadnost znamki) ter da še bolj jasno nakazuje sorodstvo z razredom G, katerega značilen videz in tradicija zagotovo nekaj pomenita.

Med modeloma G in GLK so sicer skoraj tri desetletja razlike, namenjena sta tudi povsem drugačnim kupcem in izza volana sta si zelo različna. Ampak če ju pogledate hkrati, se zapis iz naslova ne zdi napačen. Navsezadnje se vsak na svoj način spogledujeta s terenom in s kupci, ki jim je to bolj ali manj všeč.

Cene

Slovenske cene še niso znane, jasno pa je že, koliko bo GLK stal v Nemčiji. Neto cene so naslednje:

GLK 220 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY 33.900 EUR

GLK 320 CDI 4Matic 38.700 EUR

GLK 280 4Matic 36.600 EUR

GLK 350 4Matic 38.700 EUR

Naročila že sprejemajo.

Edition 1

Takoj ob začetku prodaje modela GLK bo na prodaj tudi poseben paket zanj – Edition 1. GLK je z njim še bolj športnega videza, saj ima poleg lepotnega športnega (zunanjega in notranjega) paketa še 20-palčna kolesa, ima pa tudi električno odpiranje in zapiranje petih vrat, dodatno zatem­njene zadnje šipe, AMG-jev volanski obroč, notranje usnje v kombinaciji črne in bele barve in sistem Comand APS. Na voljo bo le s 6-valjnimi motorji, in čeprav napovedujejo neto ceno 7.700 evrov, pričakujejo veliko povpraševanje po njem. V osnovi prihaja z njim karoserija v beli barvi, lahko pa si jo omislite tudi v katerikoli drugi ponujeni barvi.

Vinko Kernc, foto: Vinko Kernc

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere