Brez dvoma lahko rečemo, da je razred A med Mercedesi trenutno najmanjši le še po črki, po vsebini nikakor ne.
Mercedes-Benz nadaljuje uspešno prenovo svojih modelov. Potem ko so se najprej lotili večjih (in novih) modelov, so zdaj na vrsti najmanjši. A tokratna prenova razreda A, tretja po vrsti, je tako temeljita, da pravzaprav sploh ne moremo več govoriti o vstopnem modelu.
Najprej je spet treba dvigniti palec za obliko, za katero še vedno skrbi tudi Slovenec Robert Lešnik. A tokrat bolj iz praktičnega razloga. Oblikovno se bo treba na novi razred A mogoče malce privaditi. Predvsem zaradi zadnjih luči oziroma kar zadka celotnega, pri katerem se zdi, da je preveč splošen in viden tudi že pri katerem drugem avtomobilu. A to velja vse do trenutka, ko ugotoviš, da je oblika takšna z namenom – da je takšna zato, da se avto postavlja z najnižjim količnikom zračnega upora (CX = 0,25) v razredu. Potem se pač ne gre več zmrdovati nad obliko, mar ne?
Novi razred A je v primerjavi s predhodnikom krepko zrasel. Predvsem v dolžino, ker je prirastka kar 12 centimetrov, nekaj malega, ampak res malega pa tudi v višino in širino. Bolj pomembna podatka sta tri centimetre daljša medosna razdalja (zaradi katere je več prostora tudi v notranjosti) in pa za 20 kilogramov manjša masa avtomobila. Rezultat je skladen avtomobil, ki s svojo podobo ne odstopa preveč od predhodnika, hkrati pa zadovoljuje zahteve sodobnega sveta. Še vedno si Nemci z njim želijo nagovarjati mlade kupce in pa tiste, ki so mladi le še po srcu. In če kdaj, potem bodo zadnji naredili dobro potezo – mladosten videz avtomobila z vsebino, ki bi jo zavidal marsikateri večji in dražji avtomobil.
Notranjost novega razreda A je zagotovo najboljši del avtomobila. Ponuja nekaj novosti, ki so sploh prvič na voljo pri Mercedesu, vse druge so bile doslej rezervirane za večje in dražje brate. Hkrati razred A v notranjosti združuje športnost in eleganco, s čimer je poskrbljeno za precej večji nabor občudovalcev.
Seveda naj najprej izpostavimo povsem nov sistem MBUX – Mercedes-Benz User Experience. Osrednji zaslon (v katerega so združeni merilniki in sredinski zaslon in bo na voljo v treh velikostih) je videti odlično, hkrati je praktičen, saj je prvič doslej v Mercedesu sredinski zaslon, občutljiv za dotik. Hkrati je (doplačilno) poskrbljeno za tiste, ki ne marajo s prsti upravljati zaslona – bodisi zato, ker ga s tem umažejo, ali zato, ker jim je predaleč oziroma med vožnjo težko zadenejo želeno navidezno tipko. Na sredinsko konzolo med sedeža je dodana nova sledilna ploščica, s katero se prav tako lahko upravlja zaslon. Sicer bo potrebne nekaj vaje, a že prvi vtisi so dobri. Če so pred Mercedesom nekatere znamke že ponudile podobno rešitev, se ta zdi daleč najboljša. Pa to sploh še ni vse, na voljo je možnost upravljanja zaslona (in preostalih funkcij avtomobila) z gumbi na volanskem obroču. Tudi A ima majhne sledilne ploščice med gumbi in upravljanje z njimi je preprosto in predvsem logično. In če vam to še ni dovolj, lahko doplačate in se s sistemom tudi pogovarjate. Aktivirate ga s pozdravom 'Hey Mercedes', nato se z njim pogovarjate v pogovornem jeziku. A žal ne slovenskem ...
Tudi celotna preostala podoba notranjosti navduši. Seveda, zaradi zgolj enega velikega zaslona so bile na voljo drugačne prostorske rešitve, ki so jih Mercedesovi oblikovalci zgrabili z obema rokama. Zanimivi so zračniki, ki poudarjajo športnost, na drugi strani sredinska konzola prinaša eleganco. Pohvalno so gumbi za upravljanje ventilacije ločeni od glavnega zaslona in elegantno umeščeni pod sredinske zračnike. V avtomobilu se sedi nadpovprečno in neizkušen voznik bi težko ugotovil, da se pelje v tako majhnem avtomobilu.
In ko omenjamo vožnjo, tudi tu se novi A nadpovprečno izkaže. V odvisnosti od motorja (in pozneje štirikolesnega pogona) je A opremljen s poltogo ali večvodilno zadnjo premo. Serijsko je na voljo izbira voznega programa, pri boljših različicah je mogoče s pritiskom na gumb določati tudi trdoto blaženja.
Ob začetku prodaje bo razred A na voljo s tremi motorji. Dizelska izbira bo omejena na 1,5-litrski dizelski motor (ki je plod sodelovanja z Renault-Nissanom). S 116 'konji' je povprečno zmogljiv, a relativno tih, pri čemer je za to zaslužna predvsem izboljšana zvočna izolacija potniške kabine. Bencinska motorja sta dva. Oznaka A 200 je varljiva, saj je pod motornim pokrovom povsem nov 1.33-litrski štirivaljnik, ki ponuja 163 'konjev' in jasno zadovolji večino voznikovih potreb. Že dirkaško nastrojen pa je model A 250. Bencinski štirivaljnik ponuja 224 'konjev', do 100 kilometrov na uro z mesta pospeši v dobrih šestih sekundah, pospeševanje pa se ustavi šele pri elektronsko omejenih 250 kilometrih na uro. In če se vam to zdi za tako majhen avto veliko, vas lahko potolažim – novi razred A je tehnološko napreden avtomobil, s številnimi varnostno-asistenčnimi sistemi. Zna se pod določenimi pogoji že polsamodejno peljati, pametni tempomat skupaj z volanskim asistentom stremi k vožnji po sredini voznega pasu, hkrati pred ovinki, križišči in krožnimi križišči samodejno zavira oziroma prilagaja hitrost vožnje. Pri majhnih hitrostih v mestu lahko po zaslugi kamere na zaslonu prikaže živo sliko, dodatne puščice na zaslonu pa močno olajšajo manevriranje v mestni gneči. Hkrati je novi razred A že pripravljen na deljenje avtomobila med prijatelji oziroma družinskimi člani. Dovolj je aplikacija na telefonu, prek nje se lahko vse dogovorite in ne nazadnje tudi odklenete avtomobil.
Novi Mercedes A je tudi v Sloveniji že mogoče naročiti.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere